Mun on pakko saada nopeasti aika paljon rahaa!
Lähipiirissä on 3 rakasta ihmistä jotka ovat joutuneet työttömyyden ja osittain oman tyhmyyden takia hankalaan tilanteeseen.
Olen itse läpikäynyt samankaltaisen tilanteen ja se oli aivan kamalaa.
Kuinka kamalaa on kun ei pysty nukkumaan ja kaikki ahdistaa, tuntuu ettei elämässä ole mitään järkeä.
Sain apua eräältä ihmiseltä ja asiani saatiin kuntoon.
Haluan hyvän kiertävän ja nyt on autettava.
Sanoin ei voi kuvailla miten hyvältä tuntuu kun ei pelota posteljoonin käynti tai ovikellon soitto.
Laskut uskaltaa avata ja syödäkkin saa joka päivä :)
Kommentit (21)
mainosten jako, sanomalehtien jako aamuyöllä, itsensä myyminen, pullojen kerääminen, panttilainaamo.
ilmaista rahaa kun ei ole.
Niistä on selkeästi pula, koska niitä ei missään näy.
saa hyvin extra-hommia tähän vuodenaikaan. mene kysymään suoraan firmoista.
johonkin yritykseen iltasiivoojaksi? Olen ollut tienasin ihan hyvin.
yleensä vasta viikkojen kuluttua käyttöönsä. Vaikka istuisi illat kakkostyössä marketin kassalla monta viikkoa, pahimmassa tapauksessa ensimmäinen palkka tulee vasta 4-6 viikon kuluttua. Toki hyvä niinkin, mutta annas olla jos ja kun eräpäivät ovat jotain ihan muuta.
Puhelinmyyjäksi kukaan ei halua, se on selvää. Tai pakkomyynnin pariin muutenkaan. Joskus tuntuu että varmaan helpointa olisi laittaa jonnekin "päiväkahviseuraa" -ilmoitus :(
Tai ala puhelinennustajaksi...!
Tietenkin Suomi on väärällään siivottavia toimistoita, koteja, ravintoloita ja ties mitä. Palkka on kurja, vaatimukset työn laadun suhteen taas huipputasoa. Kun huonosti käy, siivousfirma pitää uutta työntekijää "harjoittelijna" n.70-80% palkalla ensimmäisen kuukauden.
Jotkut sitten välittävät tiskaajia, tarjoilijoita yms. ravintolahenkilökuntaa tilapäisavuksi. On myös välittäjiä sosiaali- ja terveysalan keikkatyötehtäviin, esim. apulaisiksi päiväkoteihin. Jonkun sekin työ on pakko tehdä, ja palkka taas on surkea. Mutta pakon edessä...
Enpä osaa vastata paremmin. Vuokratyöfirmoilta löytyy ymmärtääkseni ihan hyvin keikkoja.
Olkoon aihe sitten mikä hyvänsä. Tosin vaatii hitusen alkupääomaa, mutta saa kuulemma helposti verovapaata sivutuloa (ei laillisesti verovapaata).
Tai ala pelaamaan pokeria netissä, sekin vaatii tosin alkupanoksen...
Mitään en pokerista ymmärrä niin tarvitsis hyvää tuuria. Tietokoneiden kanssa olen ihan surkea eli se noista kotisivuista :(
Toinen työ tosiaan on hankala kun rahat tulisi vasta myöhemmin ja niistä menisi iso verokin.
Täytyy miettiä.. Pitäisi myös kartottaa vaikeuksissa olevien tilanne oikein kunnolla ja miettiä pankkilainaa. ap
noin 2000 eur/kk eli ihan kivasti ja yleensä verottomasti.
On muuten henkisesti aika rankkaa hommaa eli mt-potilaille.
Seksipuhelin taitaa lyödä vielä paremmin leiville, mutta itsellä ei häpy riitä niihin juttuihn.
Kun sinulla oli vaikeaa?
Miksi sinun pitäisi repiä rahaa jostain muille ihmisille? Liian kiltti?
Tässä joitain ideoita, mutta nää kaikki vaatii kyllä aika paljon vaivannäköä eli "ei laiskoille":
1. alat "vakituiseksi" mainoskuvausten "taustakävelijäksi" tai yrität siinä sivussa tarjota itseäsi isompiinkin rooleihin
( joista maksetaan tietysti enemmän )
2. mene pr-henkilöksi ( jos ulkonäkösi ja hermosi kestävät eli hymyilemään ja jakamaan mainoksia..)
3. etsi kirppiksiltä laadukkaita ja kiinnostavia tuotteita muutamalla eurolla ja myy ne huuto.netissä muutamilla kympeillä
4.kopio jossain ( missä vaan saatkaan sen halvalla tehtyä )
mainoksia, jossa tarjoudut pesemään omakotitalojen ikkuinoita ( tai jotain muita kotitöitä, missä olet hyvä ja nopea )
5. tää on vaan kesällä, mutta: matonpeusista voi saada oikeesti hyvinkin rahaa - taas vaan mainoksia kehiin "MATONPESUA X-EUROA NELIÖ, nouto ja palautus - ja puhelinnumero ". Menet mattolaiturille, peset vimmalla mattoja ja auriko kuivaa ne nopeasti - ja sitten palautat ne raikkaina ja saat massit suoraan taskuusi.
6. sienistä sais varmaan nyt kans rahaa? eiks nyt oo vieläkin sieniaika?
7. siivoushommat on mitä parhaita, jos olet nopea liikkeissäsi, mutta silti ehdottoman tarkka tyyppi, niin saattaisit päästä ihan hyvälle tuntipalkalle? Mulla oli joskus nuorena sellanen kesässivousduuni, mikä oli mitoitettu 7.5h työpäiväksi, mutta mä tein sen aina alle kolmessa tunnissa.
Hiki ja räkä siinä tahdissa lensi, mutta siistiä - ja kehujakin - tuli. Ja tuntipalkka oli kans aika kohdallaan:D
mä olen aina jeesinyt kaikkia ihmisiä. ihan pyyteettömästi ja pelkästään hyvästä sydämestäni.. olen ottanut ihmisiä luokseni asumaan, antanut puolet ruoistani heille, etsinyt työpaikan, kuunnellut ja tukenut. aina olen ajatellut, että sama tehdään sitten minulle jos minulla on hankalaa, antaa hyvän kiertää.
nyt kun minä itse olen henkisesti kamalassa jamassa ja ex-mieheni velkoja maksan enemmän kuin kykenen, ei näy minulla auttajia. jukoliste. ei kukaan edes kuuntele. olen surkimus heidän silmissään ja minut kierretään kaukaa. niin meni minun uskoni hyvän kiertämiseen.
Auttaminen ja naiivius on eri asioita.
Ei siinä ole mitään jos ottaa luokseen asumaan, tarjoaa ruokaa.
Mutta minusta liikutaan jo vaarallisella alueella jos aletaan etsimään töitä toiselle???? Tai annetaan rahaa???
Aina ihmisissä on laiskoja jotka vaan haluaa hyötyä muista.
Joskus se oma ukkokin voi jättää ja huijata. Tai omat lapset.
Me ihmiset ollaan vastuussa siitä OMASTA elämästä myös ja siitä tarttee pitää ensisijasesti huolta. Sitten vasta auttaa muita: ostat kotiin ruokaa ja tarjoat ystävälle.
Älä anna rahaa ruokaan. Jo tippuu osa ihmisistä jotka kaipaa apua!
Ei elämää voi suunnitella niin että annan muille ja he sitten auttaa minua!
Pyytteetöntä pitää avun olla, muuten katkeroituu.
Ei sitä voi tietää missä elämäntilanteessa toinen on, pitääkö ihmisen ottaa muka lainaa että voi toista auttaa? Otat satasen vipin ja maksat siitä 150 euroa, saat joskus (ehkä) sen satasen ja loppu jää ilmaan. Korot vaikuttaa paljon.
Älkää olko sinisilmäsiä auttamisenhalussa; soittakaa niitä ihmisiä syömään tai vie mukanasi joskus ruokaa ja hygieniatuotteita. Siinä sitä hyvää saa.
Se tyyppi on verenimijä jos sille pitää työpaikka etsiä ja rahaa tarjota.
niin en olisi saanut asioita kuntoon.
En minäkään ole auttajaani mitenkään erityisesti auttanut, joskus tarjonnut kahvin.
Kun on voimaton ja epätoivoinen niin ei kykene toimimaan järkevästi.
Enkä mieti auttaisivatko nuo pulassa olevat minua jos apua tarvitsen. Toivon että hyvä jatkaa matkaa jollekkin muulle taas. ap
Siis minkä ikäinen sä olet? Kuinka vähän aikaa oot tällä maapallolla tallannut?
Oishan se kiva, jos se meniskin noin, mutta totuus on se, että todnäk sua tullaan käyttämään hyväksi ja PALJON.
Elämä voi joskus yllättää, ikävälläkin tavalla.
"kunnollista" ihmistä täytyy auttaa jotta ei mennä vielä syvemmälle.
Kukaan ei ole pyytänyt minulta apua!
Tiedän vaan miltä tuntuu kun kaikki romahtaa ja kuinka vaikea sieltä on itse nousta.
Minua ei kukaan voisi käyttää hyväkseen, olen niin paljon kokenut ja nähnyt.
Toivottavasti sinä et koskaan tarvitse keneltäkään apua! ap
Monet valitettavan monet ajattelvat vain minä minä minä..
Itse olen monesti käytökselläni hämmästyttänyt tai oikeammin hämentänyt ihmisiä. esim.kerran hämmästytin parkkipaikalla. Meillä oli autossa maskettu parkkilippu aikaa n. 2h jäljellä saatiin siis itse asiamme hoidettua nopeammin, kuin piti. Mutta siis lähdössä kun olimme niin huikkasin juuri parkkikselle tulleelle perheelle ja annoin tuon 2h parkkilapun hälle. ihan oli ukko parka hämillään.. Kysyi vaan miten voin kiittä ja snaonoi, että LAITA HYVÄ KIERTÄMÄÄN.
Ihmiset ovat nykyään ihan kummallsien itsekeskeisiä ja ei välitetä toisista ihmisistä yhtään. se on kurjaajasiksi tämä maailma on niin läpimätä nykyään.
Kuka nostelee koko ajan ikivanhoja aloituksia???
Sama sattui itselle. Tuhansia euroja lainanneena,ihmisiä majoittaneena, ja muutenkin aina auttanut. Niin nopeasti unohtuu kun itsellä olisi tarve. Kiittämättömyys on maailman palkka.
Mulla on itseasiassa hyvin samankaltainen ongelma. Osaisiko joku heittää hyvää lisätienestin hankkimistapaa? Mikä olisi sellaista väliaikaista työtä, esim. ilta-aikaan, jossa voisi tienata vähän extraa? Työajoilla ei sinänsä ole merkitystä, melkein aika kuin aika onnistuu. Itsellä lyö pää nyt niin tyhjää, ettei tiedä mistä alkaa etsiä tai mihin ottaa yhteyttä...