Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jakaa vuokramenot?

Vierailija
10.10.2010 |

Ollaan muuttamassa yhteen. Toisella on kaksi lasta ja toisella ei.

Ajateltiin, että lapset saa huoneista kaksi. Olohuone ja makuuhuone ovat yhteiset.

Miten teistä vuokra pitäisi jakaa? 50/50 vaiko huoneiden mukaan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten laskette neliövuokran (vuokra jaettuna neliömäärällä) ja jaatte osuutenne sen mukaan. Tuossa tilanteessa en kyllä pidä tasan jakamistakaan huonona ajatuksena, koska varmaankin lapset ovat joskus isällään?

Vierailija
2/12 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteenmuutto ei ole hyvä ajatus. Eivätkös kuitenkin esim. yksinhuoltajan tuetkin pienene hänen muuttaessaan yhteen jonkun kanssa? Eli silloin oletetaan että on kyse perheestä, ei kämppiksistä jotka jakavat menot tuolla tavalla joka ei todellakaan kuulu asiaan jos kyse on puolisoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra jaettuna neljällä ja se siitä. Se kenen lapsia ne on, niin maksaa tietty enempi.

Vierailija
4/12 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aiotteko elää ja olla oikeasti perhe? Vai kämppishengessäkö mennään. Onko teillä yhteisiä lapsia suunnitelmissa?

Jos on noin vaikeaa päättää kuinka vuokra maksetaan, niin mites sitten ruokakulut, vesilaskut, sähkölaskut yms.. Perustavan laatuinen Sinun, Minun ja /vai meidän rahat keskustelu olisi ehkä syytä käydä ennen yhteenmuuttoa.

Vierailija
5/12 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menot jaetaan sen mukaan miten on tulot. Enkä oikein ymmärrä miksi se, kenellä on lapsia pitäisi maksaa enemmän.Ei asuntoa tuollal lailla voi jakaa. muuttamalla yhteen muututte kaikkien tahojen silmissäperheeksi etkä näin ollen ole yksin vastuussa lastesi elinkustannuksista vaan puolisosi on velvollinen osallistumaan menoihin myös. jakaminen asiat osiin ei ole hyvä tie: kohta laskette mitä kukakin syö ja kuinka monta minuuttia on suihkussa ja kauanko käyttää nettiä viikossa ym.Perheessä asioita ei lasketa vaan jokainne osallistuu koko peheen menoihin kykynsä ja tulotasonsa mukaan.

Vierailija
6/12 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aika selkeää on että vuokra maksetaan 50/50, koska miehen tulot huomioidaan niin että asumistukeni poistuu, yh-korotus lapsilisistä poistuu, pväkotimaksut nousevat maksimisummaan eli jään noin 300e tappiolle tulollisesti.

Lapset kun eivät tienaa mtn niin eivät myöskään maksa asumisestaan, ruuastaan jne. Ne maksetaan meillä puoliksi, vaikka miehen lapsia eivät olekaan.

Jos mies alkaisi minulle tuossa purnaamaan, emme sitten muutaisi yhteen, edes silloin kun yhteinen lapsi syntyisi, koska minulla ei olisi varaa!

Mutta jos muuttaisimme, olisi omat rahat kummallakin, mutta vuokra, sähkö, vesi, netti, vakuutukset maksettaisiin puoliksi. Minä maksaisin lapsien kulut koska minun lapset, mies maksaisi autonsa kulut, miehen auto jota minä en käytä kun satunnaisesti kyydissä istuessani kauppareissulla kerta vkoon. Ruokakassaan molemmat laittaisi saman summan/kk. Tupakat, saunakaljat, illanistujaisruuat ym spesiaalit maksetaan itse, ruokakassasta ei todellakaan noita.

Aika selkeästi noita kannattaa miettiä ettei ylläreitä tule. Miehen elätettäväksi en kuitenkaan suostuisi, omani maksaisin ilman muuta.

Vierailija
7/12 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen harrastuksia, jollaiseksi koen toisen lapset. En ole elatusvelvollineb, eli jakaisin vuokran neljällä, ja toinen maksaa 75% ja toinen 25%.

Todennäköisesti toinen saa elatustukea tms., joten on hassua, että asuinkumppani lisäksi maksaa isomman osan vuokrasta.

Vierailija
8/12 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen harrastuksia, jollaiseksi koen toisen lapset. En ole elatusvelvollineb, eli jakaisin vuokran neljällä, ja toinen maksaa 75% ja toinen 25%.

Todennäköisesti toinen saa elatustukea tms., joten on hassua, että asuinkumppani lisäksi maksaa isomman osan vuokrasta.

Lapsethan eivt ole harrastus.

Kuinka ihan tälleen periaattessa ajattelet sen että jos uuden kumppanit tulojen takia yhteenmuuttotilanteessa se, jolla lapsia jää tappiolle esim tuon -300e kuten yllä olevassa esimerkissä ja maksaa sitten vielä 75% vuokrasta? Näin ollenhan 25% maksava saa käyttää vaan 25% eli ei koko vessaa esim, koska toinen osapuoli maksaa siitä 3/4 jua tämä toinen 1/4. Samoin keittiö, kuinka neliöt jaetaan?

Vierailija
9/12 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä on tilanne se, että miehellä on 2 lasta ja meillä lisäksi yksi yhteinen lapsi. Olemme päätyneet ajatukseen, että asumiskulut maksetaan huoltovelvoitteen mukaan eli mä maksan 30% ja mies 70%. Tapoja on monia, mutta tämä tuntuu meistä reilulta ja loogiselta ratkaisulta.

Vierailija
10/12 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen harrastuksia, jollaiseksi koen toisen lapset. En ole elatusvelvollineb, eli jakaisin vuokran neljällä, ja toinen maksaa 75% ja toinen 25%. Todennäköisesti toinen saa elatustukea tms., joten on hassua, että asuinkumppani lisäksi maksaa isomman osan vuokrasta.

Lapsethan eivt ole harrastus. Kuinka ihan tälleen periaattessa ajattelet sen että jos uuden kumppanit tulojen takia yhteenmuuttotilanteessa se, jolla lapsia jää tappiolle esim tuon -300e kuten yllä olevassa esimerkissä ja maksaa sitten vielä 75% vuokrasta? Näin ollenhan 25% maksava saa käyttää vaan 25% eli ei koko vessaa esim, koska toinen osapuoli maksaa siitä 3/4 jua tämä toinen 1/4. Samoin keittiö, kuinka neliöt jaetaan?

saa käyttää ihan saman verran tiloja kuin kuka tahansa muukin asukas, koska niitä muita on 3.

Kai tiedät, että jos asuu opiskelijasolussa, niin siellä jokainen maksaa saman verran, vaikka yksi viettäisi suihkussa puolet paikallaoloajasta.

Enkä ymmärrä, miksi minun tai kenekään muun pitäisi maksaa toisen menoja. Ei käynyt aikoinaan mielessä ostaa viinaa opiskelijasolun koko porukalle, vaikka itse joinkin.

Vierailija
11/12 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa unohtaa yhteen muutto, jos tuollaista pitää miettiä. Luultavasti vaan ongelmia tiedossa.

Jos nyt ihan välttämättä haluatte tuommoista miettiä, niin jakakaa vaikka nettotulojen suhteessa. Se on ihan reilua. Nettotuloiksi lasketaan sit sen toisen saamat elarit myös.

Vierailija
12/12 |
10.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi elän normaalissa avioliitossa, jossa kaikki on ollut yhteistä alusta saakka. myös rahat. kaikki tulee ja menee yhden tilin kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi