Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää, kun mies tuhlaa kaupassa

Vierailija
04.10.2010 |

Me ei olla mitenkään erityisen köyhiä, mutta kaikenlaista on sattunut ja viimeisen vuoden aikana minä olen saanut laskea rahani tosi tarkkaan. Minä olen myös huolehtinut, että lainat ja kaikki yhteiset laskut tulevat maksettua. Käytännössä minulla ei ole ollut varaa mihinkään ylimääräiseen, ei vaatteisiin, ei harrastustarvikkeisiin.

Pärjätään siis, mutta mua ärsyttää, kun mies heittää rahaa (mun mielestä) turhuuksiin. Ostaa liikaa, turhaa ja heräteostoksia. Ruokakaupassa saa kulutettua puolet enemmän rahaa kuin minä, koska tarpeellisten tavaroiden lisäksi ostaa yhtä suurella summalla sipsejä, olutta, naksuja, uutuustuotteita yms. Lisäksi meillä menee hirveästi ruokaa hukkaan, koska mies ei suostu syömään samaa perättäisinä tai edes lähekkäisinä päivinä ja esim. leipää ostaa aina liikaa ja uuden leivän siinä vaiheessa kun edellistä on puolet jäljellä - ja tottakai aloittaa uuden leivän. Pakastimesta ei voi ottaa mitään esim. leipää.

Tympii kun rahaa menee ihan turhuuksiin samalla kun joutuu kieli keskellä suuta tasapainoilemaan isojen, pakollisten kulujen kanssa. Ja tympii sekin, että mulla ei jää varaa mihinkään kivaan kun kaikki menee yhteisiin kuluihin, mutta mies hassaa johonkin sipseihin joka päivä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä tarkkaa kuvaa teidän rahallisesta tilanteesta?

Lakkaa olemasta miehesi äiti, vaan vaadi, että yhdessä otatte vastuun näissä asioissa.

Vierailija
2/2 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sillä on asenteessa vikaa. Se suhtautuu aina siten, että kyllä jostain rahaa löytyy ja ei haittaa vaikka maksut venyykin. Tämän asenteen takia osittain ollaan nyt niin tiukilla ja minä haluan hoitaa maksut säntillisesti. Maksakoot mies omat laskunsa 100% korolla, mutta minä en halua enää yhtään myös minua koskevaa perintätoimiston kirjettä.

Miehellä on kai jäänyt lapsuudestaan "trauma" köyhäilyä kohtaan. Kotonaan ei koskaan ollut kaupan leipää, sipsejä, uusia vaatteita yms. Mies ei halua elää pihistellen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla