Siivooja EI OLE akateeminen!
Siivoojalla ei ole ylempää korkeakoulututkintoa! Uskokaa nyt!
Kommentit (17)
Läksi pankista taannoisen pankkikriisin aikaan ja vaihtoi alaa. On kuulemma hyvin tyytyväinen elämäänsä nyt.
maahanmuuttajataustaisella siivojalla täällä Suomessa on ylempi korkeakoulututkinto. Miettikää sitä.
kun saattavat päästä tekemään samaa liukuhihna työtä akateemisen kanssa
Siinä todettiin, että nurkkiin kertyy roskia ja että rappuset kannattaa siivota ylhäältä alas päin. Melko mullistavia tuloksia.
Ei ole myöskään tarkoitus väheksyä siivoojien työtä. Siivoojan ammatti ei itsessään ole akateeminen eikä sitä pysty suorittamaan yliopistossa niin siksi se oli hyvä ammatti vitsiksi. Siivoustyö kunniaan! :)
ap.
Siivoojan koulutus ei tosiaankaan ole akateeminen, mutta yksittäisellä siivoojalla voi aivan hyvin olla ylempi korkeakoulututkinto. Miksi sekoitat kaksi asiaa noin railakkaasti toisiinsa?
T. Yksi monista
ehdin jo vähän moittia sinua rivien välistä! ;) t. 19
Ei ole myöskään tarkoitus väheksyä siivoojien työtä. Siivoojan ammatti ei itsessään ole akateeminen eikä sitä pysty suorittamaan yliopistossa niin siksi se oli hyvä ammatti vitsiksi. Siivoustyö kunniaan! :)
ap.
Ammattikorkeakoulusta valmistunut ei ole akateeminen.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kyllä varmasti Amerikasta saa sellaisen Master of Science in Cleaning -todistuksen.
Itse olen valmistunut Mikkelin ammattikorkeakoulusta ja suorittanut myös ylemmän, maisterikoulutukseen rinnastettavan ammattikorkeakoulututkinnon siivousalalta. Nykyisin toimin siivouksen esimiestehtävissä. Perehdy aiheeseen vähän tarkemmin kiitos
mun mielestä korkeakouluopiskelija on akateeminen, ainakin niin kauan kuin opiskelee aktiivisesti. (sen jälkeen voi olla ammattinasa perusteella, mut jos jää ikuiseksi lioppilaaksi niin ehkä sit ei) Hän siis elää akateemisessa kulttuurissa. Ja aika monet opiskelijat tekee töitä siivoojina. joten kyllä siivooja voi useinkin olla akateeminen..
Ap ei taida ainakaan olla akateeminen.
ylioppilas kun on siivonnut lukion tiloja kohta 3- vuotta.
Kyllä varmasti Amerikasta saa sellaisen Master of Science in Cleaning -todistuksen.
Ihan hyvin voi olla akateemisen lopptutukinnon suorittanut, hyvinkin kielitaitoinen mutta jostain syystä tekee siivojan töitä. Ei ole muita saanut, haluaa ansaita työllä eikä tuilla elantonsa?
Tai on ulkomaalaistaustainen eikä kielitaito riitä oman alan työhön?
Tai sitten on opiskelija. Lopptutkintoa vailla.
Siivooja voi olla vaikka terveydenhoitoalan ammattilainen, kuten minä olen ja olin.
Monta vuotta sitten tein vähän aikaa siivoustöitä, paikkasin huonoa taloustilannettani tekemällä kahta työtä. Olen perushoitaja, en tehnyt enää hoitajan vuorotyötä vaan ihan muuta päivätyötä terveydenhuollon sektorilla ja koska minulla on koulutus ja kokemus siivoustyöstä, menin siivoamaan lisätienestien takia..
Olihan hieno kokemus. Siivosin isossa tunnetussa, hienostomainessa olevaa liikkeessä iltaisin ja viikonloppuisin ja olin myyjätytöille kuin ilmaa. Jotkut jättivät hissin oven väliin, semmoinen metalliovinen varastohissi; samassa hississä ynseänä ja koppavana, menivät ulos edeltä ja päästivät oven paukahtamaan kiinni , joko nokan edestä tai päälle.
Kun tuli pikahälytys, esim. asikas rikkoi jonkun tuotteen kaupan lattialle, ja vastasin puhelimeen että olen toisessa päässä kauppaa (iso kauppa!) ja minulla on kesken just edellisen asiakkaan tekemä sotku, siivoan tämän ja tulen ihan heti sinne, puhelin soi hetken päästä uudelleen; myyjä ei vaan tajua etten ole siellä 5 minuutiss apaikalla ja luulee, etten tajunnut mitä mulle puhuttiin, missä se paikka on ja että sinne pitää tulla... että lusmuilen jossain !! Pitivät siis ihan pohjasakkana, tyhmänä, täytenä mitättömyytenä.
Sen paikan ja myyjien arvostus kyllä putosi, samoin heidän esimiestensä arvostus. Kaikki ammattikunnat ovat tärkeitä eikä mikään kauppa houkuttele asiakkaita, ellei se ole siisti. Ja se on siivoojan työ, siis varsin tärkeä työ !!
Ja miettikää niitä vessoja !!??!! Tyhmää tietty olla siivojaa.. mutta jonkun se on hienohelmankin paskat pytystä siivottava, jotta se liikkeeseen toiste tulee rahojensa kanssa ja myyjällekin töitä riittäisi.