Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua tarvitaan, raha-asiaa/neuvoa haetaan

Vierailija
03.10.2010 |

Meillä on kamala tilanne. erosin miehestäni jokunen aika sitten ja silloin heitti talou täysin häränpyllyä. tuleva kuukausi on viimeinen mutta sitäkin viakeampi selviytymisen kannalta. marraskuussa saamme jo taloutta tasapainoon ja matka kohti täyttä velattomuutta voi alkaa. nyt kuitenkin lokakuussa erääntyy eräästä lainasta iso erä, joka onkin sitten viimeinen erä. Ja ongelma onkin seuraava. kun maksan tämän erän ja muut lainat ja laskut (lainaa yhteensä noin 15 000)niin palkka ei riitä ruokaan. minulla on kasvavia lapsia ruokittavana ja en tiedä, mistä keksisin heille ruokaa. myös auto tarvitsee bensiiniä kulkeakseen ja lapsilla on syysvaatteetkin ostamatta:(

ekaluokkalainen syä valtavia määriä. esim 7 perunan muussin ja paketillisesta nakkeja tehdyn kastikkeen söi yksin tässä joku päivä sitten.

Säästöjä ei näistä edellä mainituista syistä ole, ja olen todella huolissani,miten ruokin ja vaatetan lapseni. jos saan pariin laskuun sovittua maksuaikaa niin saan palkan juuri riittämään laskuihin. mutta mistä ihmeestä se ruoka revitään?

voimat on täysin loppu, en tiedä kuinka jaksan, vaikka tiedän, että marras-joulukuussa asiat on jo ihan uudella mallilla.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö s-bonus-tililtä rahaa?

Joustoluotto pankista? Älä ainakaan pikavippeihin sorru.

Saisitko vanhemmiltasi lainaan ruokarahaa?

Laita kaikki liikenevä myyntiin huutonettiin tai muualle ja jotta saat rahat nopeammin, niin älä laita pitkiä huutoaikoja. Viikonlopun kirppismyynnistäkin voit saada 200-300 ihan helposti.

Vierailija
2/12 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluta vain puolet siitä kuin normikuussa menisi ruokaan. Maksa takaisin korkoineen kahden kuukauden sisällä.

Myy ylimääräisiä tavaroita pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näistä lainoista johtuen en myöskään saa nyt luottorttia, olen pankista kysynyt. yksinkertaisesti liikaa lainaa, joka pitää maksaa pois. myöskään s-pisteitä ei ole käytössä.

pitääkin inventoida lasten vaatteeet huutonettiin, josko sieltä jottain saisi. tähän mennessä on ollut huono tuuri eikä ole mikään mennyt kaupaksi mitä olen yrittänyt.

Vierailija
4/12 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies osallistu millään tavalla lasten kuluihin? Luulisi nyt lasten hyvinvointi häntäkin kiinnostavan sen verran että ruokaa saavat. Vaatteiden ostoa voi varmaan muutaman viikon lykätä.

Vierailija
5/12 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ronskilla kädellä mitä kaikkea ilman selviät.

Kirjat, DVD:t, CD:t, uistimet, kalastustarvikkeet, urheiluvälineet, työkalut, pelit, kaikki kerran käytetyt kynttilälyhdyt ym. Omassasikin vaatekaapissa on varmasti vaatteita joita olet käyttänyt vain kerran tai pari. Jossain on ehkä laputkin kiinni. Entä varasto, kellari, ullakko, kaappien ylähyllyt ym?

Myyntiin vain :) Itse olen kokenut parhaimmaksi paikaksi myydän kirppiksen, jossa ollaan itse paikan päällä myymässä.

Vierailija
6/12 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ystävältä.

Vierailija
7/12 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhoja varmaan on, joten leivo leipää, sämpylää, lettuja, pannaria. Pakastimesta löytynee vaikka mitä? Marjoista kiisseleitä, puuron päälle, jälkiruokia maitokiisselin kanssa. Käytä koko pakastin tämän kuun aikana tyhjäksi!

Vierailija
8/12 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ei ole mitään hätää.

Nyt käyt hakemasa banskulaatikoita lähikaupasta ja sitten varaa kirpparipaikan. Onko teillä jotain minne voi itse mennä myymään, silloin saat rahat heti käyttöön ?

Huutiksessa voi hyvin mennä parikin viikkoa ennen kuin rahat ovat tilillä.

Muutenkin jos on tullut ero, tekee hyvää päästä ylimääräisistä tavaroista eroon.

Mun ex lähti reilu vuosi sitten ja mä tiedän missä olet. Mulla on onneksi duuni, johon uskon 100 %, eli uskon että työpaikka säilyy pidemmänkin ajan ilman lomautuksia.

Mulla jää kuussa 550 euroa käteen, sain just jonkun ikälisän ja sillä pärjätään. Välillä on ollut tosi vaikeeta ja välillä menee paremmin. Kesällä kasvatin vaikka mitä meidän pienen pieneellä pihalla ja oli ihanaa syödä ns ilmaisia salaatteja.

Nyt laitan viime talven vaatteet huutikseen myyntiin, kesävaatteet ovat jo pesty, viikattu ja varastoitu, kalenteriin on laitettu ylös vapun aikana alan myymään kesävaatteita jne.

Meillä on ex.n kanssa viikko-viikko systeemi ja mulla on vieläkin hetkiä että syön pari päivää pelkkää puuroa. Aina on ollut pakkanen täynnä ruokaa, kuivakaapit täynnä jauhoja jne ja nyt ei todellakaan ole enää ollut. No, tällä hetkellä on, kun sain myytyä paljon lahjoitettua tavaraa, mutta kyllä tilanne meillä tulee olemaan tiukka monta vuotta.

Vierailija
9/12 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voitko neuvotella pankin kanssa, että maksaisit tuosta 15000 eurosta vaikka 500 euroa myöhemmin. Sillä nyt saa jo ruoat kuukaudeksi.

Vierailija
10/12 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä ulosottoon? SUlle jää kait ihan hyvä suojaosuus...maksaisit sinne vähemmän kuin nyt.

Vierailija
11/12 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy voisitko saada sossusta jotain? SItten ei kannata myydä huutiksessa mitään, ainakaan ottaa omalle tilille niitä rahoja, koska ne katsotaan tuloiksi.

Vierailija
12/12 |
03.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä paikalliseen diakoniin ja pelastusarmeijaan. Seurakuntaan voi turvautua vaikka ei kuuluisi kirkkoonkaan.