Muita joiden vauva hieroo silmiään ja nenäänsä?
Kommentit (11)
vauvalle (6kk) tuli eilen eka nuha ja hieroo nyt kokoajan nenäänsä. Eli kutittaa nenää/nielua, valuu "vesiräkää".
Silmiään hieroo väsyneenä.
meillä 7 kk:n vauva alkaa hieromaan silmiään kun on väsynyt ja nenää pyyhkii käsillään kun on tukkoinen.
Ehkäpä meilläkin olisi sitä. Kauhistutti vaan kun yhtäkkiä keksin että olisi koirillemme allerginen.. Nenä tosiaan vähän tukkoinen, muuten ei kylläkään mitään silmä tms. oireita ole. Toinen lapseni oli tosin enteroviruksessa viime viikon. Sellainenkin tuli mieleen että muutama päivä sitten vauvan posket alkoivat helahdella punaisiksi ja hieman kuivuivat, kuulemma johtuu kuivasta ulkoilmasta, voiskohan nää silmä ja nenäoireetkin johtua siitä.. turhan paljon varmaan vaivaan päätäni noilla:)
onko yllättävä oire, siis ei jatkuvaa..? Siitäkin voi päätellä jotain.
Oman vauvani silmien hierominen ei liity väsymykseen, hieroo pitkin päivää, vaikka olisi silmin nähden virkeäkin.
olen ajatellut että enempi väsyneenä sitä tekee, etenkin silmiä hieroo.. toisaalta voin myös olla väärässäkin. nenän hierontaa on usein ruokapöydässä.. voipi toki olla merkki tukkoisuudesta tai siitä että on jo täynnä niinkuin jollain palstalla epäiltiin. ota nyt sit noista selvää. posket eivät näytä häiritsevän juuri ollenkaan ja iha ntavallisella rasvalla/öljyllä ne "paranee", joten silloin tuskin on allergiaa vai?
silmiään hieroo aina silloin, kun väsyttää. Nenää hieronut jo kauan, mutta en mä syytä tiedä. Voisiko johtua muka allergiasta ? Eikö vauva nyt ihan muutenkin vain voi nenäänsä hieroa.
ehkä vähän ylireagoin ja pelkään pahinta. Kiitos kun palautit takas maan pinnalle, just ton mä halusinkin kuulla:) että on ihan normaalia:) kiva kuitenkin saada muiden kokemuksia ja mielipiteitä. Kiitokset kaikille ja jos jollain tulee jotain lisättävää, niin todella mielelläni niitä lukisin:)
on aina heronut silmiään kun on ollut väsynyt ja halunut nukkua, mutta nenään ei ole koskaan heronut..
ehkä vähän ylireagoin ja pelkään pahinta. Kiitos kun palautit takas maan pinnalle, just ton mä halusinkin kuulla:) että on ihan normaalia:) kiva kuitenkin saada muiden kokemuksia ja mielipiteitä. Kiitokset kaikille ja jos jollain tulee jotain lisättävää, niin todella mielelläni niitä lukisin:)
Olen itsekkin sellainen, että vähänkin jos on jotain " poikkeavaa " niin ajattelen pahinta ja melkein ambulanssia jo soittamassa. Mutta meillä tuo vauva tosiaan on tuota nenäänsä hieronut siitä asti kun vain itse muistan. Ja mulla ei ole ikinä tullutkaan mieleen, että jos olisi allergiaa ym :o. Mutta jos sua mietityttää se asia, niin seuraavalla kerralla kun menette neuvolaan niin kysäseppä sieltä sitten :)
T. 10
hieroo useinkin silmiään, en tiedä miksi.