Onko yh:lle 2000e nettotuloilla 100 tonnin laina liikaa?
Toinen vaihtoehto olisi muuttaa vuokralle, noin 700maksaisi kaksio.
Kommentit (3)
sultahan jää kevyesti tonni lainanhoitoon kuukaudessa
Itse olen ollut hyvin vastaavassa tilanteessa. Lainaa oli 90t ja nettotulot 2000. Ihan hyvin pärjäsin sen hetken kun tilannetta kesti, mutta tiedän, että kun minulla oli vanhasta talosta asunto, niin enpä tiedä, että miten olisi ollut sitten varaa maksaa niitä taloyhtiön remontteja. Sanoisin siis, että ehkä menee, jos tuolla pääsee 1990- tai 2000-luvulla rakennettuun taloon. Muussa tapauksessa taas sitten tulee niitä remontteja helposti niin, että kyllä ne asumiskustannukset (ainakin korkojen noustessa) nousee yli tuon 700 euronkin.
Mitä tuolla 100 t lainalla siis saisit? Paljonko kuukausierä? Paljonko yhtiövastike?
Niin ja oleellinen kysymys lienee sekin vielä, että onko sinulla miten monta lasta ja tarvitsetko autoa? Itsellä oli tuohon aikaan 1 lapsi ja 1 auto.
maksukyvyllesi. Itse jouduin ottamaan erotilanteessa vieläkin suuremman lainan itselleni, jotta lapsilla säilyi koti. Ja tulot olivat tuotakin pienemmät. Silti sain lainan.
Joutuuhan sitä vuokrankin maksamaan, tuolla mainitsemallasi summalla jo kummasti lyhentää lainaa. Ja omistusasuntoonkin saa asumistukea, jos sellainen on tilanne.