Kaveruuksista
Tokaluokkalaiset tytöt. Kolme asuu lähellä toisiaan ja ovat olleet kavereita, etenkin omani ja toinen tytöistä. Nyt sitten on alkanut tulla tämmöistä, että juuri tuo toinen tyttö sanoo, että onkin kahdestaan tuon kolmannen tytön kanssa. Eilen leikkivät yhdessä, paitsi illalla omani oli tuon kolmannen kanssa kahden, koska se toinen ei päässyt ulos enää. Tänään sitten oli siis jo koulussa sanonut, että on kahden tuon kolmannen tytön kanssa. Olin sitten omien kolmen lapsen kanssa puistossa ja nähtiin nuo tytöt, joiden seurassa oli vielä kolmas tyttö. He huomasivat meidät ja menivät jonnekin syrjään ja lopulta etsivät toisen reitin, jotta ei tarvinnut kohdata tyttöäni. Minusta tosi kurjasti tehty, vaikka olen sen jo aiemmin tajunnut, että lapset tekee tollasta, joku kolmas jää ulkopuolelle.
Kysymys on se, pitäisikö asia lle jotain tehdä. Jos tuo toinen tyttö tulee omaani hakemaan, tekisi mieleni sanoa, että aika lailla omani pahoitti mielensä, kun näki, että noin välteltiin. Itse aikuisena en haluaisi tuommoisten kanssa olla enää missään tekemisissä, mutta lapsilla lienee tilanne toinen ja taas pystytään olemaan kavereita. Kuinka itse menettelisit?
mä varmaan ihan nätisti menisin sille toiselle kertomaan että oma lapseni on pahoittanut mielensä ikävästäkäytöksestä ystävää kohtaan. En alkaisi oman lapseni seuraa rajoittamaan mutta kertoisin myöd omalle lapselle että voi ihan itse harkita että haluaako todella olla noin ikävästi toimivan "ystävän" kanssa...