Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Crosstrainer kotiin

Vierailija
04.10.2010 |

Lääkärin määräyksestä suorastaan...

Onko kokemuksia minkä merkkiset ovat hyviä/huonoja?

Tunturiin ei ihan taida olla varaa :-/

Mutta mites Kettler, Atlas ym. mitä myydään Anttilassa, Hobby Hallissa jne.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on terveydelliset perusteet ns. peruslaihduttamisen ja aerobisen kunnon kohentamisen lisäksi, niin osta kerralla hyvä laite, vaikka se maksaisi muutaman satasen enemmän kuin noi heiveröiset markettiversiot.

Olen itse todennut käytännössä että työpaikkani salilla oleva sattumalta Tunturi-merkkinen crossari on ilmeisen vahvaa tekoa ja ohjelmiltaan erittäin hyvä laite em. tarkoitukseen.

Olen suhteellisen raskastekoinen mies, joten tuo kestävyys on tullut kyllä viimeisen vuoden aikana testattua aika perinpohjaisesti 3-4 viikottaisen noin tunnin treenikertojen puitteissa.

Pulssimittari on ihan must, jotta saat pidettyä silmällä rasitustasoa ja huomaat myös kehityksen >>lisämotivaatio!

Itse olen hakenut crossauksella tehokasta aerobista treenimuotoa, josta palautuu hyvin, joka ei aiheuta samanlaista rasitusvammariskiä kuin juoksu (isku), ja jossa pulssi pysyy sopivalla tasolla hapenottokyvyn parantamista ja rasvanpolttoa ajatellen. Tätä kaikkea crossaus on todellakin ollut.

Itse en vispaa niillä käsitangoilla ollenkaan, vaan vuorottelen pitämällä käsillä vaan kiinni edessä olevasta tangosta tai liikutan käsiä irti laitteesta aivan kuten juostessa tekisin. Olen treenannut pääasiassa ns. HRC (heart rate cardio tms.) mäkitreeniohjelmalla ja oon pidentänyt treenin pituuden 40:stä 80 minuuttiin vähitellen omiin fiiliksiin luottaen. Lisää treenin kuormitusta ja pituutta vähitellen, mutta säännöllisesti, niin henkinen kantti kasvaa siinä rinnalla. Älä säikähdä treenin pituutta vaikka näet/kuulet monien treenaavan crossarissa ehkä vain vartin pätkiä kerrallaan - koska vartissa saat vasta lämmön päälle ja saavutat omat tavoitteesi idioottivarmasti kun vaan jaksat polkea laitteella hieman pidempään.

Noin vuoden kokemuksen perusteella olen aktiiviurheilutausta huolimatta ollut todella yllättynyt siitä, miten tehokas treenimuoto crossaus on ollut ja olen pudottanut vuodessa yli 10 kg erittäin yksinkertaisin treenimetodein:

-joka toinen päivä 40-80 minuuttia crosstrainerilla (mäkiohjelma, syke 110-145)

-joka toinen päivä pitkiä sarjoja kuntosalilaitteilla tai säädettävillä käsipainoilla

-vaihtelua kävelystä ja pallopeleistä

Koita saada aikaan myös jonkinasteinen ruokaremontti pienin askelin, mikä parantaa olo, tuo nopeammin tuloksia ja motivoi jatkamaan treenaamista. Kaikkea ei tarvitse ratkaista kerralla. Itse en ole koskaan halunnut toteuttaa tai uskoa mihinkään diettaamiseen, mutta olen omaksi yllätykseni huomannut, että jättäessäni aiemmin aika suurina erinä nauttimani leivät, perunan, pastan ja riisin vähemmälle, on painokin alkanut tippua varsin helpon oloisesti.

Pidä treenipäiväkirjaa ja laita aamupaino ylös, niin näet kyllä, mikä itselläsi toimii parhaiten.

Toivottavasti näistä kommenteista on apua itsellesi sopivan harjoittelun tietä etsiessäsi. Tsemppiä!

Vierailija
2/16 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poljen sitä 4-5 kertaa viikosssa tunnin kerrallaan. On tehokkaampaa kuin kävely/hölkkä ja kaloreita kuluu n. 600. Olen laihtunut 8 kiloa. Itse tykkään liikkua kodin suojassa enkä puuskuttaa katseiden alla ulkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on terveydelliset perusteet ns. peruslaihduttamisen ja aerobisen kunnon kohentamisen lisäksi, niin osta kerralla hyvä laite, vaikka se maksaisi muutaman satasen enemmän kuin noi heiveröiset markettiversiot.

...

Toivottavasti näistä kommenteista on apua itsellesi sopivan harjoittelun tietä etsiessäsi. Tsemppiä!

Autto varmaan hirveästi, luitko ongelmaa?

(Tulevan leikkauksen vuoksi lääkäri suositteli crossaamista/kuntopyöräilyä ihan päivittäin, mutta lyhyen aikaa kerrallaan.)

Vierailija
4/16 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poljen sitä 4-5 kertaa viikosssa tunnin kerrallaan. On tehokkaampaa kuin kävely/hölkkä ja kaloreita kuluu n. 600. Olen laihtunut 8 kiloa. Itse tykkään liikkua kodin suojassa enkä puuskuttaa katseiden alla ulkona.

Heh... ulkonäköpaineita? Minä taas suosittelisin mielummin rohkeutta ja puuskuttamista ulkona nimimerkillä kokemusta on molemmista.

Vierailija
5/16 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi käydä kuntosalilla polkemassa? meille hankittiin joskus ja parin alku kuukauden jälkeen innnostus lopahti, onneksi saatiin myytyä pois. Elä haksahda!

Vierailija
6/16 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ja myin pois liki ehti, ei sovi mun rakenteelle, meinas terveet lonkat vioittua, vaikka oli laatumerkin laite.

Vierailija
7/16 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

salillekaan pääse. Tulevan leikkauksen vuoksi lääkäri suositteli crossaamista/kuntopyöräilyä ihan päivittäin, mutta lyhyen aikaa kerrallaan.

ap

Vierailija
8/16 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sen crossarin myytyä jos into lopahtaa.

Mutta kannattaa katsoa malli sen mukaan et poljettaessa jalkaterät ei mene alaspäin, käy varpaisiin todella inhasti vaikka olisi kengätkin jalassa. Monesti nuo halvemmat on juuri sellaisia ja tuo kipu kyllä tappaa treeni-innon äkkiä.

Vierailija
9/16 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

just irtisanoin jäsenyyteni kun en oikeestin ennätä salille. Lapsia en halua kiikuttaa hoidosta hoitoon.

Mikäköhän merkki olis hyvä.

Vierailija
10/16 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin myydä sulle mun pari kertaa käytetyn crossarin 150e, ite maksoin uutena 200e. Käytetty tosiaan sen muutaman kerran. Nyt vie tilaa ja kerää pölyä vaan :D

Vierailija
11/16 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä hyviä kokemuksia crostrainerista. Merkki on Raleigh crosstrainer, varmaankin Hobby Hallista. On toiminut tosi hyvin. Itse treenaan 40-60 min. päivässä ja lähes joka päivä. HUOM! Jos mahdollista, viritä tv crosstrainerin eteen, niin homma on paljon mukavampaa. Voi katsella jotain tv:stä ja aika kuluu todella nopeasti. Muuten se kyllä on tylsää puuhaa, jos pitää vaan seiniä tuijotella. Mä tykkään hikoilla omalla laitteella kotona, eikä tarvitse kulkea lähes puolen tunnin matkaa suuntaansa kuntosalille, kun pienten lasten äitinä kaikki aika on kortilla:)

Vierailija
12/16 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoi sen pari sataa. Ihan hyvä on ollut polkea. Telkkarin edessä homma tosiaan on mukavaa, 5 kertaa viikossa oon polkenut, eikä todellakaan oo jäänyt käyttämättömäksi. Kuntoilu käy niin tosi helposti, ei mee matkoihin kuin sekunti, eikä ole kiinni siitä sattuuko mies olemaan kotona lasten kanssa vai ei.

Vierailija
13/16 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et onko teillä kahdella crossarin omistajalla pelkät kahvat vai onko ns. kiinteä tuki siinä välissä.

mä olen myös kaavaillut tohon olkkariin paikan jo missä sit veivaan illat pitkät ;)

Vierailija
14/16 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kans prismasta ostettu tuo crossari, siinä on sauvat ja se kiintee käsipidike.

Vierailija
15/16 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siis kahvat ja sitten siinä keskellä kiinteä tuki, jossa voi mitata esim. pulssin ja välillä nojailla, jos haluaa vaihtaa asentoa..:) Se on kyllä ihan kätevä, välillä kädet kahvoilla ja sitten kiinteällä tuella vaikka vähän etukenossa, niin pystyy vähän säätelemään, mitä lihaksia enemmän treenaa. Ja jalkojen paikkaa vaihtamalla (joko siis ihan jalkatuen etu- tai takaosassa) voi vaikuttaa eri lihaksiin (enemmän pakarat tai reidet yms.) Lisäksi mulla on käsipuntit, joilla teen välillä askellusrytmin kanssa käsiliikkeitä..vähän pöljä selostus, mutta siis joo...huomaa kummasti sykkeen nousevan, kun ottaa nuo puntit (2,5 kg) välillä mukaan treeniin.

Vierailija
16/16 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolon vähän on tullut veivattua, pitäis taas ryhdistäytyä. Olkkarissa pönöttää siten, että telkkua voisi katsoa.. päivät vaan menee niin sukkelaan, että kun ei ehdi edes sitä telkkua avata.. saati polkea..

Mielestäni tuo on tosi tukeva, iso liikerata ja painava vauhtipyörä ja sit on se kiinteä "kauhukahva" siinä sauvojen välissä.

lapset, omat ja vieraat on kyllä tykänneet tuosta crossarista. JOku sillä veivaa joka päivä.. vaan ei äite.. (hyi hyi)