Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arabian Arctica -astiat

Vierailija
11.10.2010 |

Millasia ovat nykypäivänä? Kannattaako ostaa, ovatko kestäviä ja laadukkaita?

Astioiden uusimista suunnittelen ja mietin, että mitä sarjaa ostaisin. Teemaa en ainakaan osta. Mun kaikki uusimmat teema-mukini ovat murentuneet reunoista tosi nopeasti.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta niitä löytyy kaapista paljon monenlaista kippoa ja kuppia, joten jos jotain kiinnostaaa niin olen niitä myymässä pois. Kestäviä on ja hyvin säilyneitä käytöstä huolimatta.

Saa ottaa yhteyttä enkeli80@gmail.com

Vierailija
2/23 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

metallinpuhdistukseen tarkoitettua Cif:ä ja putsaa sillä sekä lautaset että ne tahraavat aterimesi ja voilá!

n.10 vuotta arki käytössä=kovassa käytössä. Alkaa olemaan jo ruokalautasissa ja keittolautasissa "harmaat" pohjat. Eli haarukoista/lusikoista tullut kulumat lautasten pintaa mennyt ikävän näkoiseksi. Nyt on fiilis sellainen että harmittaa kun on ostettu hintavat astiat. Jos olisi Ikean niin voisi hyvin mielin heittää pois ja ostaa uuden siisti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kyseistä sarjaa ja hyvin ovat kestäneet.

Vierailija
4/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on oikein laadukas. Mutta se on jo kohta 10v vanha :)! Vieläkin lähes uudenveroinen. En usko että laatu olisi huonontunut...en kyllä tiedä varmaksi. On siitä kiva sarja, että on ajaton. Aina välillä tulee himo ostaa jotakin muuta (nyt haluaisin kovasti Runo-sarjan tai Taika-sarjan..olivatkohan Iittalaa), mut sit hetken päästä totean, että onneksi en hankkinut, koska olisin tod.näk. kyllästynyt jo :). Arcticaan ei sillain kyllästy, mut välillä kaipaa potkua kippoihin. Mut saahan sitä väriä sitten serveteillä :D.

Vierailija
5/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä on 80-luvulla ostettuja astioita ja ne nyt on olleet ihan hyviä ja laadukkaita, vaan eipä niitä arkikäytössä olekaan.

Arctican miellän keski-ikäisten astiastoksi, anteeksi vain, onhan se ajaton ja jollain skaalalla tyylikäskin, mutta...

Oliskos Villeroy & Bochilla jotain kivaa sarjaa, ei ne kaikki ole niin romanttista tyyliä. Entä Pentikillä?

Vierailija
6/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis ollut 23v kun aloin keräämään sarjaa, etten kyllä täytä tuota keski-ikäisyyskriteeriä, mut enpä muutenkaan mieti mitä muut ajattelevat ;). Ja ne on meillä ihan arkikäytössä...paitsi kahvikupit (joita ei todellakaan kukaan enää käytä...ovat niitä minikuppeja)

Vierailija
7/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä on 80-luvulla ostettuja astioita ja ne nyt on olleet ihan hyviä ja laadukkaita, vaan eipä niitä arkikäytössä olekaan.

Arctican miellän keski-ikäisten astiastoksi, anteeksi vain, onhan se ajaton ja jollain skaalalla tyylikäskin, mutta...

Oliskos Villeroy & Bochilla jotain kivaa sarjaa, ei ne kaikki ole niin romanttista tyyliä. Entä Pentikillä?

Mä en tykkää Pentikistä, se on niin out ja Villeroy&Boch samoin. Ne oli kumpikin kovasti muodissa kun olin nuorempi enkä tahtoisi ostaa semmosia tietyn aikakauden astioita.

Vierailija
8/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis ollut 23v kun aloin keräämään sarjaa, etten kyllä täytä tuota keski-ikäisyyskriteeriä, mut enpä muutenkaan mieti mitä muut ajattelevat ;). Ja ne on meillä ihan arkikäytössä...paitsi kahvikupit (joita ei todellakaan kukaan enää käytä...ovat niitä minikuppeja)

Ennenhän ne olivat varmasti laadukkaita. Mietin, että ovatko yhä?

Mun toinen vaihtoehtoni on joku Kermansaven astiasarjoista. Aikoinaan mulla oli heinä-astioita ja neo vat kaikki ehjiä yhä! Eli jos ovat yhä noin hyvää laatua voisin ostaa niitäkin.

Vierailija
9/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enhän toki kiellä ostamasta, ei ole sellaisia voimia. Kerroin vain mielipiteeni, mihin vaikuttaa vahvasti se, kenellä tuttavapiirissäni on Arcticaa ja he kaikki ovat keski-ikäisiä. =0)

Ja mun mielestä Arctica on out, kommenttina sinun Pentik ja V&B-mielipiteeseesi.

Osta toki, jos pidät sarjasta, saatavuustakuu lienee ikuinen ja osia on vaikka millä mitalla. Luulen, että Arctica lähtee vielä jossain vaiheessa uuteen nousuun. Ties vaikka tulee joku uusi piristävä väriläikkä, kuten joskus on ollut se siniraitainen ja sit se jouluaihe..

Vierailija
10/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenhän ne olivat varmasti laadukkaita. Mietin, että ovatko yhä?

Mun toinen vaihtoehtoni on joku Kermansaven astiasarjoista. Aikoinaan mulla oli heinä-astioita ja neo vat kaikki ehjiä yhä! Eli jos ovat yhä noin hyvää laatua voisin ostaa niitäkin.

Siksi en uskallakaan varmaski sanoakaan, että olisivat edelleen yhtä laadukkaita. Mutta olen hankkimassa isompa kulhoja tässä lähaikoina ja todella toivon että ovat hintansa väärttejä :D! Mä uskon kanssa, että jossain vaiheessa Arctica tulee jälleen muotiin, vastapainoksi raskaasti väritetyille astioille.

Vierailija
11/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan yhtä kestäviä kluin ennenkin.ja minäkään en ole keski-ikäinen ja pidän konasti tosta sarjasta!

Vierailija
12/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan yhtä kestäviä kluin ennenkin.ja minäkään en ole keski-ikäinen ja pidän konasti tosta sarjasta!

paljon kirjotusvirheitä,ku on vauva sylissä.

Vierailija
13/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun joku tiesi! Kiitän myös minä nro 2 :)

Vierailija
14/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on makuasioita. Mulle tulee Arcticasta mieleen joku suurtalousastiasto, mutta tää onkin mun mielipide. Osta mitä haluat ja sitten näät kestääkö, jokaisella kun kestää eri tavalla. Meillä esim. aiemmin mainitut Teeman mukit ovat kestäneet vuosikaudet eikä ole murentuneet.

Vierailija
15/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vuotta sitten ostin lautaset. hyvin on kestänyt, enkä edelleenkään oo niihin kyllästynyt. suosittelen lämpimästi

Vierailija
16/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun joku tiesi! Kiitän myös minä nro 2 :)

ostin tosiaa 6 ruokalautasta,kuppeja ja kakkulautasia.hyvin ovat käyttöä kestäneet.

Vierailija
17/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. no olen 33v

pääsee vähemmällä kahvinkeitolla ;)

arkikäytössä ihan tavalliset mukit.

Vierailija
18/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.10 vuotta arki käytössä=kovassa käytössä. Alkaa olemaan jo ruokalautasissa ja keittolautasissa "harmaat" pohjat. Eli haarukoista/lusikoista tullut kulumat lautasten pintaa mennyt ikävän näkoiseksi. Nyt on fiilis sellainen että harmittaa kun on ostettu hintavat astiat. Jos olisi Ikean niin voisi hyvin mielin heittää pois ja ostaa uuden siisti...

Vierailija
19/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasta käöstä huolimatta o.O

Ollaan oikein mietittykin, et kuinka ei tule niitä rantuja, joita yleensä näkee lautasten pohjissa. Tai sit me käytetään vähemmän veitsiä ;D.

Vierailija
20/23 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä syvät että matalat isot lautaset sekä kakkulautaset voileipälautasina. Joka päivä käytetään eikä mulla vaan ole mitään harmaita naarmuja missään. Ja käytössä ovat olleet nyt 8 vuotta. Yksi syvä lautanen on mennyt halki, ilmeisesti astianpesukoneessa tuli viilto ja kun tipahti niin halkesi. Muuten on kestänyt hyvin.

Varmaan sitä Arcticaakin on eri laatua. Oletko varma, että olet saanut ykköslaatua? En nimittäin usko, että kahdessa vuodessa täysin uuden veroiset lautaset yllättäen harmaantuisivat...

Olen myös saanut kaksi kahvikuppia ja pari kakkulautasta juuri viime keväänä, ja hyvin kestävät uudetkin. Ei siis mitään valittamista.

Ja sinä, jonka mielestä olen maultani mummo. Ehkä vähän olenkin. Halusin jotain kestävää ja ajatonta enkä heti muodista pois menevää, ja tämä sarja on täyttänyt vaatimukset. Hymyilyttää aina, kun kaverit tuskailevat muiden merkkien kanssa, kun niitä lopetetaan tai vaihdetaan värejä. Ei ole mulla sitä ongelmaa... Ja arkikäytössä aivan loistava sarja. Kahvikupit tosin ovat käytössä vain isommissa juhlissa, kun ovat arkikäyttöön liian pieniä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme