G: Oma etunimesi ja pidätkö siitä?
Kommentit (49)
ja kutsutaan usein Jonnaksi. Nuorempana olisin halunnut olla viralliselta nimeltäni Jonna, mutta vanhemmiten olen tottunut myös Johannaan. Ihan ok.
ulkomailla luultiin japaninkielen sanaksi kerran :-D onhan se lausunnaltaan sellainen ruman töksähtävä, vähän äkäsen kuulonen kirosana :-D
unkarin kielessä tarkoittaa ruuvipenkkiä
kotoinen merkitys kauniimpi
En tiennytkään unkarin kielellä tuon nimen tarkoittavan ruuvipenkkiä :D
Ja juu, kyllä pidän. En tunne ketään muuta Satua, että ei vissiin mikään yleinen ainakaan...
Tykkään tosi kovasti, ei mikään tusinanimi kuten Anna, Sanna tai Hanna.
Nyt aikuisena nimi on mielestäni ihan hyvä vaikka ehkä vähän tylsä. Lapsena olisin halunnut olla Anniina tai Annukka. Ja vaikka nimi on yleinen en itse asiassa ole montaakaan kaimaa elämässäni tavannut.
täälläkin ja tykkään nimestäni paljon, se on helppo myös ulkomaailaisille. Mitään huonoa en keksi. Minua ei ole kyllä koskaan luultu venäläiseksi, ei minussa tosin kyllä ulkoisestikaan olen mitään venäläistä, johtuiskiko sitten siitä. Euroopassa matkustaessa kuvittelevat espanjalaiseksi tai italialaiseksi.
Pidän kovasti. Tyylikäs, klassinen ja kansainvälinen. Koskaan ei ole matkoilla ollut ongelmaa esitellä itseään. Ja taipuu kaikille kielille.
En tykkää. Ruma nimi, niinkuin kaikki muutkin rj-yhdistelmät. Minua kutsutaankin yleensä aina lempinimellä.
Pidän aika paljonkin ja olen mielestäni annimainen :)
Millainen on annimainen?
Ja tosiaan, ei 80-luvin alkupuolella syntyneitä samannimisiä montaa ole - ihan kiva niin :)
Nykyään olen ihan tyytyväinen, vaikkakin Oona on aika kiltti ja lälly nimi :)
Tusinatytsy. En pidä yhtään. Nimi, josta tulee mielleyhtymiä ikäviin ihmisiin. Ääntyy ulkomailla paksulla L-kirjaimella ja muutenkin eltaantuneen kuuloisesti.
joo ja pidän, vaikka joudun aina selittämään, että kaksi e:tä. Pidän myös tarinasta joka liittyy nimeeni. Siis siitä miten äiti on tuon nimeni keksinyt :)