Työhakemus: kannattaako liittää kaikki työtodistukset vai
vain ne jotka liittyvät nyt haettavaan työhön?
Ja jos pyydetään "Kirjalliset hakemukset opinto- ja työtodistusjäljennöksineen" tarvitseeko liittää ansioluetteloa?
Kommentit (11)
Voithan tietysti laittaa mukaan alastonkuvan ja kodinkansionkin.
Totta puhuen laitat tietysti ne todistukset, jotka liittyvät haettavaan työhön. Ja cv:n laitat aina pyytämättäkin.
cv:henkään koko elämäkertaa kirjoiteta, vaan muokataan tapauskohtaisesti sopivaksi.
niin ne tietty laitat. CV kerto olennaisen nopeasti, joten se kannattaa laittaa mukaan, jäljennökset sit vain tarkistusta varten. Ja vain asiaan kuuluvat todistukset aikuisiältä eli työhistoria pitää olla 'aukoton'. Jos on välissä joku pätkä, josta ei ole tietoa, niin heti herää kysymys mitä olet tehnyt tai mitä piilottelet.Mutta ei tosiaan mitään 'kaitsin siskon lapsia' tai olin kioskiapulainen 16v. Niitä ei kukaan kaipaa. Samoin opiskeluun kuuluvat harjoittelut ei kiinnosta, jos opinnot on loppuun suoritettu.
Mukana haastattelemassa ollut ja pinoja 'kahlannut'.
niin ne tietty laitat. CV kerto olennaisen nopeasti, joten se kannattaa laittaa mukaan, jäljennökset sit vain tarkistusta varten. Ja vain asiaan kuuluvat todistukset aikuisiältä eli työhistoria pitää olla 'aukoton'. Jos on välissä joku pätkä, josta ei ole tietoa, niin heti herää kysymys mitä olet tehnyt tai mitä piilottelet.Mutta ei tosiaan mitään 'kaitsin siskon lapsia' tai olin kioskiapulainen 16v. Niitä ei kukaan kaipaa. Samoin opiskeluun kuuluvat harjoittelut ei kiinnosta, jos opinnot on loppuun suoritettu.
Tuolta löytyy asiallisia ohjeita CV:n tekemiseen:
http://www.kolumbus.fi/tyohakemus_ja_cv/
liitteenä todistus jostain teinivuosien kesätyöpaikasta (joka ei millään lailla liity haettavaan työhön) tai vaihtoehtoisesti hakija on jaaritellut vastaavasta työstä cv:ssään, lentää hakemus välittömästi mappi ööhön.
Kyllä minusta sen verran pitää olla tilannetajua, että ihan kaikkea ei hakemukseen mukaan tyrkätä.
Kyllä naisilla pieniä aukkoja saa olla. Selittyvät yleensä äitiyslomilla, eikä niistä erikseen tarvitse jaaritella. En itse koe äitiyslomaa työntekijää heikentävänä asiana.
. Jos on välissä joku pätkä, josta ei ole tietoa, niin heti herää kysymys mitä olet tehnyt tai mitä piilottelet.
Kyllä joo naisilla pitää ainakin ne pari reikää löytyä, 1 ja 2 👍
En mä mitään työtodistuksia siihen liittänyt. Oli ne kuitenkin olemassa ja olisin voinut esitellä niitä tarvittaessa.
liittyvät työhön. KUKAAN EI halua katsella mitään teiniaikojen mäkkäritodistuksia.