Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kun ottaa pakastetun lihan odottamaan valmistamista niin kuinka esim. jauhelihan sulatus kätevämmin - ja oikein?

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (10)

Pihvit yms. sulattelen mieluiten hitaasti kiiruhtaen. En mä tiedä, mutta musta tuntuu, että pysyvät silleen mureampina...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meiän mikrossa on painonmukainen sulatustoiminto, ja koska sulatan jauhelihaa säännöllisesti, tiedän, että 400g pakkaus sulaa hyvin (ei yli eikä ali), kun mikroomme laittaa "painoksi" 550g.

niin se laitetaan jääkaappiin sulamaan käyttöä edeltävänä päivänä. Miksi tämä nyt on vaikeeta?

Jääkaapista madollisimman pian pannulle/grilliin/uuniin, ei anneta olla huoneenlämmössä. Bakteerit ja home alkaa kasvamaan suotuisissa lämpötiloissa.

se pakastettu jauheliha täytyy saada pikakäyttöön, eikä halua mikrolla sulattaa sitä (ite en tykkää), niin jauheliha laitetaan likoamaan viileään veteen.

Ei siis lämpimään, ettei ala kypsymään ja ne bakteerit lisääntymään, vaan viileään veteen. Ehkä kandee laittaa lihaköntsä pussiin (jos se on sellaisessa muovipaketissa), niin sulaa nopeammin.

Näin meillä lapsuudenkodissa, kun ei mikroja ollut...

Ottaa lihan sulamaan pari pävää ennenpää kun käyttää ja sulatta jääkaapissa kipossa jos sattuu että tulee jotain nestettä.

Jauhelihan heitän kuumalle pannulle ja raaputtelen siitä vähän kerrallaan sulaneen irti ja paistumaan.

Kokoliha  edellisenä iltana jääkaappiin tai aamulla pöydälle, ja samoin tietty sen jauhelihan kanssa jos muistaa.

Mulla on nytkin pihvit tiskipöydällä sulamassa. Kaikista järkevintä olis ollut laittaa ne illalla jääkaappiin sulamaan, mutta unohdin. Jos on kiire sulattaa, niin laitan kodinhoitohuoneen lämmitetylle lattialle.

LuvatonSalastaja

Laita jauhelihapaketti KYLMÄÄN veteen lillumaan. Sulaa tosi nopeasti. Sulatustoiminto mikrossa on ihan hanurista, samoin on suolikaasuun pakatut lihat. Kaikki lihat pitää hakea itse metsästä niin on terveellistä ja taatusti tuoretta.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat