Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytölle nimeksi Viia vai Viola?

Vierailija
03.10.2010 |

toinen nimi on Vanilja. Jos laitetaan Viola Vanilja niin tuleeko mieleen tuorejuusto?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Itselläni on 15-vuotias Viia niminen tytär, joka on ollut koko ikänsä tyytyväinen nimeensä. Alkuperäisin Viia on ortodoksinen nimi.

T. Viian ja Villen äiti

Vierailija
2/42 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä taitaa olla se ensimmäinen mielleyhtymä tavalliselle tallaajalle eikä suinkaan alttoviulu ja mauttomat vitsit.

Molemmat nimet, Viia ja Viola, ovat kauniita.

Vanilja Violan kanssa kuitenkin liikaa, Viian kanssa menettelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin rehellisesti väittää, että kenellekään ei tule mikään tuorejuusto mieleen, ei kukaan ainakaan ole koskaan sanonut mitään sellaista. Ei ole tullut itsellenikään. Kauhean tarkkaan pitäisi joka nimi syynätä, jos haluaisi varmistua ettei sitä käytetä johonkin tuotteeseen. Esim. parfyymeissa on vaikka mitä naisten nimiä.

Vierailija
4/42 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menehtyneen alkuperäiskansan mukaan "kikkakokkaretta" en laittaisi lapselleni.

Vierailija
5/42 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman Vaniljaa.

Vierailija
6/42 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan Vaniljaa en itse laittaisi. No ehkä Vaniljakin voisi sopia jonkin muun kuin V:llä alkavan nimen kanssa. V:llä alkavan kanssa se tuntuu jotenkin liian korostuneelta ja huvittavalta. Tämä oli minun mielipiteeni, mutta se on makuasia.

Vierailija
7/42 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun työskentelen elintarvikealalla niin sori vaan mutta, mielleyhtymät ruokaan tulee noista kaikista..

Via-valmisruoka

Valion Viola...

Onko Vanilja edes nimi??

En laittaisi mitään noista.. Mutta johtunee siis ihan työstäni..

Vierailija
8/42 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minun äitini nimi on Viia, ikää nyt jo 85 v. Olen kaikkia tuttuja yrittänyt kannustaa Viia nimen käyttöön, siihen saa myös hyvin sointuvia kaksoisnimiä, Viia-Riina, Viia-Riikka, Viia-Maria ym.

Ihmettelen myös sitä miksi nimeä ei käytetä, kun pitkään on ollut käytössä Miia, Riia, Kiia, Tiia, eli hyvin samantyyppiset suosikkiniminä.´

Siispä Viia nimi käyttöön!!!!

Vierailija
9/42 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minun äitini nimi on Viia, ikää nyt jo 85 v. Olen kaikkia tuttuja yrittänyt kannustaa Viia nimen käyttöön, siihen saa myös hyvin sointuvia kaksoisnimiä, Viia-Riina, Viia-Riikka, Viia-Maria ym.

Ihmettelen myös sitä miksi nimeä ei käytetä, kun pitkään on ollut käytössä Miia, Riia, Kiia, Tiia, eli hyvin samantyyppiset suosikkiniminä.´

Siispä Viia nimi käyttöön!!!!

Vierailija
10/42 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viola Victoria mieluumin. Tai Vanessa, Veronika, jos pitää V:llä alkaa.

Vierailija
11/42 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki luulevat Fiaksi. Viola on ihana nimi mutta Vaniljan kanssa tosiaankin hiukan tuorejuustomainen. Mutta toisaalta, miten moni meistä käyttää kaikkia nimiään? Eihän häntä Viola Vaniljaksi kutsuttaisi arkisin kuitenkaan.

Vierailija
12/42 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tunnen yhden Viian. On oikein kaunis nimi!

Vierailija
13/42 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen monta Violaa (en yhtään Viiaa), enkä keksi, miten olisivat kauniista ja ihan yleisestä nimestään kärsineet.

Vierailija
14/42 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan, pliis. Ihan lapsen takia...

Kuule, Viola on hieno vanha nimi!

Vierailija
15/42 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka et ylen aikaa ajattelisikaan lapsesi nimen kaikkia merkityksiä, niin ne tavallisimmat kannattaa käydä läpi mielessään. Vaikka vanhemmat olisivat ylevämielisiä ja torjuisivat nimen mahdolliset merkitykset mielestään, muut ihmiset eivät tee niin.

Viola tarkoittaa alttoviulua. Alttoviulisti on klassisen musiikin basisti siinä mielessä, että hänestä kerrotaan mauttomat vitsit.

Vanilja... vaniljaseksi. Seksuaalinen mielikuvituksettomuus. Eikö olekin moukkamaista, kun minä puhun perverssejä samassa yhteydessä teidän pienen lapsenne kanssa? Niinpä! Entä, jos tuo slangisana "vanilja" on käytössä siinä vaiheessa kun lapsenne muodostaa omaa seksuaali-identiteettiään? Näin muodollisesti pyydän anteeksi mauttomuuttani. Todellisuudessa ajattelen, että tämä on yksi kommentti monien joukossa, ja todennäköisesti yhdenlainen kärjistys. Koska olette enemmän tai vähemmän aikuisia, jätätte tämän yksittäisen kärjistyksen asemaan. Funtsitte kerran, että siedättekö nämä ajatusrakennelmat ja sillä selvä.

Viia! Kuulostaa supisuomalaiselta. Valitkaa se, edes siksi, että mä pääsen näistä mielleyhtymistäni.

Vierailija
16/42 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä tullut hullua hurskaammaksi. nro.10 perustelut oli kyllä tosi vahvat, ja voi olla että kallistutaan Viiaan. ap

Vierailija
17/42 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viola on nätti nimi, myös toinen nimi Vanilja on, tosin yhdessä violan vaniljatuorejuusto. Toisaalta, jos joku sanoisi minulle ntuon nimen, en usko että heti mieleeni tulisi tuo tuorejuusto.

Nätti nimi siis. Toisaalta pidän myös Viiasta, mieleinen nimi sekin :)

Vierailija
18/42 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehtaa sitä aika moni alttoviulistikin soittaa, ja voisi nimellä olla hullumpiakin merkityksiä. Lisäksi asumme Suomessa, jossa merkityksellä ei ole väliä. En vieläkään ymmärrä, mitä vikaa nimessä voisi olla.

Vierailija
19/42 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh veikkampa, että 99%lle sanasta Vanilja tulee mieleen vanilja eikä mikään muu.

Vierailija
20/42 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana nimi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän