Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko synnytyskivuissasi kyennyt tekemään kotitöitä?

Vierailija
01.10.2010 |

silloin kun kivut olivat pahimmillaan?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä kun kuulin tai näin mitään. Keskityin kivusta ylipääsemiseen niin kovasti.

Vierailija
2/13 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyskipujen ollessa pahimmillani toivoin, että joku löisi minulta tajun kankaalle. En pystynyt kuin tärisemään paikoillani, kipuhiki valui selkää pitkin ja luulin kuolevani.

Että ei siinä olis ehkä tiskannut sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis puhutaanko nyt kotisynnyttäjistä?

Vierailija
4/13 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopuksesta en, koska käynnistetty synnytys joten kivut sen mukaisia. Kakkosesta itse asiassa teinkin, kun en saanut nukutuksi (olin siis vielä kotona, mutten uskonut että ne olivat ihan oikeita synnytyssupistuksia, koska eivät kestäneet parhaimmillaan kuin parikymmentä sekuntia vaikka säännöllisinä tulivatkin ja olivat kivuliaita). Joten kotona sitten vain pyyhin kirhahyllystä pölyjä yöllä kun pohdin, pitäisikö lähteä sairaalaan. Taisi muutama astiakin tulla tiskatuksi, kunnes lapsivettä alkoi tihkua ja tuli lähtö sairaalaan.

Vierailija
5/13 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopuksesta en, koska käynnistetty synnytys joten kivut sen mukaisia. Kakkosesta itse asiassa teinkin, kun en saanut nukutuksi (olin siis vielä kotona, mutten uskonut että ne olivat ihan oikeita synnytyssupistuksia, koska eivät kestäneet parhaimmillaan kuin parikymmentä sekuntia vaikka säännöllisinä tulivatkin ja olivat kivuliaita). Joten kotona sitten vain pyyhin kirhahyllystä pölyjä yöllä kun pohdin, pitäisikö lähteä sairaalaan. Taisi muutama astiakin tulla tiskatuksi, kunnes lapsivettä alkoi tihkua ja tuli lähtö sairaalaan.

lisäyksenä se, että puoli tuntia sairaalaan tulosta vaaveli syntyi ja ilman kivunlievitystä. Tosin ei sitä esikoisenkaan kanssa ehditty antamaan.

Vierailija
6/13 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä? Minulla synnytys on ollut ns kivuliaimmillaan juur iennen ponnistusvaihetta, kyllä silloin on ajatukset ihan jossain muualla kuin kotitöissä.

Muuten olen kokenut synnytykseni kohtalaisen kivuttomina. Mutta etenevä prosessi vie kyllä ajatukset ja keskittymiskyvyn ihan jonnekin muualle kuin kotitöihin. hassu kysymys muuten.

Vierailija
7/13 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu kysymys.

Vierailija
8/13 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatika liikahtamaan. Olin melkein tajuton.

Vierailija
9/13 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistusten välillä ei ollut oikeastaan mitään kipuja. Heräsin aamulla kello kuusi supistuksiin, siivoilin ja ajattelin koiratkin lenkittää, mutta ei jostain syystä päästetty lenkille... Supistusten aikana sen muutaman kymmenen sekunnin ajan kävelin ympyrää, hieroin selkää ja huokailin, muun ajan siivosin melkeinpä maanisesti. Sairaalaan lähdettiin kun supistuksia tuli kolmen minuutin välein, silloin oli vaikea istua paikallaan autossa supistusten aikana, mutta muulloin edelleen ihan normaali olo. Sairaalassa supistukset alkoivat olla kipeämmät (ehkä siksi ettei ollut muuta tekemistä kuin tunnustella kipuja), eikä tullut mieleen ruveta siivoilemaan, mutta silloinkin supistusten välillä olisin toki voinut puuhailla jotain. Sairaalassa sain myös epiduraalin, jonka jälkeen kipuja ei ollut, sen ajan nukuin. Sitten taas ponnistusvaiheessa olisi ollut vaikea keskittyä imurointiin :).

Vierailija
10/13 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös käynnistetty synnytys. Aika pian supistukset tuli niin tiheästi, ettei väliä juuri ollut. Pahimpaan aikaan supistuksessa oli kolme huippua ja supistukset seurasivat toisiaan - vieläkin puistattaa. Epiduraalin saatuani olisin ehkä jotain pientä voinut puuhastella, mutta kun nukuin :)

Vierailija
11/13 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopuksen syntyessä touhusin kaikkea koko päivän. aamusta asti oli ollut supistuksia, mut en tajunnut että synnytys oli käynnissä.tai niin lähellä. ponnistamaan ehdin sairaalaan. tyttö syntyi illalla.

Vierailija
12/13 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnistanut synnytyssupistuksia. Ajoin itse sairaalaan (50 km) kontrollikäynnille, ja matkan aikana vähän nippaili. Lääkäri sitten totesi mun olevan jo 6 cm auki. Eli ap et oo ainoa :)

Vierailija
13/13 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aina sinne 3-4 cm avautumiseen ja siinä vaiheessa minulla on mennyt lapsivedetkin ja olen lähtenyt heti sairaalaan, olisin voinut tehdä supistusten välillä jotain ja olen tehnytkin.

Lapsivedet ovat menneet minulla kolme kertaa matkalla sairaalaan (kolme lasta), kun olen sitä ennen herännyt yöllä alkaneisiin supistuksiin, käynyt sitten suihkussa, pakannut sairaalakassin, herättänyt miehen ja laittanut keittiön ojennukseen. Sairaalaan päästyäni olen pyytänyt ja saanut puudutukset.

t. Mukavuudenhaluinen synnyttäjä, jolla puudutus edistää synnytystä ja ilman sitä jäisin junnaamaan kivuissani 3-4 cm avautumisen tietämille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi