Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pneumokokki rokote?

Vierailija
04.10.2010 |

Kuinka moni teistä on antanut tämän rokotteen lapselleen? itse en sitä antanut koska:

1)aina kun kävimme neuvolassa, neuvolan "täti" sanoi: (noin 5 kertana) Minä voisin nyt tässä samalla laittaa tämänkin rokotteen jos haluat.

2) Kotiini lähetettiin 6 lappua joissa toivotettiin tervetulleeksi tutustumaan kyseiseen rokotteeseen, kahvia ja mehua tarjolla yms.. ja muistutettiin että en ole vielä tätä rokotetta hankkinut lapselleni. Mielestäni todella outoa ja tuo neuvola käyntikin...koin sen todella ahdistavaksi tuputukseksi. Neuvolassa sitten kerran sanoin että: Tämähän on sama kuin te antaisitte sinisäi pillereitä ja kehottaisitte antamaan ne lapselleni ihan vaan sen takia että näkisitte toimiiko ne. Ja nyt kaikki ketkä on sitä mieltä että olen rokotteiden vastustaja yms, en ole lapseni on kyllä saanut rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet. Mietityttää vain jotkut nämä "kokeilu" rokotteet ja siksi olisi mielenkiintosita kuulla muidenkin mielipiteitä asiasta. kiitos

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen antanut omakustanteisesti viime talvena molemmille lapsilleni (kuopuksen rokotus oli se törkykallis, esikoinen selvis sillä halvalla) ja lisäksi me aikuisetkin haettiin nuo rokotukset meille.

Meillä maksoi rokotukset about pienelle 85 e + rokotus 20 e ja kolmelle muulle 3x25e + rokotus 3x20 e yksityisellä.

240 euroa meni siis meidän pelkkiin pneumokokkirokotteisiin viime talvena.

Jos oltaisiin saatu tuommoinen rokoteohjelmasta, niin ehkä vähän halvemmalla olis lähtenyt.

Itse olen kyllä kieltänyt molempien lapsien kohdalla rotavirusrokotukset, joten ymmärrän niitäkin, jotka eivät ihan kaikkia rokotuksia halua antaa.

Vierailija
2/5 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin saanut tuon pneumokokki rokotteen ilmaiseksi. Miksi et rotavirus rokotusta ottanut?

T:ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla sen vuoksi, että neuvola suositteli, että lapsi ei sitä ota (veljeni kuoli vauvana ripuliin, jonka syytä ei tiedetä, saattoi olla jotain perinnöllistä ja lisäksi vauvani ulosteissa oli siihen aikaan verta, jota tutkittiin sitten sairaalassakin, mahdollista oli, että suolisto oli jotenkin huonosti kehittynyt tms.).

Toisella kerralla meidän lähipiirissä oli kaksi vakavasti sairasta ihmistä, joille taudin sairastaminen (sehän voi tarttua ulosteista ja meidän olisi pitänyt rokotteen takia olla tosi pitkään karanteenissa läheisistä ihmisistä) voisi olla jollei nyt aivan hengenvaarallista, niin ainakin tilaa oleellisesti heikentävää. Tietystikään tuo minun veljeni mahdollisesti perinnöllinen sairauskaan ei ollut hävinnyt mihinään.

Niin ja ekalla kerralla olisi ollut kyse rokotetutkimuksesta, toisella kerralla minusta ihan rokotuksesta.

Niin ja meillä on otettu kyllä joka vuosi influenssarokotukset lapsille, viime vuonna sikainfluenssarokotukset, kuopukselle vesirokkorokotus ja nyt on molemmille menossa hepatiitti a + b rokotuksetkin, joten en ole todellakaan rokotusvastainen. Rokotuksemme ovat maksaneet monia, monia satoja euroja viimeisen vuoden aikana.

Vierailija
4/5 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ajatellut ostaa lapselleni.Viimeksi kun kävimme neuvolassa ja kysyin, että onko se varamaa ettei sitä vesirokkoa sitten tule kun sen rokotuksen on ottanut? neuvolan täti ei ollut osannut sanoa varmasti. Onko sinun lapsesi välttyneet vesirokolta kun olet antanut rokotteen. kiitos. Ap

Vierailija
5/5 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen ei saanut vesirokkorokotetta vaan sairasti sen. Kun katsoin sitä 10 päivää minkä lapsi oli reppana ja olin tietoinen, että saan olla töistä pois vain 3-4 päivää jos kuopus sairastuu samaan, niin päätin, että mieluummin rokotan lapsen kuin jätän niin sairaan (tai jotkut selviää kyllä vähällä, mut meidän pikkuinen kuopus EI selvinnyt) lapsen jonkun vieraan hoiviin.

Niin ja ei ole kuopukselle tullut vesirokkoa. Luin asiasta paljon ja periaatteessa on mahdollista, että joku superlievä vesirokko voi tulla, mutta nekin tulee yleensä sitten vain jollekin perussairaille ja heidänkin tautimuotonsa on tosi lievä. Rokote antaa siis 85% suojan vesirokkoa vastaan ja 100% suojan vaikeaa tautimuotoa varten ja 5% rokotetuista voi saada muutaman näppylän sitten.

Jotenkin olin ymmärtävinäni, että ehkä suuret ikäluokat ovat halunneet että vesirokkorokotetta tule rokoteohjelmaan, koska jos he eivät saa vesirokkotartuntaa tarpeeksi usein myöhemmällä iällä, niin sitten tulee helpommin vyöruusu. Eli rokotuksesta ei ole haittaa oikeastaan rokotetuille mitään, mutta sitten vanhemmassa väestössä kai vyöruusu voisi lisääntyä. Rokotetuille lapsille taas ei vyöruusua tule yleensä pitkällä aikavälilläkään, joten jos kattava rokotusohjelma otettaisiin käyttöön, niin pitkässä juoksussa ne vyöruusutapauksetkin vähenisivät, mutta toki voisi olla ikäpolvi tai kaksi jotka kärsisivät. Päättäjät vaan eivät ole varmaan halukkaita tekemään päätöstä, kun heidän oma terveytensä voi olla vaakalaudalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi