Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia nettideiteistä

Vierailija
02.10.2010 |

Oletteko löytäneet vakituisen kumppanin? Mennäänkö tavallisesti sänkyyn jo ekalla kerralla vai vasta myöhemmin, miten homma toimii?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuolla deittailupalstoilla ilmoitellut enkä vastaillut, mutta chatissa on parikin seurustelua saanut alkunsa.

Netissä alkunsa saanut suhde lakkaa aika pian tapaamisten alettua olemasta nettisuhde. Jos satutaan asumaan etäällä, netti muuttuu yhteydenpitovälineeksi. Niin muodoin nettideittejä koskee varmasti sama kuin muutakin treffailua:

-Ekalla tapaamisella etupäässä varmistetaan, että oma mielikuva vastaa toista ihmistä. Itse en ole koskaan pettynyt, mutta toisaalta en tiedä kenenkään valehdelleen minulle. Ehkä olen siinä mielessä helposti lähestyttävä, ettei minulle tarvitse teeskennellä. Mutta valehtelijoita kyllä netissä riittää. Kannattaa jo etukäteen kiinnittää huomiota toisen osapuolen kielenkäyttöön. Jos kirjoitus on tökeröä, hän ei varmaankaan ole lakimies. Jos hän ei tiedä mikä on rälläkkä, hän ei varmaankaan ole rakennusmestari jne...

-sänkyyn mennään kun kumpikin niin haluaa. Jos toinen osapuoli on kovin tohkeissaan juuri seksistä, kannattaa sanoa, että ekalla tapaamisella ei mennä sänkyyn, vaan käydään vain kahvilla jossakin kahvilassa tms. julkisessa paikassa. Ekalla tapaamisella EI mennä yksityisiin paikkoihin tai auton kyytiin tms. Tarkoitus on aluksi tutustua ja kokeilla miltä tuntuu olla ihan kasvokkain. Toisaalta, jos ei millään halua pysyä housuissaan, mikäs minä olen arvostelemaan. Ehdotan kuitenkin, että ekat treffit myös päättyvät etukäteen tehdyn suunnitelman mukaan, esimerkiksi siitä syystä, että tunnin, parin kuluttua pitää kiiruhtaa kotiin menevään bussiin tms. Näin ei joudu pyytelemään anteeksi poistumistaan. Asianhan voi ilmoittaa jo treffeistä tavatessa tähän tapaan: "Jep. Se ja tämä päivä käy minulle hyvin. Minulla on niin ja niin paljon aikaa, mutta sitten minun pitää palata, koska bussi menee." Tuohon ei pitäisi kellään olla nokankoputtamista.

- "tavallisella" ei ole mitään väliä. Treffailijoiden pitää keskenään sopia, mitä tehdään ja missä kulkee raja. Nettitreffeille meneminen ei tarkoita että on valmis naimaan tajun kankaalle. Ei edes siinä tapauskessa että seksistä olisi netitse keskusteltu eloisastikin. Sen voi ja se pitää sanoa ihan suoraan. Kyse on täysin normaalista varovaisuudesta. Kaikki sellaiset väitteet, että muutkin naiset tai miehet ovat suostuneet heti, ovat lapsellisia vetoamiskeinoja ja ne pitää torjua alkuunsa.

-Ekalla kerralla ei kannata käyttää alkoholia. Ei edes rohkaisuksi. Ja jos toinen tulee treffeille rohkaisua nauttineena, on syytä funtsia, onko viina hänen elämänsä kuningas.

Kukin sitten päättäköön itse, mikä on sopiva etenemisen tahti. Yleensähän luottamus muodostuu intuition mukaan isommin päätä vaivaamatta. Jos treffikaveri jotenkin vaivaa mieltä, kannattaa harkita, miksi. Ja ainakaan ei saa vaimentaa epävarmuutta.

Kaiken tämän moraalisaarnan jälkeen kerron toisesta netitse syntyneestä seurustelustani. Nainen, tai melkein tyttö silloin vasta, tuli luokseni. Hänen piti tulla maanantaina, muttei malttanut odottaa vaan tuli jo perjantaina. Ja hänen piti viipyä vain päivä tai pari, mutta oli toista viikkoa. Ja menimme sänkyyn ekana iltana. Että se minun erinomaisuudestani. Suhde päättyi piakkoin, mutta siitä tuskin kannattaa nettiä syyttää. Ylipäätään valtaosa alkavista suhteista päättyy ennen esimerkiksi avoliiton solmimista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä