Onko OPINTOTUEN maksussa ollut jotain viivettä tällä viikolla?
Yksi ostaja lupasi maksaa viikko sitten, kun saa rahaa. Ja seuraavan kerran rahaa tulee kuulemma 5. päivä, kun hän saa opintotuen ja hänen pankkinsa on sitten kuulemma op.
Laitoin torstaina viestin, missä kysyin rahojen perään.
Eilen tuli sitten TAAS selityksiä, miksei ole maksanut. Ensin syynä oli "unohdus", sitten syynä oli rahapula (edellisen asunnon sähkölaskun tasauslasku, joka oli kuulemma 90 euroa) ja nyt syynä oli se, ettei Kela ole vieläkään maksanut opintotukea ja siinä menee kuulemma pari päivää, kun ne maksetaan tms.
Ja tuosta on kuulemma ollut ihan lehdessäkin. Kummatippas itse en ole kyseistä uutista nähnyt, ainoastaan sen, että Sampo pankissa on taas ollut ongelmia, ei muissa pankeissa. Eli vähän taas kusee neidin selitys.
Ei siinä mitään, voinhan mä taas odottaa kuukauden. Mutta kauppoja ei voi perua, kun kyse on sellaisesta tavarasta, jonka olen henk.koht. tehnyt hänelle "tilauksesta" eli kyse ei ole mistään käytetyn kaman myynnistä.
Kommentit (5)
Kelan sivuilta katoin, että opintotuen pitäis tulla 4. päivä, jos se on pankkipäivä. Itselle tuli ainakin ongelmitta (minullakin Osuuspankki), muistaakseni Sammolla oli kans ollut jotain hässäkkää?
Perjantaina 8.10. oli palkanmaksuissa ongelmia useassa pankissa, siitä oli juttua ainakin IL-nettilehdessä. En tiedä koskiko kaikkea rahaliikennettä.