Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenhoitajan tuntipalkasta kun perheeseen on syntynyt uusi vauva..?

Vierailija
06.10.2010 |

Meillä sama opiskelijatyttö ollut pidemmän aikaa. Nyt olisimme jättämässä kahta lastamme hänelle illalla, vauva jo melkein vuoden ja vanhempi 5v.

Ennen maksoin hänelle sen 8e/h mutta entäs nyt kun lapsia on kaksi, en kyllä tuplahintaa ala maksamaan ja vauvakin menee aikaisin nukkumaan, mutta vastuuta ja työtä on tietysti enemmän..

Miten olette samanlaisen tilanteen selvittäneet?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätät hänet opiskelija-hoitajalle? Vai onko opiskelija käynyt tervehtimäsä uutta lastanne, toisaalta silloin olisi kai tullut palkka puheeksi.

Jotenkin käsitin (ehkä väärin?) että ennen yksi lapsi mutta nyt kaksi, kuin ei olisi aiemmin vauvasi kanssa ollut...

No se siitä, sama palkka lastenhoitajan työstä ainakin päiväkodeissa, oli lapsia sairaana ja siksi pois tai paikalla kaikki.

Voithan nostaa kun on iltatyöstäkin kyse, palkan muutamalla eurolla.

Olet sitä mieltä että vauva alkaa nukkumaan niin ei hirveästi työtä...entäs jos vauva ikävöikin vieraan ihmisen kanssa ja joko hoitaja pitää sylissä rauhoittaen tai muistaa sanomasi että palkka on tämä ja tämä koska vauva alkaa pian nukumaan lähtömme jälkeen...-huutakoon sitten..

Muistan kun tyttäreni oli kouluaikoina myös välillä hoitamassa erään perheen lapsia. Heitä oli kolme.

Kerran perheen äiti san0i tytölleni että ei maksakaan samaa kuin ennen koska yksi lapsista oli muualla, mummo oli ottanut kylään.

Toisaalta kun nuori ottaa työpaikan, hän saa tietää palkkansa ja sitten vähennetäänkin, jolloin nuoren suunnitelmat menevät monkään rahan suhteen.

Anna hieman enemmän töiden lisääntyessä, tuntuu mukavalle hoitaa lapsia kun huomaa arvostuksen, ei ainakaan murjota ja kestää vauvan mahdollisen iltaitkunkin. Hauskaa iltaa, ap.

Vierailija
2/8 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jopa on hinnat nousseet siitä, kun itse teininä vahdin naapurien lapsia! Hinta oli sen 50 mk ja huusholliin oli kerätty parinkin naapurin tenavat, parhaillaan viisikin. Ja 50 oli kova raha... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jopa on hinnat nousseet siitä, kun itse teininä vahdin naapurien lapsia! Hinta oli sen 50 mk ja huusholliin oli kerätty parinkin naapurin tenavat, parhaillaan viisikin. Ja 50 oli kova raha... :)

Vierailija
4/8 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitaja on nähnyt vauvan pari kertaa ja tulee iltapäivällä vähän pidemmäksi aikaa tutustumaan ennen kun tulee illalla kunnolla (asuu ihan lähellä).

Mikään ihan tytönhupakko ei siis kyseessä, vaan yliopisto-opiskelija joka taitaa olla vain muutamaa vuotta minua nuorempi.. MUTTA siis OPISKELIJA, nuori ja sinkku ja rahaa atrvitsee = lastenhoitajamme.

Itse olen siis yli 30... ei paniikkia.

Vierailija
5/8 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko pieni korotus palkkaan kohdallaan? Muistelen, että kun itse aikoinaan MLL:n kautta hoidin lapsia, oli palkassa pieni ero sen mukaan, oliko hoidettavia yksi vai useampia.

Vierailija
6/8 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maksamme lastenhoitajalle 15-25 euroa tunti. Minun mielestäni palkkio on kohtuullinen, etenkin ilta- ja viikonlopputöistä. Yhtä lasta on hoitamassa silloin tällöin, kun meillä ei ole 250 km säteellä isovanhempia tai ketään auttamassa.

Maksatteko hoidon jollekin kokemattomalle naapurin tytölle pimeänä vai saatteko oikein kuitin?

Hyvä vinkki tiedoksenne, että kannattaa käyttää ammattilaisia, jotka maksavat alv:t. Voitte tehdä kotona tehdystä hoitotyöstä kotitalousvähennyksen.

Vierailija
7/8 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla rahalla saisit koulutetun lasten sairaanhoitajan/kätilön jälkikasvuasi vahtimaan! 8e/h on normitaksa satunnaiselle lastenhoitajalle!

Vierailija
8/8 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vinkki tiedoksenne, että kannattaa käyttää ammattilaisia, jotka maksavat alv:t. Voitte tehdä kotona tehdystä hoitotyöstä kotitalousvähennyksen.

Kyllä sen saa myös esim. lukiolaisen ilman ALV:tä tekemästä lastenhoitotyöstä. Tällöin saa vähentää työnantajamaksut sekä 30 % hoitajalle maksetusta palkasta. Tietenkin palkat pitää sitten ilmoittaa veroilmoituksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän