Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten estätte puuron pohjaan palamisen?

Vierailija
12.10.2010 |

Siis maitoon keitetty kaurapuuro. Se maito jo palaa pohjaan ennen kuin edes ehdin lisätä hiutaleet, vaikka sekoitan ihan koko ajan. Kattila vaihtoon?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sellaisessa kerroksellisessa puurokattilassa.

Vierailija
2/7 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit uuden kattilan. Sellainen mikä soveltuu tuohon tarkoitukseen. Se mihin laitetaan sitä vettä välipohjaa.

Itse keitän aina kaikki maitopohjaiset puurot siten, että alla iso kattila missä vettä ja päälle siihen se varsinainen puurokattila. Ei pala pohjaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua höyrykattilalla hauduttaa. Höyrykattilassa menee pitkään puuron valmistua.

Ei kannata edes yrittää rasvattomasta maidosta tehdä puuroa. Kulutusmaito on parasta.

Vierailija
4/7 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

otat levyltä ja annat kannen alla hautua valmiiksi välillä sekoittaen. Myös mannapuuro valmistuu näin eikä tarvitse koko ajan kytätä palaako pohjaan.

Vierailija
5/7 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista uusavuttomuutta en ole kokenut pitkään aikaan. Lähden kattilaostoksille :)

Vierailija
6/7 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan pienet rahat (4kpl 5senttisiä) levyn ja kattilan pohjan väliin.. Ei pala pohjaan ainakaan ihan niin helposti kuin normaalisti..

Näitä kannattaa ainakin kokeilla..:)

Vierailija
7/7 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito ei saa olla rasvatonta. Joten käytä punaista maitoa tai lisää rasvattoman joukkoon nokare voita tai oivariinia tms.

Olen antanut oppilaille ohjeeksi että pistävät kaksi levyä päälle toinen 6 ja toinen 2. Kun maito on kiehunut ja hiutaleet/suurimot lisätty siirretään kattila liedelle jossa on mieto lämpö.

Jos käytettävissä on alumiinikattiloita suosittelen niitä maitopohjaisten tuotteiden valmistamiseen.