Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista kotisairaanhoidon työ?

Vierailija
12.10.2010 |

Otsikossa kysymys tuleekin..

Millainen työtilanne? työn hyvät ja huonot puolet?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä varmaankin lyhyitä sijaisuuksia, riippunee varmaan missä päin Suomea!? Hyvät puolet: työn itsenäisyys; saa itse suunnitella päivänsä, aikataulunsa, melko vapaata. Tapaa ihania ihmisiä.

Huonot puolet: Työn itsenäisyys; itse tehtävä ratkaisut, aika yksinäistä työtä kun työkavereita ei juurikaan päivän aikana näe. Tapaa vähemmän ihania ihmisiä.

Vierailija
2/6 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan missä työskentelee. Toimintatavat vaihtelevat kunnittain/kaupungittain. Sijaisuuksia ainakin on, virkojankin vapautuu. Työ on todella itsenäistä, mutta ei lähellekään niin kliinistä mitä osastoilla. Ja aamupainotteista työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnkuva riippuu jonkin verran oletko sh vai lh. Sh:n työ vastuullisempaa. Joutuu ottamaan kantaa itsenäisesti vaikeisiinkin kysymyksiin mm. arvioimaan kotona pärjäämistä, tekee sas-lähetteet, lh:t soittavat ja pyytävät apua asiakkaan voinnin arvioinnissa jne. Molemmilla työ kaksivuorotyötä. Paljon asiakkaita eli paljon töitä. Aina tunne ettei ehdi tehdä tarpeeksi.

Vierailija
4/6 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtyä pariin ensimmäiseen vastaajaan.

Lisäisin vielä, että ksh-työ vaatii erityisesti hyviä vuorovaikutus- ja neuvottelutaitoja, luovuutta ja huumoria. Ilman niitä ei pitkälle pärjää:)

Ja tosiaan, työ on hyvin itsenäistä, mutta toisaalta paljon vapaampaa ja jollakin tapaa vähemmän muodollista kuin osastotyö laitoksessa. Toisaalta työskenteluolosuhteet saattavat olla haasteellisia- ja joskus jopa aivan äärimmäisä ilman sisälle asuntoon tulevaa lämmintä vettä ja sähköä!

Työtilanteesta en osaa sanoa, mutta omalla paikkakunnallani lähivuosina toimia vapautuu eläköityviltä useampia.

Vierailija
5/6 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kotihoidossa (yhdistetty kotihoito ja kotisairaanhoito) tiimivastaavana terveydenhoitajana. Tiimissäni on noin 10 lähihoitajaa ja minä vastaan yksin tiimin asiakkaiden sairaanhoidosta.

Pidän työstäni, koska se on itsenäistä, monipuolista (paljon erilaisia ihmisiä, hoidan erilaisia sairauksia, tavallaan olen diabeteshoitaja, muistihoitaja jne). Minulla on kaksi kolleegaa, joita näen aamulla ja iltapäivällä ja he ovat aina puhelinsoiton päässä.

Työ on kyllä kovin vastuullista. Mutta mä näen sen hyvänä puolena.

Vierailija
6/6 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työ kotihoidossa th:na on perinteistä arkihommaa "kasista neljään". Tokikin joustavalla työajalla.