Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytys muutaman viikon sisällä pelottaa

Vierailija
03.10.2010 |

Mulla on kolmas synnytys tulossa. Kaksi edellistä ovat menneet oikein hyvin. Tosin ekan jälkeen olin pari viikkoa ihan shokissa, kun järkytyin sitä kipua. Toinen meni tosi hyvin, mutta nyt muutama viikko ennen synnytystä on alkanut pelottaa se kipu ihan älyttömästi. Nytkin kun ajattelen asiaa niin itken.

Mitä tässä tilanteessa kannattaa tehdä? Pelkopoli ei varmaan auta, kun alakautta haluan silti mahdollisuuksien mukaan synnyttää, mutta tosiaan olen ihan paniikissa, kun ajattelen synnytystä ) :

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritä olla ajattelematta sitä synnytystä kovin paljoa etukäteen. Tuossa vaiheessa on myöhäistä perua ;) joten synnytettävä se on. Ja todennäköisesti se menee hyvin. Jos kipu on se, mitä pelkäät, pyydä siihen helpotusta heti kun menet laitokselle. Itse en tokassa pyytänyt kun en kokenut tarvitsevani ja sitten kun koin, oli myöhäistä.

Tsemppiä.

Vierailija
2/8 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olo alkaa olla lopussa niin tukala että synnytystä alkaa, ihme kyllä, odottaa jopa kovasti pelkääväkin.

Sinulla on mennyt kaksi synnytystä hienosti ja saadaan uskoa että niin menee seuraavakin! Itsellänikin synnytys oli todella upea ja kaunis kokemus, menisin uudelleen vaikka heti vaikka pelkäsin etukäteen kovasti.

Ota epiduraali ja pyydä kätilölät tukea - se on sinua varten siellä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne voi mennä aina kun synnytys pelottaa, halutusta synnytystavasta riippumatta. Puhu asiasta seuraavassa neuvolassa niin saat joko lähetteen sinne tai ainakin asiasta keskustellaan synnytystapa-arviossa. Tieto kirjataan sairaalalle, jotta osaavat ottaa sen huomioon synnytyksessä.

Vierailija
4/8 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se olisi juuri sinunlaisellesi oikea paikka?

Vierailija
5/8 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä niillä on kokemusta. Älä nuukaile kysyä kivunlievitystä jo ennen kuin on kauheeta.

Vierailija
6/8 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa oikeestaan mikä auttais. Mulla myös neljäs synnytys edessä rv 37 menossa. Jännitän ehkä kaikista eniten nyt kun vertaa edellisiin. En tiiä miks kun aina synnytykset on menny ihan hyvin. Kivunlievityksiä en ole kerennyt saada mutta silti olen omasta mielestäni kestänyt rääkin hyvin. Jännittäähän se aina jonkinverran,mullakin tullut jopa kuolemanpelkoa mieleen. Mitään konkreettista syytä en keksi miksi. Olen etukäteen stressaavaa tyyppiä ja sit kun tilanne on päällä olen ihan rauhallinen(synnytyksen suhteen siis). En ehkä pelkää sitä kipua(mitä on ollut aikasemmissa)vaan sitä et se oliskin ihan hirveen paljon kamalampaa ja ponnistaminen hirvittää myöskin,vaikka siitäkin selvitty on jo kolmesti. Puhu vaikka neuvolassa peloistasi. En osaa sanoa muuta kun hirmuisesti tsemppiä sulle ja usko omiin voimiisi. Kyllä sä selviät siitä:)

Vierailija
7/8 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs olikin sit taas tuskaaaaaaaa, mutta silti mietin jo viidettä =)

t: synnytyksestä 3,5 viikkoa

Vierailija
8/8 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppaamisesta! Ihanaa, että tuli noin kannustavia vastauksia! Heti tuli parempi mieli!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi