Koska viimeksi olet jutellut asunnottomien kanssa?
Tulin yöllä reissusta pienessä tuiskeessa itsekin ja menin bussipysäkille tarkistamaan aikataulun niin siinä penkillä nukkui nainen pitäen päätään miehensä sylissä. Kyselin ovatko kokeilleet ensisuojaa, muttei niitä kuulemma sinne huolita ulkopaikkakuntalaisina. Neuvoin sitten toiseen asunnottomien päiväpaikkaan, jossa itse olen ollut töissä vuosia sitten. Talvi tulossa ja kaikki, kävi todella sääliksi pariskunta. Sormuksetkin niillä oli sormissa mutta ihan metsien väkeä olivat :(
Kommentit (4)
Juttelen ja annan tyhjät limupullot. Heitä näkee aikaisin puistoissa etsiskellen tyhjiä pulloja.
Asunnottomuus on vakio. Se on jonkun osa, aina joku joutuu asunnottomaksi. Sille ei oikein itse voi tehdä muuta kuin kärsiä osansa.
En minäkään ajatellut alkaa 5 lapsen koti-isäksi niin vain kävi se oli minun osani.
En suoranaisesti lahjoita limupulloja heille vaan pistän roskikseen ja he hakevat ne sieltä. Se on kohteliaampaa. En halua kiitosta heiltä.
juttelisin ja auttauisin heitä, mutta jos viina ja kusi haisee jo viiden metrin päähän, niin NO THANKS.
keskustelemaan pystyy. Kurja kohtalo. Osa ei edes käytä alkoholia. Ovat vain poikkeuksellisen syrjäänvetäytyviä ja itsekseen viihtyviä persoonia. Heille ei löydy paikkaa yhteiskunnassa.
Alkoholi turruttaa kivasti kurjan olon ja kylmyyden siksi se on suosittua. Alkoholi myös passivoi ja saa ihmisen tyytymään tilaansa.
Pian meillä on parikymppisiä kodittomia suomessa.
yhdenkään sellaisen kanssa jutellut. Miksi / mistä olisin, kun en muutenkaan kulje kaupungilla juttelemassa vieraille ihmisille. SItten tietty jos vaikka uimahallin saunassa on ollut, mutta tuskinpa asunnottomat niissäkäään käy kun ne maksaa...