Saako sinun autistinen lapsi lääkitystä?
Ja jos saan, niin oletko huomannut mitään eroa käyttäytymisessä lääkkeiden saannin jälkeen?
Mulla lapsi on ns. Hyvätasoinen autisti, mutta häiriköi luokassa ihan hirveästi. Se haittaa kavereita vaikka kyseessä on eha luokka.
Kommentit (9)
kaverin lapsi on levottomampi ja ensin kokeiltiin Concertaa, ei vaikutusta. Nyt syö Stratteraa ja impulsiivinen, arvaamaton käytös on helpottanut tosi paljon.
Onko lapsesi häiriöherkkä, onko puhetta kuinka paljon? Olisiko opetusmenetelmä liian vaativa, onko TEACCH-menetelmää kokeiltu?
pstyykö seuraamaan opetusta vai pitäisikö opetusta eriyttaa enemmän?
vähentäminen vähensi agressioita. Nykyisin vain illasta rauhoittavaa.
En päässyt illalla enää koneelle kun olin kysynyt tämän kysymyksen.
Lapseni on häiriöherkkä ja tosi impulsiivinen, eikä siksi pärjää normaalilla luokalla. Hänellä on nytkin kyllä oma avustaja, mutta he eivät luokassa siltikään pärjää lapseni kanssa. Tästä syystä harkitsen nyt lääkkeen pyytämistä lapselle.
Kiitos kuitenkin kommenteista ja lisääkin saa tulla.
Luokassa 7 oppilasta ja hän ainoa autisti. Kun lapsi aloitti koulun edellisenä syksynä ei kaupungissamme ollut paikkoja mihinkään muuhun luokkaan.
Ap
mun tuntemat hfa:t pystyy ihan normaalioppimääriin ja usein vielä normaaliluokallakin?
Osa tuntemistani lapsista syö adhd-lääkkeitä koska oireet sen suuntaisia. Osa syö risperidonia ja joku masennuslääkettäkin. VÄittävät niiden auttavan. omalla lapsella ei lääktitystä eikä tarvetta siihen.
Hän on niin häiriöherkkä ja levoton, ettei pärjäisi siksi normaaliluokalla.
Nyt on harkinnassa.aloitetaanko risperdal- lääkitys.
Meillä on autistinen poika, jolla on myös adhd sekä kehitysvamma.
Lääkitys on aloiettu pojan ollessa 5v. Risprdal ja Equasym on sii mennyt jo pari vuotta.
Lääkityksestä on ollut todella paljon apua keskittymiseen ja raivareihin.
Myös perheen toinen lapsi jolla on asperger on saanut Concerta lääkityksetä hyötyä käyttäytymisen ongelmiin.
joka joka autismin kirjon luokalla. Normaali oppimäärä. Lääkkeinä risperdal ja concerta. Ovat auttaneet, mutta kyllä koulussa edelleen sattuu ja tapahtuu...