Missä vaiheessa loppuraskautta teillä on iskenyt ns "totaaliuupumus"?
Mulla rv 34 meneillään ja viikon verran tuntunut siltä et mitään ei enää jaksa, ei huvita ja joka paikkaan koskee ja väsymys on jatkuva..
Kaikilla ei varmaan tällaista oo mut jos on niin onko tullut vasta ihan lähellä laskettua aikaa vai viikkoja aikaisemmin?
Ja tähän en nyt kaipaa haukkumisia laiskuudesta tai muutakaan sellaista.. :)
Kommentit (11)
Lapsi syntyi 39+6 eli suunnilleen vkon 39 alusta uuvahdin.
Nyt toisessa supistelut, liitoskivut ja henkinen väsymys ovat vieneet voimat jo pari viikkoa sitten ja menossa vasta rv 37+5. Eli taitaa olla kovin henkilö- ja raskauskohtaistakin.
ei niinkään fyysisesti (sitäkin kyllä) vaan aika ei tahtonut millään kulua! Aivan kurkkua myöten täynnä sitä valtavaa vatsaa! Kirjaimellisesti! Mutta niin uskomatonta kuin se onkin, nyt 1.5 vuoden jälkeen sitä tunnetta on ikävä. Se oli ihanaakin!
Ehkä hauku tahi vittuile vaikka olenkin vanha äiti, kuopuksensa nelikymppisenä saanut.
Voimia!
sehän on ihan selvä :) Mietin vaan et itellä tosiaan Vasta rv 34 ja ihan järkky olotila jo nyt :(
Henkisestikin tosiaan oon aika uupunut kun töitä pitäisi vielä jaksaa tehdä vaikka haluaisi keskittyä vaan ja ainoastaan omaan itseensä, ja sellasiin asioihin mitkä itselle on mieluisia ja tuntuu hyvältä. Eli voi olla et sekin vaikuttaa myös fyysiseen hyvinvointiin mulla.. :(
ap
Toisella ei tullut ollenkaan. Kolmannella puolenvälin jälkeen, kun oli niin paha olla koko ajan
ehkä viimeinen viikko sairaalassa (rv 42+0-43+0), kun käynnisteltiin synnytystä, oli henkisesti raskas ja pari viimeistä viikkoa oli selkä kipeä, mutta muuten nautin niin toivotusta raskaudesta ihan täysin siemauksin.
mutta ensimmäiset 15 viikkoa oli aivan järkyttävä väsymys.
rv 32 muistaakseni. Vauva oli tosi iso, joten mäkin olin aikamoinen valas mahani kanssa, liikkuminen oli vaikeaa, oli vaikeaa vain ollakin paikallaan ja hengittäminenkin oli ajoittain hankalaa. Ja tosiaan se itsekeskeisyys alkoi myös - olisin halunnut vain olla mahani kanssa ja keskittyä siihen, että minänytolenraskaana :)
Toisessa raskaudessa tunne tuli vasta rv 38, kun jouduin sairaalaan käynnistysyritykseen. Kun olin ensimmäisen aamupäivän maannut kiinni piuhoissa ja laitteissa ja toimenpiteissä ja niin edelleen, tuli sellainen olo, että haistakoon kaikki ja syntyisi jo koko lapsi, mä en jaksa olla raskaana enää yhtään :)
Alkuviikoilla/kuukausilla olisin voinut nukahtaa vaikka seinää vasten seisaalteen, sit se älytön väsy meni ohi, eikä tullut takaisin.
paitsi sit ku vauva oli syntynyt... :)
tuossa kun olin viikon kerenny ollee äitiyslomalla, oisko ollu rv 36-37. Väsytti ihan sairaasti, nukuin suurimman osan päivää, sitä kesti sen pari viikkoa. Nyt rv 38 ja muuten olo ihan ok, jaksaa touhuta ym. mutta lenkeillä huomaa ettei enää entiseen malliin jaksa, vielä viime viikolla kävin 4km maastolenkeillä todellä mäkisessä maastossa, nyt ei jaksa enää kuin puoli tuntia kerralla eikä yhtään ylämäkiä... :)Muuten maha menee ihan kovaksi ja kipeäksi. Ja reidet on maitohapoilla samontein..
Muuten mä vielä nautin olostani ja mahastani, ei ole ollenkaan kiire synnyttämään :)
kun vauva oli täysiaikainen, sen tuloa alkoi odottamaan.