Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Keravasta asuinpaikkana?

Vierailija
11.10.2010 |

Mies on töissä Espoossa, tuleekohan hankala työmatka? Auto on, mutta joskus voisi kulkea junillakin. Itse olen töissä Helsingissä ja kulkisin junalla. Meillä 8- ja 10-vuotiaat pojat, harrastavat futista, mikä olisi hyvä seura? Millaisia kouluja? Mitkä alueet parhaita, keskustan läheltä etsisimme isohkoa rivaria tai paritaloa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Keravalla asunut noin viitisentoista vuotta. Asumme omakotitalossa Sompion alueella ja pidän alueesta todella paljon. Poika oli aikanaan Killan ala-asteella ja sittemmin sompion koulussa yläasteella ja lukiossa (Keravan lukio). Meillä ei ollut mitään moittimista sen enempää kouluista kuin muustakaan.

Olemme viihtyneet ja viihdymme edelleen vanhassa omakotitalossa. Valitettavasti niitä on aika vähän tällä alueella, mutta Kaleva on kuulopuheiden mukaan myös tosi kivaa aluetta. Hesaan täältä on mukava matka, jos onnistuu pääsemään suht.koht lähelle asemaa. Parkkipaikat siellä aamulla ovat todella kortilla. Espoo voi olla hankala, alueesta riippuen tieysti. kehät ovat tukkoisia täältä päin ajaessa ruuhka-aikoina.

Samalla tavalla täällä on hyviä ja huonoja puolia kuin muuallakin, enemmän lienee kysymys siitä, millainen sitten se omalle kohdalle sattuva asunto tai talo on.

Minun näkökulmastani Kerava on mukava pikkukaupunki, tosin en myöhään iltaisin kyllä kovin paljon ole liikkeellä joitain satunnaisia leffa- tai teatterikäyntejä lukuunottamatta.

Kannatta katsella tarkemmin :)

Vierailija
2/10 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KP-75.

Keskustan läheltä rivari/paritalo (miksei omakotitalo?). Sompio, Kaleva ehkä parhaat, mutta muuallakin on kivoja omakotialueita.

Koulut ovat valitettavan suuria, täynnä, mutta niin taitaa olla muuallakin (säästöt...). Junalla pääsee Hkiin helposti ja usein. Espooseen voi olla hankalampi matka, riippuu minne siellä. Kaikki palvelut ovat lähellä; kirjasto, uimahalli, terveyskeskus. Löytyy monenlaista harrastusmahdollisuutta, myös aikuisille. Kunnon kenkäkauppa puuttuu, peruskaupat on. Olen asunut täällä jo yli 10 v, ja viihtynyt hyvin.

Ainoa miinus on, että jos on helsingissä viihteellä, niin taksimatka kotiin maksaa tyyliin 50e ja junat eivät aamuyöstä kulje ;). Mutta ei se mulle ole kovin iso ongelma..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei muuta ahjoon vaan kalevaan,kurkelaan tai "viroon" bussilla pääsee mattilanpuitosta sorsakorpeen puolen tunnin välein ja pysähtyy myös juna-asemalla. keskustasta löytyy kaikki palvelut ja kerava on kasvava kunta joten asuntojen hinnat nousevat tulevaisuudessa... sorsakorvesta löytyy paljon lenkkipolkuja ja talvisin hiihtolatuja, keravalla on myös keinukallio jossa ainakin ennen pääsi laskettelemaan... Mutta älkää missään nimessä muuttako ahjoon tää on aivan hirvee paikka asua, pelkkiä juoppoja ja syrjytyneitä ihmisiä ja sit meitä joilla ei ole varaa keskustan vuokra-asuntoihin...

Vierailija
4/10 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin suositella vain kanniston aluetta. Muualla törmää ns epämääräiseen sekoiluun varsinkin iltaisin.

Vierailija
5/10 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sompio ja kalevan alue mielestäni parhaat. Ahjo ja kilta epämääräisempää aluetta. Keravalla oli mielestäni todella tiivis yhteisö. Siellä kyllä kaikki tuntee toisensa, musta se oli ainakin silloin nuorempana ihan mukavaa. Jos lähti jonnekkin illalla bilettää, ties että aina on jotain tuttuja maisemissa.

Ps. nro 4, tiiän varmaan sutki...

Vierailija
6/10 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaakkola alueena mukava,siis se vanha messualue,myös Sompio ja Kaleva mukavia alueita.Ahjoon en tosiaan muuttaisi tai ainakaan siihen koulun lähelle,siellä paljon maahanmuuttajia ja syrjäytyneitä..

Muuten mukava paikka asua,tarpeeksi pieni mutta lähellä kaikkea.Ja onhan tuolla mekka kenkäkauppa ja iso sellanen:)

Vierailija
7/10 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykännyt yhtään. Oli pakko muuttaa pois vuoden päästä...Mut ilmeisesti omakotitaloalueet on ihan ok..

Vierailija
8/10 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mukava kaupunki, jos jaksat kuunnella tuttujesi kettuiluja "keravalaisuudesta". kahejskyt luvulla oli mukavaa.

Vierailija
9/10 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein koko ikäni. kaks vuotta olin ainoastaan pois. eli 29 vuotta olen täällä asunut. Keravasta tykkään siinä kun keskusta on melkein keskellä, eli n.3-5 km on kaukisimmat keravan paikat. Päivälänlaakso, sorsakorpi ja kalevan pientaloalueet on ainakin tosi viihtyisiä paikkoja. Kilta taitaa olla ainoa, mitä en suosittele... :) Bussiliikenteeseen en ole oikein perehtynyt, mutta junalla pääsee helsinkiin ruuhka-aikana ainakin 8 kertaa tunniossa. ihan viime tietoja ei ole...

Vierailija
10/10 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

fudis seuroja on ainakin suurimmista KP75. Kästääkseni se on aika suuri ja toimiva seura. Kouluista en osaa tarkemmin sanoa, kun omista on aikaa ja oma lapseni ei siellä vielä ole. Mutta ala-asteita on aika paljon ja yläasteita taitaa olla kolme!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi