Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko narsisti väittää kumppaniaan narsistiksi, vaikka on narsisti itse? ov

Vierailija
11.10.2010 |

Anteeksi hölmönoloinen aloitus, mutta mietityttää uusi ystäväpariskunta. Pariskunnasta rouvaan tutustuin ja vaikutti tosi kivalta ja mukavalta. Ystävyyden syvetessä kertoi avioelämästään ja miehestään, jotka molemmat vaikuttivat vähintäänkin oudoilta. Rouvan mukaan mies suuttuu milloin mistäkin ja joka asiasta, sanoi että epäilee miehen olevan narsistinen.

Nyt kun on tämän pariskunnan kanssa tutustuttu lähemmin, tuntuu että mies on se selväpäinen ja rouva se narsisti. On alkanut vaatimaan, että minä teen joitain asioita hänen kellon mukaan ja jos tietää, että olen menossa kauppaan, käskee tuomaan sen ja sen tavaran (tyyliin tuo mulle se ja se), haluaa, että ulkoillaan hänen valitsemaansa aikaan ja käyttää yleensä ilmaisuja "eikö olis parempi sulle", tai "ootko ajatellu tehdä näin" tai "miten et ole ajatellut tehdä näin". tai "minun mielestäni teidän pitäisi.."

Tämä rouva tosiaan alkaa puuttumaan meidän elämään enemmän kuin miehensä, jonka sanoo olevan narsisti. Miten on, otanko suosiolla hajurakoa vai pidänkö kaverina tietäen, ettei miehessään ole vikaa vaan itse tässä rouvassa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa kaikki narsisteja niin eiköhän ongelma ole sillä selvä. Tai ollaan kaikki yhdessä.

Vierailija
2/3 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kova homma hoitaa lapset ja koti ja talous yksin-

narsistilla ei ole tunnostuskia, kun hylkää puolison jo naimisissa ollessaan "taakkojen " alle

ps narsmimista ei voi epäillä- sen tietää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen kanssa eläminen tuntuu siltä kuin olisi kielitaidottomana vieraassa kulttuurissa. Narsisti puhuu ympärilleen oman maailmansa jossa häntä kritisoivat ovat hänelle kateellisia ja hän itse kaikkitietävä ja täydellinen. Parisuhteessa hän syyttää, salaa, vihaa, urkkii, vaatii ja elää kaksoiselämää. Valhe on vain yksi keino siirtyä tilanteesta toiseen. Narsisti elää vain itselleen eikä muodosta normaalia kiintymyssuhdetta läheisiinsä tai lapsiinsa. Narsismi ei ole mitään nalkuttamista tai tiuskimista. Ystäväsi tuntuu olevan vain vähän yksinkertainen. Keittiöpsykologialta vaikuttaa...