Kerjäläinen katsoi minua anovasti Sokoksen kulmalla
ja ojensi mukiaan minua kohti.
Ajattelin, että tietäisitpä vaan kuinka köyhä mä olen. Mulla oli tasan junanlipun verran rahaa taskussa eikä lanttiakaan kenellekään annettavaksi.
Vaatteenikin 10 vuotta vanhoja.
Näytänhän mä tietysti hyväosaiselta koska olen aikoinaan osannut ostaa laatuvaatetta mutta todellisuus on toinen. Tätä menoa istun ihan kohta sen kerjäläisen vieressä.
Että tämmöseen hyvinvointivaltioon ne raukat tulevat.
Luulevat ihmisiä täällä rikkaiksi vaikka liki puolimiljoonaa on työttömänä ja lapsiperheitä taloudellisessa ahdingossa pilvin pimein.
Kommentit (4)
työmatka-aamu, kun autolla tuotiin romanian romaneja Hakaniemeen, ja siitä hajaannuttiin sitten kadulle kerjäämään. Yksi asettui siihen Hakaniemeen pankkiautomaatin viereen. Kuski oli mies, joka lähti pois. Tuli mieleen että rahankerääjä oli siinä itse ja toiminta järjestäytynyttä mafian hommaa.
En ole koskaan antanut rahaa, enkä anna. Ja kannatan kerjäämisen kieltämistä, koska ihmisen pitää tehdä työtä, eikä kerjätä. Suomalaisille on sosiaaliturva ja Eu-maista on mahdollista tulla Suomeen melko vapaasti ihan oikeiden töiden hakuun - muu on aika epäilyttävää touhua.
Tuskinpa kukaan ihan huvikseen lähtee kerjäämään, mutta ammattikerjääminen on tosiaan lähinnä rikollista toimintaa. Mieluummin antaisin jollekin voileivän ja näkisin, kun hän syö sen.
yleensä taustalla on rikollisuus.
Yhdelle äidille annoin kerran vähän ruokaa, otti ihme kyllä kiitollisena sen vastaan? Vaikka olin kuullut, että silloin saa lähinnä haukut niskaansa.
vain siinä mielessä, että tekevät töitä huijareille ja kiskureille. Ne jotka rahat oikeasti saavat, eivät välttämättä ole ollenkaan köyhiä.
Käykääpä joskus katsomassa esim. millaisissa taloissa Oaklandissa asuvat ne ihmiset, jotka aamulla astuvat Bemareihinsa ja ajavat "töihin" kerjäämään San Fransiscon kaduille.
Toki nuo ramanian kerjäläiset eivät asu hienoissa taloissa, mutta pointti on että kerjäläiset eivät oikesti aina ole sitä miltä näyttävät, ja ennekaikkea kerjäläisille annttu raha ei mene köyhän ihmisen auttamiseen.