mistä kannattaa ostaa vauvalle pinnasängyn patja?
Mistä olette ostanut vauvalle pinnasängyn patjan? Vauvatarvikeliikkeistä vai esim. Etolasta? Onko vauvatarvikeliikkeiden patjoissa ilmaa hinnoissa, onko ihan sama ostaako patjan vaikka Etolasta tms?
Kommentit (6)
ostimme edullisen patjan, joka on ollut todella hyvä. Kotiinkuljetus kaikkialla Suomessa. Pidän siinä päällä ohutta petauspatjaa, joka on helppo pestä, jos tulee pissavahinkoja. Pikkukakkoselle ostan sieltä uuden samanlaisen.
Mutta jos haluaa vaahtomuovisen, kannattaa varmaankin ostaa jostain Marketista.
Etolassa niille tulee hintaa jo pelkästä leikkauksesta ja lastentarvike liikkeissä kaikki on huomattavasti kalliimpaa. Ainakin city-market, prisma, anttila, hobbyhall jne. myyvät vauvojen patjoja. Ja noissa patjoissa on ne patjan suojus kankaatkin, toisin kuin etolasta ostettaessa.
Erikoisliikkeet eivät juurikan edes näytä tarjoavan vaahtomuovipatjoja. Nehän julistettiin kuulemma pannaan jo 90-luvun alussa, koska ne homehtuvat ja saattavat aiheuttaa siten allergioita. Erikoisliikkeissä myydään polyesterpatjoja, jotka voidaan helposti pestä, jos tulee pisut tai ykät. Vaahtomuovipatja kuivuu viikon ja sittenkin se voi vielä homehtua. Oma valinta oli sellainen kerroksittain tehty Softwash patja, jossa on eri jäykkyydet vauvan kasvaessa ja irrotettava päällinen. Vauvallahan pitäisi olla aika kova patja, pinniksessä, toisin kuin useimmat vanhemmat ajattelevat.
Totta on, että marketeista löytyy halvimat, mutta myös ohuimmat ja halvimmat.
kovin edullisesti.. Lisäksi sitten itse teet/ hommaat päälliset patjaan..
Marketeista saa ( muistanko nime oikein) familonin patjoja.. Hinta n 30e muistaakseni...
Meillä ikeasta vaahtomuovinen patja pinnasängyssä.. Hintaa oli n 15e ja mielestäni on ollut hyvä.
Itse asiassa mun mielestä petari on tärkeämpi kuin patja. Hyvä pestävä petari takaa sen, ettei patjaa tarvitse pestä, joten vaahtomuovikaan patjan materiaalina ei ole silloin ongelma.
Meidän molemmat lapset on nukkunut hyvin Finlaysonin pinnasängyn patjalla ja saman sarjan petauspatjalla.
lapsilla ollut pinnasängyssä vaahtomuovinen patja ja jokaiselle on ostettu uusi patja. Kahdella ekalla oli Familonin patja, toisen ostin Kodin ykkösestä ja toisen Lastentarvikkeesta. Kodin Ykkösessä oli halvempi. Nyt kolmoselle ostettiin paikallisesta pehmusteita ym. myyvästä liikkeestä muotoon leikattu patjan pala, jonka äitini päällysti tavallisella lakanakankaalla. Tämä siksi, että sänky on päädyistä kaareva ja tavallinen patja ei olisi mahtunut siihen kunnolla. Tämä viimeinen vaihtoehto oli edullisin, mutta vaatii tosiaan vähän enemmän vaivaa.
Minä olen myös sitä mieltä, että petari on vauvankin sängyssä ehdoton. Sen voi kätevästi pestä ja halutessaan petarin alle voi laittaa vaikkapa muovitetun froteen suojaksi jos pelkää patjan puolesta. Itse olen kyllä laittanut vain petarin ja lakanan ja vauvan pään alle harson tai tyynyliinan, jos tulee pukluja.