Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsen tapaturmavakuutuksesta

Vierailija
01.10.2010 |

Eli jos lapsella on tapaturmavakuutus niin mitä se korvaa ja milloin?

Korvaako noin yleensä kouluajalla sattuneet vahingot (kouluhan ei korvaa, vaikka teoriassa pitäisi, sieltä ohjataan vain julkisen puolen hoitoon ja sitä taas ei ole)? Entä olisiko siitä tapaturmasta pitänyt tehdä ilmoitus silloi kun se sattui?

Tilanne siis sellainen, että lapsi kaatui viime keväänä jossain koulujälkeisesä pihapelissä ja nyrjäytti nilkkansa. Se ei silloin tuntunut vaativan mitään isompaa hoitoa, eikä siitä taida olla muuta merkintää kuin kouluterkan päiväkirja, jos sellainen vielä on tallella tai koskaan tehtiin. Koska se ei tuntunut vaativan hoitoa, en myöskää ntehnyt mitään vahinkoilmoitusta vakuutukselle. Nyt se on kuitenkin kesän kuluessa tasaisesti oireillut ja koulun alun jälkeen pahentunut niin paljon, että lääkäri on aiheellinen. Koululääkärilla ei ole aikaa eikä asiantuntemusta, sama pätee omalääkäriin. Joten yksityiselle mentävä. Kannattaako yrittää vakuutuksesta mitään vai maksanko suosiolla itse?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän me voitaisiin tietää, mitä sun lapsen vakuutus pitää sisällään?

Vierailija
2/7 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tapaturma sattuu, vie HETI lääkäriin. Vaikka näyttäisi ettei edes ole sattunut. Laita samantien asia eteenpäin vakuutusyhtiöön jolloin siitä jää merkintä heille vaikka ei mitään korvattavaa olisikaan.

Koulun jälkeiset tapaturmat eivät kuulu koululle. Ja vaikka kuuluisi, hoitaisin asian itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä meidänkään kohdalla. Siellä lukee vain että "tapaturmavakuutus".

Eli noin yleensä, kuinka oleelllinen tuo aikanaan tehty ilmoitus olisi ollut?

Vierailija
4/7 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tapaturma sattuu, vie HETI lääkäriin. Vaikka näyttäisi ettei edes ole sattunut. Laita samantien asia eteenpäin vakuutusyhtiöön jolloin siitä jää merkintä heille vaikka ei mitään korvattavaa olisikaan.

Koulun jälkeiset tapaturmat eivät kuulu koululle. Ja vaikka kuuluisi, hoitaisin asian itse.

Mutta montako poikaa sulla on? Jos ne joka tapaturmasta veisi lääkäriin niin siellä saisi juosta joka päivä...

Vierailija
5/7 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä meidänkään kohdalla. Siellä lukee vain että "tapaturmavakuutus".

Eli noin yleensä, kuinka oleelllinen tuo aikanaan tehty ilmoitus olisi ollut?

Monisivuinen tilitys, jossa kerrotaan vakuutuksen sisältö. Jos ei ole niin ihmettelen vaan, miten helvetissä yleensä olet mennyt ottamaan vakuutuksen tietämättä mitä se pitää sisällään.

Vierailija
6/7 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on jossain sellainen monisivuinen tilitys, jossa lukee että mistä summasta kesäkmökki on vakuutettu jms, mutta ei siinä mitään näin konkreettista lue. Sitäpaitsi, se on varastoitu paikkaan, jota en juuri nyt kykene muistamaan. ja sen vakuutuksen on ottanut lapsen isä, jonka byrokraattiset kyvyt ovat minimaaliset. Mutta kiitos kun olit näin ystävällinen ja vastasit melkein hyödyllisesti.

Vierailija
7/7 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika pessimistinen kuva sinulla on kunnallisesta terveydenhuollosta. Se kun voi joskus yllättää ihan positiivisesti.

Mutt ajos haluat yksityisellä väkisin hoidattaa, niin hoidata. Enpä usko että lapsen tapaturmavakuutus ainakaan noin esain kerrottuna sitä lähtee korvaamaan, koska korvausvastuu on koulun vakuutuksella.

Teoriassa riittä äettä asiasta on merkintä kouluterveydenhoitajan lappusissa (ne on kyllä ihan virallisia, ja hänellä on velvollisuus säilöä jokaikinen käynti terveydenhoitajan luona). Vahinkoilmoitu solisi tietty pitänyt tehdä, en tiedä onko siinä joku aikaraja.

Meillä on lapsille tapahtunut yhtä sun toista koulussa ja koulumatkalla, vakuutus on korvannut lääkkeet (joita siis ei kela korvaa kun menee koulun vakuutukseen), minulle matkat lääkäriin ja kontrolleihin, ja se itse (kunnallinen) lääkärikäyntikin taidetaan ko tapauksessa laskuttaa vakuutusyhtiöltä.