Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITEN voisin saada hirmuisesti pitkää pinnaa, lisää energiaa, vapautua äkkipikaisuudestani ja

Vierailija
05.10.2010 |

stressiherkkyydestäni?

Haluaisin kolmannen lapsen, ja ehkä vielä neljännenkin, mutta nyt meillä on kaksi ja olen äärimmäisen hermoheikko aina toisinaan jo nyt, mikäli yhtään desibelit nousee ja muksut ei tottele ja itse olen hiukankin väsynyt tai huonosti nukkunut tai mies on "ääliö". Silloin tekisi mieli repiä vaan hiuksia päästä ja kirkua...

Voinko mä muuttua, ja miten? Vai kannattaako vaan haudata haaveet isosta perheestä ja todeta, ettei musta ole sellaiseen..?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tahdot sellaista, jos et kestä entisiäkään?

Vierailija
2/10 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en osaa antaa vastausta. Toivottavasti sinäkin olisit omia hiuksia kuitnekin repimässä, ei lasten ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en osaa antaa vastausta. Toivottavasti sinäkin olisit omia hiuksia kuitnekin repimässä, ei lasten ;)

Jaa mitä hyvää on isossa perheessä.. en osaa tarkemmin eritellä, mutta jotenkin se iso perhe, iso porukka, toisi jotain turvallisuudentunnetta (itselle ja lapsille) ja olisihan se ihanaa että sitten vähän vanhempinakin täällä kävisi porukkaa minua ja miestä katsomassa... jos ei kaikki niin ainakin joku :) Ja sitten olisi mahdollisesti paljon lapsenlapsia...

ja idyllisissä mielikuvissani kokkaisin meille sitten aina joululounaita (kun lapseni olisivat aikuisia) yms. perhepäivällisiä, ja meidän isossa ruokasalissa olisi pitkän pöydän äärellä ISO porukka hyvässä fiiliksessä rupattelemassa.. lapseni miehineen ja vaimoineen ja heidänkin lapsensa sitten jossain vaiheessa.. :D

ap

Vierailija
4/10 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin ollaan siinä pisteessä, että lapset tulevat vaimoineen ja pikkupiltteineen joulupöytään, pitää pestä tonneittaan kakkavaippoja, olla vuosikausia kärsivällinen ja johdonmukainen, maksaa lukiokirjoja ja harrastuksia, vanheta itsekin...

Miten sen sanoisi. Suuri perhe ei ole jokin Määränpää vaan elämää koko matkan. Sitä elämää täytyy haluta vauvojen kehdosta kurahaalareiden kautta murrosikään ja irti päästämiseen juuri siinä vaiheessa kun tuntuu, että vastassa alkaisi olla kypsä ja tasaveroinen nuori aikuinen. Lasten kasvattaminen ei ole uhraus, joka on "pois omasta elämästä" vaan oman elämän itsetarkoitus.

Niin minä sen ainakin koen. Elän ennen kaikkea lapsille rinnakkain miehen kanssa, mutta nautin omistakin harrastuksista, kun niille jää vähitellen enemmän aikaa. T: 5 lasta+ lapsipuolet.

Vierailija
5/10 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se este isolle perheelle? Huudan herkästi, tulistun ja toki myös lepyn nopeasti. Olen myös tästä huolimatta rakastava ja omistautuva äiti. Eiköhän näillä eväillä kolme lasta kasva riittävän täyspäisiksi.

Vierailija
6/10 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitellä astioita, silloin ne piirteet on siedettävä lapsiltakin. He voivat myös reuhata, räiskiä ovia, polkea leluja, huutaa ja olla tottelematta kun ketuttaa.

Vierailija
7/10 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"MITEN voisin saada hirmuisesti pitkää pinnaa, lisää energiaa, vapautua äkkipikaisuudestani ja stressiherkkyydestäni?"

-Opettele rentoutumaan! Rentoutumisella saat avun kaikkiin noihin em. "vaivoihin".

Joka päivä vaikka edes 10 minuuttia (se aika löytyy jokaiselta!) teet seuraavaa: ilmoitat perheelle että äiti lepää nyt 10 min ja ei saa häiritä ellei talo pala, suljet makkarin oven, menet pitkäksesi mukavaan asentoon (raajat levällään) ja tietoisesti alat rentouttaa itseäsi jäsen jäseneltä ja lopuksi myös pään eli mielen. Voit käyttää vaikkapa aluksi apuna rentoutus cd:tä tai musiikkia jos hiljaisuus ei "riitä". Kännyyn kello piippaamaan sen 10 min (tai kauemmin jos aikaa) niin et siinä turhaan mieti että kauanko tässä on tullut maattua.

Tehtyäsi säännöllisesti tätä huomaat hyvät vaikutukset :)

Vierailija
8/10 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota Aku Ankkakin käyttää, on laskea kymmeneen. Itse kun meinaan hermostua, lasken mielessäni hitaasti kymmeneen.=) Ja jos se ei auta, ni kannattaa mennä vaikka vessaan rauhottumaan. Omaa aikaakin pitää muistaa ottaa se 2h viikossa (2h+2h+2h+2h-sääntö). Meillä toimii toi hyvin. Siis kaksi tuntia isälle omaa aikaa (aika usein miehet osaa ottaakkin sen oman aikansa vähän liiankin hyvin) ja kaksi tuntia äitille. Sitten kaksi tuntia kahdenkeskistä aikaa ja kaksi tuntia koko perheen aikaa, me käytetään se yleensä pieneen retkeen viikonloppuna. Tuon luin jonkun parisuhdeneuvojan tms. vinkkinä lehdestä. Äkkiä tuosta tulee rutiini, ja huomaat että aika lisääntyy kaikille tasapuolisesti!

Vierailija
9/10 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oikeesti lähdin "ylittämään" itseni eräässä harrastuksessa. Se oli ollut minulle aina ehdoton "ei" laji! Sitten viisivuotias poikani hämmästeli äidin epäluuloja itsestään! No, siitä sain kimmokkeen rohkaistua ja lähdin mukaan!

No mitä sitten tapahtui? Mies ihmetteli mun "rauhoittumista" ja tyynempää olotilaani. Syy on selkeesti mulla se, että olen useesti turhautunut näihin rutiineihin ja toisten toiveiden täyttämiseen. Nyt kun olen maanantaisin kolme tuntia omissa puuhissani niin ihme on tapahtunut! Äksyily kadonnut tosi paljon. Harrastuksessani keskityn vain ja ainoastaan omaan tekemiseeni!!!

Kokeile! Mä sain ainakin hetkellisesti :) lisää virtaa ja avun tästä! Mulla kaksi lasta ja haluaisin lisää, mutta kun ei ole lehmän hermoja ni tähän jää! :)

Vierailija
10/10 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga lisää pinnaa ja energiaa, vähentää stressiä ja mm. uni- ja mahavaivoja, ja lisäksi tietysti vahvistaa ja notkistaa kroppaa. Suosittelen! Itse en enää lopettaisi mistään hinnasta!

Terveisin entinen hermokimppu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi