Mitä itsetehtyä teillä on kotona?
Meillä on vain olohuoneen verhot, patalaput, keittiöpyyhkeet, keittiön tuolien päälliset, pari tyynyä, pari verhoa lelukaappien edessä, ilmoitustaulu ja 3 maalausta. Haluaisin tehdä paljon enemmän, mutta ideat ja aika on kortilla. Ja täällä ei ole kangaskauppaakaan, niin vähän hidastaa sekin. Olohuoneen kaapit ois kiva tuunata...
Kommentit (19)
Talo, verhot, osa huonekaluista, ruoat.. Ja lapset! Arvaatte varmaan vanhempien ammatin???
Mies osaa nikkaroida jonkin verran, joten jotain pientä puutyötä meiltä löytyy, mutta valitettavasti hänellä on siihen aika vähän aikaa. Mä teen jonkin verran käsitöitä, lähinnä korjailen vaatteita tms.
Meillä on paljon huonekaluja ja tekstiilejä, jotka on mun vanhempien lapsuudenkodeista - monet niistä on itse tehtyjä, muttei tietenkään niiden nykyisten omistajien itse tekemiä.
Viime aikoina mä olen kunnostautunut lähinnä säilömällä, joten kellarissa on itsetehtyjä hilloja, mehuja ja kurkkusäilykkeitä.
Talo, verhot, osa huonekaluista, ruoat.. Ja lapset! Arvaatte varmaan vanhempien ammatin???
Meillä on itsetehtyä kaikki verhot ja suurin osa muista tekstiileistä, keittiön pöytä, osa lasten vaatteista, mun juhlavaatteet ja osa tavallisista vaatteista, kaikki villakamppeet, taulut seinällä.
Pieniä pintaremontteja; tapetteja, maalausta jne. Minun tekemiä maalauksia. Muutamat verhot. Eiköhän se ollut siinä.
puiset lelulaatikot. Myös muutama puinen hylly on itse tehty ja lasten leluja (nekin puusta). Oma äitini on virkannut joitain pehmoleluja lapsille. Paljon myös roskalavoilta pelastettuja huonekaluja löytyy jotka on kunnostettu ja otettu käyttöön (mies on puuseppä-kirvesmies joten se on avittanut aika paljon...).
Minä en osaa kutoa kankaita, ei yksinkertaisesti riitä aika eikä kärsivällisyys. Siksi meiltä ei löydy itsetehtyjä verhoja vaan ainoastaan itse ompelemani versiot.
Vai onko itsetehty huolekalu sellainen, jonka kokoan valmiista osista?
Teen paljon itse, mm. talon rakentaminen oli pääasiassa minun ja apulaisteni vastuullani.
Sisustuksessa on paljon itse tehtyjä yksityiskohtia pienempiä huonekaluja, ja tietysti tekstiilit on aika pikälti itse ommellut (verhot, tyynyt, pöytäliinat jne
En ole silti mikään sateenkaari-hippi-hörhö, tykkään ja osaan tehdä käsillä ITSELLE ja lahjaksi, mutta en halua tehdä sitä työkseni.
Ammattiani ette takuulla arvaa, ainakaan muuta kuin kaukaa hakemalla....
Mies on tehnyt paljon huonekaluja, pöytiä, piironkeja, säilytysarkkuja, minä taas ommellut tekstiilejä (kaikki verhot, tyynynpäälliset, päiväpeitot, pöytäliinat) ja verhoillut huonekaluja. Meidän tytöt on hyviä kuvataiteissa, ja 19-vuotiaan tytön maalauksia on seinillä.
on sellainen, jossa liimalevykin on tehty itse. Voisin luokitella myös valmiista levystä höylätyt ja sahatut huonekalut itsetehdyiksi.
Minä en osaa kutoa kankaita, ei yksinkertaisesti riitä aika eikä kärsivällisyys. Siksi meiltä ei löydy itsetehtyjä verhoja vaan ainoastaan itse ompelemani versiot. Vai onko itsetehty huolekalu sellainen, jonka kokoan valmiista osista?
valmistaa öljyvärejä tai kehrätä villaa, joten ei meillä sitten olekaan mitään itsetehtyä. Meillä on vain ompelemiani ja maalaamiani asioita.
osaan kasvattaa omenapuita ja valmistaa vaikka omenahilloa.
Laudat on ostettu kaupasta, mutta itse hän on ne sahannut määrämittaan, höylännyt ja hionut ja liimannut liimalevyksi, naulannut tai muilla liitoksilla liittänyt yhteen valmiiksi huonekaluksi ja sitten lakannut tai maalannut. Nupit ja vetimet sekä saranat on ostettu valmiina kaupasta. Ei tainnutkaan olla omatekoisia nämäkään.
Minä olen tehnyt itselleni valmiiksi oman ruumisarkun.
Muuta itsetehtyä:
Omista lampaista keritty, karstattu, kehrätty lankaa ja siitä koko perheelle neulottu kaikki villakamppeet. Ja patalaput myös.
Parisänkymme on tehty alusta asti itse, siis ihan puut kaatamalla jne.. ainoastaan patjat ja vuodevaatteet on siis ostettu.
Keittiön pöytä ja kulmakaappi on myös ihan itse alusta asti tehty.
Kesäkeittiö pihallamme on myös oma tekele.
osaan kasvattaa omenapuita ja valmistaa vaikka omenahilloa.
mä ku luulin et kasvaa itsekseen...
lapsetkin on ostettu. Onneksi rahalla saa ja hevosella pääsee.
Jatkuva remontti kokoajan päällä (eli oman motivaation mukaan etenee), tykätään tehdä itse. Lisäksi monet huonekalut on itse entisöityjä/tuunattuja, verhot ja tyynyt pääasiassa itse ommeltuja. Välillä innostusta riittää, välillä ei. Ei tehdä hampaat irvessä, vaan välillä saadaan paljonkin aikaseksi, välillä ei mitään. :)
äitini on tehnyt meille mm kaikki matot, päytäliinat, pefletit, parit verhot yms. Lisäksi suuri osa hopeakoruistamme on äitini tekemiä, kuten kaikki villasukkamme :)
Lapset ovat tehneet patalappuja, lapasia, pannunalusia yms. Sekä pari taulua.
kaikki verhot, matot, tiffanytöitä, verhoiltu sohvakalusto, irtotyynyjä, ulkopöytä, sängynpääty, omat korut...... remontti