Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä painonnnousu ja turvotus, miten muilla on muuttunut paino alkuraskaudessa?

Vierailija
11.10.2010 |

Miten teillä on muuttunut paino alkuraskaudessa?

Itse olen raskausviikolla 10+3 ja olo on TUKALA. Lähtöpaino oli tavanomaisesti aamuisin noin 54.5 kiloa (painoindeksi 20.8), nyt aamupaino on 57 kiloa eli painoindeksi on noussut yhdellä!

Onko tämä ihan normaalia ja rauhoittuuko tämä turpoaminen kentiens jossain vaiheessa? Olen liikkunut normaaliin tahtiin vähintään tunnin päivässä, mutta syönyt aavistuksen enemmän tai oikeastaan useammin, ettei paha olo ja heikotus pääse yllättämään.

Paino on noussut pari kiloa viimeisen parin viikon aikana, ja jokin järkyttävä turvotus vallannut kroppani. Turvotus alkaa iltapäivästä ja pahenee iltaa kohden. Se ei edes ole riippuvainen syömisistä, vaan ihan yhtälailla voi turvota lautasellisesta ruokaa kuin yhdestä omenasta.

Olen juonut vettä vähintään 2 litraa päivässä ja syön kutakuinkin lautasmallin mukaan itsevalmistamia, terveellisiä perusruokia. Silloin tällöini herkuttelen, kuten myös ennen raskautta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös, olen turvonnut jo ennenkuin testinkään tehnyt, maha pömpöttänyt hyvissä ajoin. Ja siitä se jatkuu sitten loppuun saakka. Kilot karisee sitten kun vauva lähenee 1 vuotta.

Vierailija
2/3 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on molemmissa aiemmissa raskauksissa on ollut aivan sama tilanne. Raskausviikolla 10 en mahtunut enää millään omiin normaalivaatteisiin ja paino oli noussut jo useamman kilon. Molemmissa raskauksissa painoa tuli 20 kg. Lähtötilanteessa painoindeksi n. 23. Ja tosiaan mitään älytöntä mässäilyä tms. en harrastanut, vaan liikuin päivittäin. Toisilla vaan taitaa kroppa reagoida sillä tavalla. Nyt kolmas alkumetreillä ja saas nähän miten nyt käy. Lähtöpainoa on 7 kg enemmän kuin silloin kun aloin odottaa esikoista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huikeat 9kg. Tuntui suoranaiselta vittuilulta, koska 1. raskaudessa mulla oli r-diabetes ja toisella kertaa sitten aloitin ohjeen mukaisen dieetin jo alusta heti kun raskaus varmistui.. ihan siksi, ettei paino pääse nousemaan. NiinPä, lopussa oli +22kg.

Kolmannen raskauden painonnousu pysyi järkevissä mittasuhteissa, kun heitin tuon r-diabetesdieetin kuuseen ja karsin hiilarit minimiin. Mun kroppa tykkäs tästä enemmän ku virallissuositusten mukaisesta dieetistä.

Se on niin yksilöllistä, miten se paino nousee. Kirjoissa lukee jotain, mutta kaikkien pitäis muistaa, että on niin paljon muutakin kuin mitä kirjoissa lukee.. Myös niiden neuvolantätien, jotka jaksaa muistuttaa painon noususta. Niinku sitä ei tietäis itse, kun tuskailee pölkkyjalkojen ja hervottoman mahansa kanssa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän