Lue keskustelun säännöt.
Gallup: Kuinka vanhaksi olette imettäneet?
14.10.2005 |
Itselläni ei ole vielä kuin 3kk imetyskokemusta takana. Mukavasti on mennyt, maitoa rittänyt ja sillai. Olin ajatellut tavoitteeksi 6kk ikää. Kunnes viime aikoina olen kuullut monen imettäneen yli vuoden, jopa yli kaksi vuotta. Noin pitkät ajat tuntuu aivan uskomattomalta. Puhumattakaan niistä jotka ovat jatkaneet lähemmäksi kolmea vuotta ja vielä tandem- imetyksellä eli välissä on jo tullut raskaaksi ja jatkaa esikoisen imetystä uuden tulokkaan ohella. Olenko ainoa, joka ikäänkuin järkyttyi moisesta? Huh huh... Jokainen tyylillään (" ,)
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Mulla on kaksi lasta, toinen 4v ja toinen 6kk. Ekaa imetin 8,5kk. Olisin mielelläni jatkanut 1v ikään asti, koska imetys meni suhteellisen hyvin, mutta leikkaukseni ja siitä johtuen lääkitys pakotti lopettamaan imetyksen kertarysäyksellä. Toista imetin 3,5kk. Juoksin 2kk iästä viikon välein painokontrolleissa nuorimmaisen kanssa, kun painoa tuli niin vähän viikossa ja vauva oli todella " ruipelo" . Joten maidon vähyydestä johtuen piti antaa lisämaitoa pullosta ja voimakastahtoinen vauva viikon sisällä lopetti kokonaan syömisen rinnalla. Yösyötöistä vauva aloitti hylkimisen, lähes tunnin verran per syöttö huusi täyttä kurkkua, kun epätoivoisena yritin edelleen tarjota rintaa. Rintapumpulla maitoa sai herumaan todella vähän, joten siihen se sitten vähitellen loppui rintaruokinta kokonaan.
Tavoite oli molemmissa 1v ikään asti alunperin. Terveitä lapsia ovat molemmat, joten sikäli ei jälkikäteen enää sureta tuo korvikkeeseen siirtyminen, mutta imetyksen loppuessa kyllä suretti...