Käteen jää äitiyslomalla enemmän rahaa kuin töissä ollessa!
Kun netto-äitiyspäivärahaan lisätään kahden lapsen päivähoitomaksut ja parisataa työmatkojen bensoihin, niin summa on melkein 300 euroa enemmän, kuin mitä mulle jäi palkasta käteen verojen jälkeen! En valita, mutta jotenkin tuntuu, ettei tääkään ihan oikein ole.
Kommentit (2)
yhteiskunta tukee lapsen saamista. Nää äityysrahat ja muut on siis VÄLIAIKAISTA tukea helpottamaan teidän perhettä pikkulapsiaikana. Olet tehnyt töitä ennen äityyslomaasi ja nyt nostat siitä palkkiota. Jos et olisi tehnyt töitä ennen äitiyslomaasi, tuskin saisit nyt enempi kuin ennen lapsen tuloa.
Mitä ihmeellistä? Suomi on hyvinvointiyhteiskunta ja olet maksanut sekä tulet maksamaan veroina kaiken sen mitä yhteiskunta nyt syytää sinulle siitä palkkioksi, että synnytät ja kasvatat tulevia veronmaksajia ja oman tulevan eläkkeesimaksajia.
Tämä on juuri Suomessa ihan mahtavaa. Olkaamme ylpeitä :D
Tosin niinpäin että tienasin vuoden 2008 verotuksessa tuplasti sen minkä nykyisellä palkallani, joten äitiyspäivärahani on tuplasti isompi kuin nykyinen palkkani, ihan jees, ja pysyy koko 10 kk isompana :) oikein mielellään tekee sitten lapsen tähän väliin, ja itse asiassa mä saan ekan kolmen kuukauden ajan kolmesti kuussa palkan; nykyisestä työpaikasta kahdesti kuussa ja kelasta vielä yhtenä päivänä :D Ainiin, ja tuleehan mulle vielä kohta veronpalautuksetkin!