Hirrveää hiilarimättöä mummolassa ja
illalla juoksu kulki kuin unelma! Jalka nousi, jaksoin vaikka miten kauan. Ihan kuin kuntoni olisi yhtäkkiä noussut huomattavasti. En ole karppi, mutta käytännössä syön aika vähän hiilaria ja en varsinkaan huonoa. Tämä on jo toinen kerta kuin huomaan miten hiilarimättö parantaa juoksemista, joka on yleensä kuin täin vemmerrystä tervassa.
Juoksijat, miten saisin tämän saman efektin kotona ilman pullaa, piirakkaa jne. Mitä ja milloin tankata ennen juoksulenkkiä?
Kommentit (6)
karppaamalla pystyy treenaamaan. Kovaa.
Niistä hiilareista kun nimenomaan saa sitä energiaa, jolla jaksaa liikkua. Ennen maratooniakin tankataan aina hiilareilla. Itse paljon liikkuvana en pystyisi ikinä jättämään hiilareita kokonaan pois. Ei olisi energiaa sen jälkeen liikkua yhtään. Nimim.kokemusta on
vähemmän. Suosi täysjyväpastaa/riisiä. Itse en pysty treenaamaan karppaamalla, toki katson etten vedä leipää ym. siivukaupalla. Syön hiilareita eniten aamulla/päivällä ja iltaa kohden vähennän. Toimii mulla.
Syön esim. ruisleipää ja täysjyväpastaa. Mutta näillä kotona syödyillä ruoilla ei tule koskaan tuota samaa mieletöntä juoksun keveyttä kuin mummolassa tankatulla todella runsaalla (ja huonolla) hiilarimäärällä. Epäilen ettei yhdellä pasta-aterialla päästä samaan, ainakaan kotona en ole huomannut vaikka miellä pastaa syödäänkin. Mietin että olisko jotain "ammattilaisten" kikkoja tässä asiassa. On todella kiva juosta useamminkin tuolla lailla. ap
osuu avaamaan tätä ketjua. Teepä uusi aloitus, missä asia tulee jo otsikossa, niin saat varmasti paremmin vastauksia.