Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi palstalla kauhistellaan isokokoisia lapsia? Ihmisten keskimääräinen

Vierailija
03.10.2010 |

koko kasvaa, kun elintaso nousee. Yleensä lapset ovat vanhempiaan isompia, toisin päin lienee melko harvinaista. Niin kuuluukin olla - seuraava sukupolvi on edellistä pidempi. Kaikki on siis hyvin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos, niin sehan on epaterveellista. ei kai kukaan taysipainen pitkaa lasta kauhistelekaan (muista, etta taa palsta on taynna provoja).

Vierailija
2/11 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on 15 cm isäänsä lyhyempi ja tyttäremme kasvuennuste täysi-ikäisenä on 155 cm vaikka itse olen 172 cm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi epätarkkuus.

ap

Vierailija
4/11 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että normaalikokoinen tai ikäisekseen pitkä lapsi sivuutetaan. Typerää toimintaa, mutta näin olen huomannut ihmisten toimivan ainakin viimeisten 12 vuoden aikana.

"Onpa se pitkä! Minkä ikäinen hän onkaan?" tai "Noin iso muttei puhu tuon enempää?!"

Tekisi mieli heittää vastakommentteja: "onpa pieni, voi raukkaa!"

Vierailija
5/11 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on 15 cm isäänsä lyhyempi ja tyttäremme kasvuennuste täysi-ikäisenä on 155 cm vaikka itse olen 172 cm.

Musta piti tulla 164cm ja olen 172cm.. Ja eiköhän se ole kuitenkin paljon yleisempää että lapset on vanhempiaan keskimäärin pidempiä kuin lyhyempiä.

Vierailija
6/11 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko kasvaa, kun elintaso nousee. Yleensä lapset ovat vanhempiaan isompia, toisin päin lienee melko harvinaista. Niin kuuluukin olla - seuraava sukupolvi on edellistä pidempi. Kaikki on siis hyvin.

Pula-ajalla kasvanut puurosukupolvi söi huomattavasti terveellisemmin ja kasvoi pitkäksi toisin kuin nykylapset, joilla on varaa elää karkeilla ja pullalla ja sipseillä. Siksi tämän päivän lapset ovat aikuisena lyhyempiä kuin vanhempansa, koska epäterveellisillä herkuilla eläminen on mahdollistunut. Ja elintason noususta sen verran, että minun ukkini oli kauppaneuvos ja rahaa oli silloin kuin roskaa mutta mummoni tuhlasi siitä suuren osan ja äitini loput (yleensä naisethan eivät osaa käyttää rahaa, olen poikkeus) joten tämä meidän sukupolvemme on sitten köyhä pätkätöillä omillaan kituuttava sukupolvi.

Vierailija
7/11 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elintaso ei olekaan noussut, koska seiskan mummo oli kauhea tuhluri. Levittäkää tätä tietoa, erityisesti kaikille kansantaloustieteilijöille!

Vierailija
8/11 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattumoisin huomannut, niin ihan samalla tavalla niitä pieniä lapsia kauhistellaan ja tullaan selittämään kuinka "meidän Viljo-Taneli oli ton kokoinen jo synnytyslaitoksella kun teillä 2-vuotiaana".

Vierailija
9/11 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keskimääräistä pidempi lapsi, mutta paino menee alemmilla käyrillä = pitkä ja hoikka. Saa kyllä kovasti ihasteluja sopusuhtaisuudestaan.

Vierailija
10/11 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että keskimääräisen ja keskituloisen av-palstalaisen keskimääräinen lapsi kasvaa keskikäyrää pitkin.

Joo, meillä on kyllä totuttu jättilapsiin. Kaksi lasta, molemmat viuhtoo omilla käyrillään menemään. Samoin itse olen kasvanut lapsena tosi vauhdilla, mutta jämähdin 165-senttiseksi. Samoin siskoni oli aina luokkansa pisin ja kasvoi hurjaan 158-senttiinsä jo ala-asteella, minkä jälkeen ei ole kasvanut yhtään.

Joillekin on vaikea selittää, että kaikki eivät kasva juuri samaan vauhtiin kuin omat lapset.

Mustakin se on hassua, että vanhemmat ovat ihan ylpeitä minipituisista lapsistaan, joista sitten tulee 175-senttisiä naisia. Mä olen ylpeä pitkistä lapsistani, sillä tiedän, ettei niistä todennäköisesti tule kovinkaan pitkiä. Minun ja mieheni suvun pisimmät ovat juurikin sitä 165-senttistä korkeudeltaan.

Vierailija
11/11 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että normaalikokoinen tai ikäisekseen pitkä lapsi sivuutetaan. Typerää toimintaa, mutta näin olen huomannut ihmisten toimivan ainakin viimeisten 12 vuoden aikana. "Onpa se pitkä! Minkä ikäinen hän onkaan?" tai "Noin iso muttei puhu tuon enempää?!" Tekisi mieli heittää vastakommentteja: "onpa pieni, voi raukkaa!"

en suosittele kommentoimaan, monesti pienikasvuisen vanhemmilla on jo tarpeeksi huolta muutenkin lapsensa kasvusta... Pituushan on hyvin harvoin sairauden merkki, poikkeuksellinen pienuus taas valitettavan usein. T: pikkuisen tyton aiti, jolla on kaikenlaista kremppaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi