Lastenvaatteiden trendit jotka ei kolahda
Kertokaas mitkä trendit lastenvaatteissa eivät vain kolahda / kierrätte kaupassa kaukaa.
Uusretro, Hello Kitty, Bamse...?
Kommentit (38)
Sellaiset paksut michelinmiesmäiset, joita lastenvaateblogit tuntuvat nyt olevan pullollaan. Joka mamma kuolaa niiden perään, kun ne ovat niiiiiin söpöjä. Minusta ne ovat kauheita, halvan näköisiä. Meillä päin on paljon venäläisiä turisteja, ja minusta nuo takit ovat kuin suoraan venäläistyttöjen vaatekaapista.
Esim. tämä takki on minusta aivan kamala:
http://www.lindex.com/fi/Product/Product.aspx?id=8195060&styleid=819505…
En erityisesti tykkää Kittystä, vaikken sitä vihaakaan. Tyttö tykkää, joten lahjavaatteet tulevat kyllä aina käytetyiksi. Ärsyttää van "leimautuminen" Hello Kitty -äidiksi, kun en oikeasti sellainen edes ole. : D
Uusretrokaan ei oikein miellytä. Olen kyllästynyt siihen värimaailmaan. Tykkään pojilla sellaisista reippaista merimieshenkisistä vaatteista, joissa saa olla hyvinkin kirkkaita värejä.
kun onhan ne retrot kukkasetkin ihan epäaidon näköisiä ;D
Itse en pidä hello kitty ja prinsessa vaatteista (disneyn prinsessa -rätit on oikeesti rumia o.O) Mutta kun tytär tykkää niin miksei saisi itse valita vaatteitaan.
Ja toinen tyttö rakastaa kirkkaita retroja, etenkin jos on eläinten kuvia, joten hän sitten saa niitä vaikka ei ihan kaikki minun silmääni miellytäkään. Itse puen sitten itselleni sellaiset vaatteet joista minä pidän :)
Itse autoilevana ihmisenä en voi ymmärtää että lapset puetaan mustaan, varsinkaan näin pimeässä maassa??
Eikö sitä ole tehty joskus tutkimuskin, että värit vaikuttavat mielialaan..?
tykkäämään itse lapsekkaista kuvioista vaatteissaan niin hän ei niitä saa koska ne ovat äipän mielestä "idioottimaisia ilmapalloja tai nallen kuvia" Hmm..
Kuulostaa tosi kivalta lapsen kannalta.
joissa joku örkkihirviö irvistelee, on tekstiä ja sun muuta suttua.
Ja kuten joku edellä sanoi teinihutsuvaatteista, joita esim H&M ja KappAhl on tulvillaan. Kivoja sellaset ekaluokkalaisella.
havainnu omaa silmää miellyttäväksi ja suht laadukkaiksikin. Kirkkaat värit, selkeät kuviot ja yksinkertainen malli on se mitä lastenvaatteissa arvostan.
Rumat printit (hello kitty on aika oksettava, kuin myös ne pääkallot, spider manit ja muut örkit), kaikki ylimääräinen turhake (taskut ihme paikoissa, kummallinen leikkaus, huput vauvojen paidoissa..), epäkäytännöllisyys (vaikea pukea, eivät pysy kunnolla päällä) ja järjetön hinta tekevät lastenvaatteesta epäkelvon minun silmissäni.
Mutta vaikka vuosien saatossa maku onkin muuttunut ja vaihdellut, niin ykkösällötyksenä on pysynyt tyttövauvoille päähän laitettava panta, siis sellainen pitsinen hörhelökaistale. Näitä näkee useimmiten täysin kaljujen, kekkosen näköisten kuunaamojen kallojen peittona. Ihan kamala, hyi yök.
Väritkö ovat rumia? Itse tykkään tosi paljon retrovaatteista, niitä löytyy todella moneen lähtöön, hillityistä ja klassisista pidän myuös, myös hello kittyä löytyy, samoin Reimaa, mutta myös Ticketiä ja nallekuosia yms. lapsellisia vaatteita, koska lapset itse pitävät niistä ;)
En osaa sanoa merkin tai ulkonäön perusteella sanoa millaisista vaatteista en pidä. Mitä tarkoitetaan pikkuhutsu vaatteilla? Mä olen ihan out, 7-v. tytöllä on pillifarkut, joissa on lapsekas kukkakuvio, ovatko ne sellaisia? Ovat jostain ruotsalaisketjusta ostettu.
En pidä rumista väreistä, likaisista ja reikäisistä vaatteista. Ja aivan kuten aikuisillekin, jollekin lapselle sopii toinen tyyli paremmin kuin toiselle ;)
täysin kaljujen, kekkosen näköisten kuunaamojen kallojen peittona. Ihan kamala, hyi yök.
[/quote]
Itse olet hyi yök!
Sen sijaan pidän kekkosen näkösistä kuunaamoista.
Sen sijaan pidän kekkosen näkösistä kuunaamoista.
;)
kerran tykkäävät. Itse en voi sietää uusretoroa, enkä hieman isommilla pojilla suoralippiksiä ja hihphop-pukeutumista, nämä siis eka- ja tokaluokkalaisilla pistää silmään.
Poikien inhokkivaatteet:liekki & pääkallokuviot, tyhmät tekstipipot & -paidat (isäntä, älä huuda), maaskuvioidet housut ja takit,
Tyttöjen inhokkivaatteet:lakkatakit, leggingsit (siis pitkät kalsarit päällivaatteena?!?!?), kaikki ylitiukat teinivaatteet pienillä lapsilla
Väritkö ovat rumia? Itse tykkään tosi paljon retrovaatteista, niitä löytyy todella moneen lähtöön, hillityistä ja klassisista pidän myuös, myös hello kittyä löytyy, samoin Reimaa, mutta myös Ticketiä ja nallekuosia yms. lapsellisia vaatteita, koska lapset itse pitävät niistä ;) En osaa sanoa merkin tai ulkonäön perusteella sanoa millaisista vaatteista en pidä. Mitä tarkoitetaan pikkuhutsu vaatteilla? Mä olen ihan out, 7-v. tytöllä on pillifarkut, joissa on lapsekas kukkakuvio, ovatko ne sellaisia? Ovat jostain ruotsalaisketjusta ostettu. En pidä rumista väreistä, likaisista ja reikäisistä vaatteista. Ja aivan kuten aikuisillekin, jollekin lapselle sopii toinen tyyli paremmin kuin toiselle ;)
Todella monet retrovaatteet on ihan yöpuvun näköisiä. Varsinkin tyttöjen trikoiset mekot. Ehkä retrovaatteet tökkää myös siksi, että itse on 70-luvun lapsena saanut kärsiä näistä "ihanuuksista" ja ne väriyhdistelmät vaan ei useimmiten iske.
Esim. tässä on varmaan 10 sivua vaatteita jotka on mun silmään aivan kauheita:
http://www.lastenmetsola.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ViewAction=View&Obj…
Silti tiedän että monet näitä himoitsee ihan hulluna. Värit, kuosit, silmissä vilisevä kuosi, vaikutelma pyjaman paidasta... Siinä syitä että ei ole omaan makuuni.
Pikkutyttöjen hutsuvaatteita löydät, kun menet Lindexin, H&M:n, KappAhlin jne. lastenosastolle - sinne, missä alkaa koko 134 cm (Lindexissä jo koosta 128 cm). Hyvästi selkeät ja mukavat vaatteet - joita noissa kaupoissa kyllä pienemmille on ja tervetuloa paljetit, toisen olkapään paljastavat kaula-aukot, epäsymmetrisesti leikatut, "repaleiset" helmat, englanninkieliset printit tyyppiä "hot lips", "kiss" jne. superhyperpillit farkut jne. Sama mallisto kokoon 170 cm. Tuurilla voi löytää jotain, jonka viitsii pukea 7-vuotiaalle, useimmiten ei mitään.
Pikkutyttöjen hutsuvaatteita löydät, kun menet Lindexin, H&M:n, KappAhlin jne. lastenosastolle - sinne, missä alkaa koko 134 cm (Lindexissä jo koosta 128 cm). Hyvästi selkeät ja mukavat vaatteet - joita noissa kaupoissa kyllä pienemmille on ja tervetuloa paljetit, toisen olkapään paljastavat kaula-aukot, epäsymmetrisesti leikatut, "repaleiset" helmat, englanninkieliset printit tyyppiä "hot lips", "kiss" jne. superhyperpillit farkut jne. Sama mallisto kokoon 170 cm. Tuurilla voi löytää jotain, jonka viitsii pukea 7-vuotiaalle, useimmiten ei mitään.
"hutsuvaatteita" en ymmärrä minäkään. Juuri kauppareissulla katselin, että voi lapsiraukkaa, kun noin 5-6-vuotias tyttö kulki äitinsä perässä; molemmilla pinkeän tiukat farkut, samantyyliset toppaliivit ja pitkävartiset saappaat. Miksi ihmeessä lapsi ei saa näytää lapselta?
Mutta omille pojilleni en osta pääkallo-, luuranko-, örkki- tai monsterivaatteita. Lisäksi ahdistaa värien tummuus. En myöskään tykkää mistään Star Wars, Spiderman tms. kuvioista vaatteissa.
Ostan paljon yksivärisiä tai raidallisia vaatteita. Kirkkaita värejä, joiden ansiosta pitkätukkaista poikaani luullaan usein tytöksi.
on kenties tän hetken suurimmat inhokit. Sen sijaan (uus)retrovaatteista tykkään kovasti, varsinkin niistä hyvinsäilyneistä oman pikkulapsiajan vaatteista (70- ja 80-luvun taitteesta).
- retrokuposit ja muut tosi kirjavat vaikkei niin retroa olisikaan
- "Merkkivaatteet", joissa pääosassa se, että se merkki lukee kissankorkuisella siinä rinnuksessa. Suomessa myytävä Timberland, GANT ja Hilfiger ovat usein tällaisia.
- Minäkään en tykkää monenkirjavista haalareista, tyyliin Reima, Remu..
- Ja ylivertaisesti retron jälkeen kamalimpana - ei, vielä kamalampana - koosta 128-134 cm alkavat ruotsalaisketjujen "pikkuhutsu" vaatteet glittereineen, väjine kaula-aukkoineen, provosoivine teksteineen, ihme printteineen ja liehukkeineen.
Joku Hello Kitty farkun takataskussa ei tökkää yhtään, glitteriprinttinä koko paidan etumuksen peittävänä kyllä - sama asia kuin nuo merkkivaatteet.
T: Tylsä yksivärisen ja hillityn klassisen ystävä, kalliit ja halvat käy.