Onko aivan tyhmä idea? Häät ja ristiäiset
samassa? Onko mielestänne aivan typerää? Mulle tämä kävisi hyvin, keväällä olisi toisen tulevan lapsemme ristiäiset ja tahtoisin naimisiin, miks ei pidettäisi samalla? Kuitenki hää vieraat olisivat melkeimpä samat kun ristiäisiinki tulee eikä me tahdota mitää megasuuria häitä, se ei ole se pää asia. Pienet ja tyylikkäät, ei mitään ylimääräistä turhaa.
Mitä meiltä, onko se ihan typerää?
Kommentit (13)
kertoa kutsussa häistä vaiko ihan yllätyksenä?
Itse tahtoisin kuitenkin kutsussa ilmoittaa häistä ettei ne ihan puun takaa tulisi.
Ja tosiaan, en tartte kauheesti mitää hää hömppää, en tiedä että hankkisinko edes mitää varsinaista hää pukuakaan, ajattelin että olisi kiva ostaa jokin kaunis mekko joka olisi erilainen kuin hää mekko kun kuitenkin on ne ristiäiset siinä yhteydessä.
Mitään kirkon kaapuja en päälleni vedä.
ole tyhmä idea.meillä oli kans ristiäiset ja häät samassa.
ole tyhmä idea.meillä oli kans ristiäiset ja häät samassa.
ja myö ei kerrottu etukäteen,vaikka vanhempani arvasivatkin.
Sisarpuoleni teki juuri noin, ei siis ilmoittanut, että heidät vihitään samalla, kun
lapsi kastetaan ( kotona ).
Meillä on sama isä - ja isämme oli pukeutunut ristiäisiin vaaleaan pellavakauluspaitaan, jossa lyhet hihat, sekä samanhenkisiin, pellava "bermudoihin" + nahkasandaaleihin ( asu oli kyllä ihan tyylikkäs suomalaisen miehen asuksi, ei siinä mitään ).
Tämä asu siksi, että oli kesä ja +30 lämmintä - ja suvussamme on ollut aina tapana, että ristiäisiin ei vedetä pukua päälle, vaan ollaan pukukoodi on perinteisesti ollut epämuodollisempi - varsinkin kesäisin...
...ja kun astuimme sisään - sisareni äidinpuoleinen suku olikin arvannut, että siellä vietettäisiin "häitä" samaan aikaan ja heillä kaikilla oli todella hienot vaatteet, sisarpuoleni äidillä esim. iso hattu jne...miehillä oli tummat puvut - eikä siinä kaikki - he olivat vieneet sinne myös hääparille lahjoja.
Isäni, joka on hyvin tarkka tilannepukeutuja, luokkaantui syvästi, että joutui olemaan alipukeutuneena oman tyttärensä vihkimistilaisuudessa, eikä hän ollut saanut mahdollisuutta hakiia häälahjaa jne.
Mulla ja mun äidillä oli tietenkin iha ok vatteet, mutta ei mitän niin kauhean juhlavaa ja meillä oli iso kori täynnä marjoja ja kukkia ja muille lapsille ja vauvalle tietenkin muutama lahja, mutta oltiin me silti todella eriparia näiden muiden ihmisten seassa.
Joo - ei ole vakavaa tämä, mutta halusin vaan kertoa, ettei yllätykset ole aina pelkästään kiva juttu.
Mutta kivoja juhlia teille - ja tää ei sitten ollut pahalla kirjoitettu:)
oma tilanteeni: Miten tehdä kun ystäväni ja hänen miehensä ovat pyytäneet minua kummiksi lapselleen, ristiäiset ovat kohta ja olen varma että heidät vihitään samalla, vaikka ei olekaan kerrottu. Olisiko siis hyvä varata häälahja ja pukeutua kuin häitä varten vai ei? Jos ei ole lahjaa, niin pitääkö sellainen antaa sitten jälkeenpäin vai kuinka menetellään?
Itse kysymykseen: Minusta hyvä idea mutta kannattaa ilmoittaa etukäteen ettei tule edellä mainittuja ihmettelyjä:)
Olen samaa mieltä että kyllä noin suuresta asiasta täytyisi tiedottaa etukäteen.
Teidän vain ihmisiä ketkä tekivät niin että yllätyksenä tuli häät.
ja sille, joka kyseli kantsiiko varmuuden vuoksi hankkia häälahjakin, niin ei tietenkään. Jos ei ilmoiteta häistä, niin ei pitäis odottaa lahjoja, tai loukkaantua kun niitä ei tuoda, eikä vieraiden tartte nolostua, koska kukaan ei voi olla ajatustenlukija.
Minusta häät ovat hääparin juhla, ja ristiäiset vauvan eka, oma juhla. Olkoonkin, että vauva on yleensä tosi pieni, eikä muista niistä. Mutta jälkikäteen kun vaikka katsotte lapsen kanssa valokuvia, niin miettiikö hän, että miksi sisarukselle pidettiin omat kemut, ja mulle säästöjuhlat iskän ja äiskän kanssa.
Ja hei, juhlathan on tosi kivoja, aivan varmasti sama pieni lähipiiri tulee mielellään kaksiin juhliin. Ellei välimatka oo jotain tuhansia kilometrejä.
Tiedän ihmisiä, jotka ovat pitäneet juhlat samalla kertaa, mutta itse en haluaisi. Meilläkin oli ihan lähipiirille molemmat kekkerit, joten sillä en kirjoittanut viestiäni, että mitenkään ihannoisin mitään prinsessahäitä, joissa paistattelisin koko päivän valokeilassa.
Olisiko siis hyvä varata häälahja ja pukeutua kuin häitä varten vai ei? Jos ei ole lahjaa, niin pitääkö sellainen antaa sitten jälkeenpäin vai kuinka menetellään?
Ilmeisesti heillä on joku syy, miksi eivät ole ilmoittaneet vihkimisestä, esim. eivät halua lahjoja tai muuta höösäystä. En veisi lahjaa ja pukeutuisin sitä tilaisuutta varten, johon minut on kutsuttu, eli tässä tapauksessa ristiäisiin sopivalla tavalla. Jos olisi hyvät ystävät kyseessä (oletan, kun kummiksikin on pyydetty), muistaisin pienellä lahjalla jälkeenpäin.
jotain pientä, jos tilaisuus osoittautuu myös hääjuhlaksi. Totta että on varmaan syy jos ei ilmoiteta, eikä silloin odoteta mitään. Ostan vain kummilahjan vauvalle.
se joka on pyydetty kummiksi
Hei!
Meidät vihittiin ja tyttäremme kastettiin samoissa juhlissa. Ensin oli tarkoitus pitää vihkiminen salassa, mutta todettiin, että varsinkin suvun vanhimmat eivät tykkäisi ideasta, niin yllätys oli sitten kutsussa kerrottu.
Juhlat vietimme seurakuntakodilla, siinä oli yhteydessä kappeli, jossa ensin oli vihkiminen ja kaste, jonka jälkeen siirryimme saliin juomaan onnittelumaljat ja kakkukahveille. Tarjoiluun oli panostettu vähän enemmän eli muutamia erilaisia suolapaloja, erilaisia kakkuja ja kahvia. Koristelimme salin kukkasin ja pienin kynttilöin yms, ja siitä tuli todella kaunis, mutta yksinkertainen.
Hääpuvuksi olin ostanut hienomman mekon, ei valkoisen ja hääaamuna kävin kampauksen tekemässä ja meikissä, ajattelin, että katuisin myöhemmin, jos en olisi tarpeeksi laittautunut omana hääpäivänä. ja tämä oli kyllä ihan hyvä ratkaisu, jälkeenpäin olen ihan tyytyväinen, että tuhlasin tähän, muutenhan oli pienen budjetin juhlat.
Oli hääkimppuna pieni ja sievä rannekukkanen, joka oli ihan kätevä myös vauvan kanssa.
Edelleen olen ollut hyvin tyytyväinen tähän ratkaisuun, juhlat olivat onnistuneet, juuri sellaiset kun halusimmekin. Ei ollut turhaa häähässäkkää vaan aika lailla samalla mentiin, mitä olisi ollut ristiäisissäkin, ehkä vähän hienommat juhlat.
ainakaan meillä ei lastenteolla ollut mitään tekemistä avioliiton kanssa, siihen on ihan muut syyt (siksi tietysti mentiinkin ensin naimisiin ja sitten vasta alettiin hankkia lapsia).
kyllä se ihan väistämättä tulee mieleen ja onkin niin, että siinä mennään vaan vahinkolasten takia papin aamenelle.
takia meillä pidettii salassa,ku ei haluttu höösäystä,eikä todellakaa ootettu lahjoja.ja ei tytön ristiäiset mitenkä jääny varjoo,ku nimenomaa ei haluttu tehä numeroo häistä.ei mulla ollu ees hääpukuu,ja ku kerran olen ollut aikasemminki naimisissa,ni oli tyylikkäämpää mennä pienesti naimisiin.
t,se joka tuolla aikasemmin kerto viettäneensä häät siinä samalla.