Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingin lähijunassa matkustaminen ja rattaat

Vierailija
06.10.2010 |

En ole ikinä mennyt noilla lähijunilla ja huomenna pitäisi mennä. Onko väliä mistä ovista menee sisään rattaiden kanssa, vai onko vaan jossain tietyissä vaunuissa rattaille paikka?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin ovien vieressä on sellaset lastenvaunutunnukset (korkeissa junissa), mutta kyllä sinne voi mennä mun mielestä mistä vaan. Saattaa olla tosin, että joudut seisomaan eteisessä. Niissä "lastenvaunuvaunuissa" on sellaset taittuvat penkit siinä ekassa rivissä, joten mahdut istumaankin.

Vierailija
2/6 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vaunussa on sellainen eteisosasto, että vaunut mahtuu ovesta sisään. Usein toinen ovi on leveämpi kuin toinen.

Menet vaan ajoissa asemalle ja katsot jonkun ystävällisen näköisen ihmisen, jolta kysyt junan lähestyessä, että auttaisko se sua nostamaan nää vaunut tonne junaan. Se on se haastavin osa.

Älä yritä mennä junaan kummiskaan pahimpaan ruuhka-aikaan - ihmiset on silloin tosi kiukkuisia ja viet vankkureinesi tosi paljon tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vaunussa on sellainen eteisosasto, että vaunut mahtuu ovesta sisään. Usein toinen ovi on leveämpi kuin toinen.

Menet vaan ajoissa asemalle ja katsot jonkun ystävällisen näköisen ihmisen, jolta kysyt junan lähestyessä, että auttaisko se sua nostamaan nää vaunut tonne junaan. Se on se haastavin osa.

Älä yritä mennä junaan kummiskaan pahimpaan ruuhka-aikaan - ihmiset on silloin tosi kiukkuisia ja viet vankkureinesi tosi paljon tilaa.

mä oon luullut että ne junat on semmosia matalalattiaisia mihin pääsis rattaiden kanssa ilman nostamista, mutta niissä siis on portaat vai? No mulla on kyllä kevyet matkarattaat jotka jaksan nostaa yksinkin vaikka lapsi olisi kyydissä mutta mahdunko menemään ovista rattaiden kanssa sivuttain nostamalla?

Vierailija
4/6 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, ihmiset auttaa siellä, jos et satu matalalattialliseen/flirttiin, joku nostaa kyllä! :) Hyvää matkaa!

Vierailija
5/6 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaan vaan aina ihan liikaa etukäteen tämmösiä juttuja mitä muille ei edes tulisi mieleen stressata vaikka aina sitten kuitenkin selviän ihan hienosti... -ap

Vierailija
6/6 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tarkistaa tuolta VR:n sivuilta. Aikataulut->lähiliikenteen aikataulut->tulostettavat aikataulut... Siis Itse tykkään niin käyttää noita matalalattiajunia, niissä on ne välikötkin paljon tilavampia. Ärsyttävää vaan, kun niitä menee niin harvoin ainakin tiettyinä aikoina päivästä... Mutta varmasti pääset junaan kyytiin :) Itse voi olla vaikea nostaa niitä, ei ole sivuittain tilaa niissä ovissa. Kyllä joku auttaa...