Voiko suhde jatkua ilman seksiä?
Takana kuusi vuotta yhteistä elämää. Meillä on yhteinen, kohta kolmevuotias lapsi. Seksiä ei ole ollut kohta neljään vuoteen. Ei kiinnosta. Olen aina ajatellut, että kyllä se siitä taas kehittyy, se intohimo, mutta ei näy eikä kuulu. Olen vain työntänyt asiaa pois mielestäni, mutta nyt olen todennut, että en enää halua miestäni laisinkaan. Hän ei herätä minussa mitään intohimoa.
Tulemme kuitenkin hyvin toimeen ja arki sujuu loistavasti. Voiko näin jatkaa? Vai voiko vielä intohimon herättää. Vain onko ero ratkaisu?
En nyt odota muiden tekevän päätöksiä puolestani, mutta olisi ehkä avartavaa kuulla muiden kokemuksia ja kommentteja.
(Ja pliis, älkää jaksako mollata minua, vaikka av:lle kirjoitankin. En halua omalla nicilläni kirjoittaa muualle, ettei kukaan tunnista.)
Niin, ja mieheni ei ole pettänyt minua, vaikka seksiä ei olekaan ollut. Sen tiedän.
Kommentit (12)
sinulla. Itse en pystyisi elämään seksittömässä suhteessa. Mielestäni sinun kannattaisi nostaa kissa pöydälle ja keskustella asiasta puolisosi kanssa. Oliko teillä miten paljon seksiä aikaisemmin? Paljon hyvää teidän suhteessanne vaikuttaisi silti olevan jäljellä, joten lähtisin kyllä tuossa tilanteessa terapiaan miettimään miten palauttaa intohimo. Eri asia on tietenkin se jos ette enää rakasta toisianne.
Mulla on lähipiirissä eräs sukulaismies, jonka vaimo pisti jalat ristiin. Viisi vuotta piisasi miehelle ja sitten se lähti. Yhtenä sunnuntaiaamuna vain ilmoitti vaimolle että tämä on nyt tässä. Mies muutti asumaan samantien toistakymmentä vuotta nuoremman naisen luokse ja näyttää koko mies kuin puhjenneen uuteen elämään.
Olen tästä yrittänyt ottaa opikseni, ettei itselle kävisi samoin, niin kurjalta se koko juttu näytti päällepäin.
suhde voi jatkua mutta se riippuu aika pitkälti miehestäsi. Sinä tulet toimeen ilman seksiä (on siis haluttomuutta jne) mutta entä miehesi pidemmällä aika välillä? Olette nyt jo olleet noin kauan ilman minkäänlaista seksiä. Tässä kohtaa ei auta kuin keskustella miehesi kanssa. Voi olla, että hän kuitenkin haluaa seksiä, jota ei siis sinulta saa. Olisitko valmis siihen, että miehesi pitäisi rakastajaa mutta olisi silti sinun kanssasi suhteessa, joka muistuttaa enemmän kämppisten tai kavereiden suhdetta (jos siis ei ole muutenkaan mitään hellyydenosoituksia tms?
Voi tietysti olla, että sinun kohdallesi on tullut mies, jolle seksi ei ole tärkeää (vaikka tällä palstalla huudetaankin sen perään, että mies vähintäänkin kuolee ilman seksiä), mutta minä uskon siihen, että kaikille se ei vain ole tärkeää.
Taisi lasten saanti minulta viedä halut + mieheni ei herätä mitään siihen suuntaan viittaavaa intohimoa. Tuskin minäkään hänessä. Meillä tosin seksiä ollut peräti vain puoli vuotta sitten, sitä ennen pidempi tauko. Toivoisin vain tyylikästä ulospääsyä tilanteesta. Eipä meillä henkistä läheisyyttäkään ole, kaveruutta vain ja lapsenhoitovuorot suunnilleen. Tuskinpa olemme lopun ikää yhdessä, enkä sitä toivokaan. Lapset vielä aika pieniä, että näin mennään toistaiseksi. Ahdistaa kyllää.
Lähipiirissäni oli juuri vastaavanlainen parisuhdeongelma. Kumpikaan puolisoista ei ollut pettänyt, molemmilla oli hyvä olla yhdessä, mutta yhteisessä sängyssä ei tehty muuta kuin nukuttu. Lopulta tulivat siihen lopputulokseen että voivat olla kavereita vaikka molemmilla olisikin joku toinen kumppani, jonka kanssa myös seksi olisi osa arkea. Erosivat siis ilman riitoja. Mielestäni hyvä ja oikea päätös.
onnellinen. Ei kovin harvinasitakaan ainakaan vanhemmalla iällä.
Samaa mieltä. Aiemmin en ole uskaltanut edes ajatella koko asiaa, enkä oikeastaan ole seksin puutteesta välittänytkään. Ehkä nyt, kun olen saanut asian itselleni selväksi, niin uskallan nostaa kissan pöydälle.
Mä voisin hyvin elää mieheni kanssa ilman seksiä, ja jotenkin uskon, että hänkin. Nyt olen kuitenkin huomannut tuntevani vetoa muihin (siis ei kehenkään tiettyn ihmiseen), ja ymmärsin, etten itsekään halua seksitöntä elämää.
Tuntuu vaan kamalalta rikkoa muuten näin hyvin toimiva perhe. :(
Jatketaan parisuhdetta ja molemmille rakastajat, vai? ;)
En haluaisi elää seksittömässä liitossa, koska seksi on juuri se ainutlaatuinen, jota saan vain mieheltäni enkä keneltäkään muulta. Siinä mielessä parisuhde perustuu mielestäni seksiin eikä ilman seksiä ole parisuhdetta, vaan ystävyys.
Olen ollut jo 15 vuotta ilman seksiä vaikka sitä olen vamoltani odottanut ja anonut. Olen varmaan aika hoivaavaa rotua, kun en ole voinut lähteä perheestä pois. Elätän vaimoani ja kahta jo täysi-ikäistä poikaani. Tämä läheisyyden puute toki vaikuttaa minuun monella tavalla. Onkohan tällaisia kokemuksia teillä muilla?
LOL, ei parisuhteessa pillun takia olla.
Sitä saa paljon helpomminkin.
ei voi olla. tai ainakin sellainen parisuhde on torso. parisuhteeseen kuuluu seksi. tietysti välillä voi olla hiljaisia kausia, mutta ei sentään vuosien mittaisia.
seksologit sano, että jos ei ole henkistä läheisyyttä, ei ole fyysistäkään läheisyyttä. Eli he herättävät seksin näin päin eloon.
Toisilla on kovempi libido kuin toisilla. Mutta neljä vuotta on totisesti pitkä aika.