Jälleen turistiripulista raskausaikana. Kauanko vatsakipu kestää?
Kyselin täällä joku päivä asiasta. Mulla oli 4 päivänä vatsa löysällä, tänään en ole enää ripuloinut. Eikä ripuli edes ollut mitenkään raju. 3-4 krt/pvä eikä kuumetta. Vatsa on ollut hieman kipeä nyt muutamana päivänä ja tänäänkin vähän vaikken tosiaan enää ripuloi.
Kysyin neuvolasta asiaa ja sanoivat, että otetaan näyte, jollei ripuli rauhoitu, mutta se taisi sitten loppua siihen.
Kuinka kauan tämä vatsakipu voi kestää? Kyllähän tavallisenkin ripulin jälkeen maha on yleensä hieman kipeä pari päivää ripulin jälkeen? Ja ruokahalu saattaa olla huonompi? Mä olen kyllä syönyt normaalisti ja juonutkin.. En ehkä yhtä valtavalla halulla, mutta suht hyvin maistuu kuitenkin.
Kommentit (5)
Ehkä olis viisaampaa ottaa silti näyte, vai?
Tehdäänkö noille salmonelloille ja kampylobakteereille edes mitään vaikka semmoinen löytyiskin? Kun netistä ymmärsin, ettei niitä välttämättä hoideta jollei tauti oo paha?
ap
Vastatkaahan nyt joku edes :D..
Tänään uloste melko kiinteää, kerran olen käynyt. Vatsan kipukin on hellittänyt, ehkä aivan vähän on kipeä enää.
Selkeästi siis parempaan suuntaan. Ei edelleenkään kuumetta. Kantsiiko edes tutkia?
ap
että turistiripulin aiheuttajia on todella paljon erilaisia. Joskus kyse on vain sopeutumisesta vieraan maan ihan normaaliin bakteerikantaan, joskus taas kyseessä on tosiaan joku ärhäkämpi, erityishoitoa vaativa bakteeri. Ihan mahdoton etänä arvioida, mikä sulla on kyseessä.
Sanoisin minäkin, että mars sinne lääkäriin. Vain sieltä voit saada varmuuden, ja sen kaivatun mielenrauhan.
Juo paljon vettä aikaa odotellessa. Ainakin mulla makeuttamaton vihreä tee rauhoittaa myös sisuskoneistoa. Ei sekään ainakaan pahaa tee, kokeile!
Montako päivääon normaalia, että maha on vähän kipeä? Siis ei kouristuksenomaisesti kipeä vaan siten, että vähän nipistelee välillä.
ap