Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imetysliiveistä asiaa,kertokaa nyt kuinka monet omistatte jne.

Vierailija
01.10.2010 |

Ovatko todella tarpeen,entä nämä boob-imetyspaidat mekot ym.Onko tämä hintansa väärttejä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tais olla kahdet (ihan henkkamaukan) ja sitten oli pari niitä H&M imetystoppeja ja pari puseroa. Riittivät hyvin noin 6 kuukaudeksi, kun olivat lähinnä kotioloihin.

Vierailija
2/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset päällä, toiset pesussa, jos molemmat likaantuvat tiheällä välillä käytän normaalirintsikoita. Imetyspaitoja on pari, kotona voi olla normaalipaidassa ja nostaa vani helmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetin esikoista 1v3kk, eikä minulla ollut yksiäkään imetysliivejä tai -paitoja. Hyvin pärjäsin ilman. Käytin paljon toppeja ja tavallisia rintaliivejä, joista oli helppo laskea olkain, kummalta puolelta imetti. Imetys onnistui loistavasti näin. Nyt odotan toista (la 11.12) ja ilman imetysvaatteita aijon olla edelleen, samoten äitiysvaatteita en ole hankkinut kummastakaan.

Vierailija
4/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

just.Mä taidan kuitenkin ostaa.

Vierailija
5/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triumphin imetysliivit. Niillä pärjäsi ihan hyvin. Ei yhtään imetyspaitaa, mekkoa tai muutakaan ylihintaista puseroa. Ihan tavalliset puserot riitti.

Vierailija
6/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoiselle hankin ja samoilla mentiin tämän toisen kanssa alkutaipale. ensimmäiset 4-5 kk niitä tuli käytettyä ahkerasti ensimmäisen kanssa. tältä toiselta ei edes niin kauan kun maidon tulo tasaantui kahdessa kuukaudessa. normaaleitä rintsikoita olen käyttänyt heti ku tissit on sen kokoset että mahtuu eikä maito ruutaa joka suuntaan.

imetysvaatteita en ole hankkinut.. olishan ne varmaan aluksi ihan jees ku ne tissit tosiaan mulla ainaki ruutaa ja on niin jättiläiset niin ei tarvis miettiä että mistä reiästä sen tissin esiin kaivaa ja näkyykö koko kansalle jne.

Vierailija
7/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy paitaa ja glamourmomin toppeja (suosikkeja), ainakin itsellä tuli maitoa alussa niin paljon, että sai vaihtaa liivit ainakin kerran päivässä ja yöksikin tartti liivinsuojat ja tukea, eli siis toppi päällä nukkumaan. Kuppikoko kasvoi lisäksi niin, että uusia liivejä joutui ostamaan senkin takia. Osta liivejä, jotka kestää 60-asteen pesun, se maito kun ei lähde alhaisessa lämpötilassa vaatteista irti. Ja jos imetät pitkään, niin onhan se kiva olla asianmukaiset varusteet. Ite en ainakaan ole katunut hankintoja. Kirppiksiltä kannattaa hankkia vaikka noita koti/alkuvaiheen liivejä, joita voi heittää pesuun aina kun siltä tuntuu.

Vierailija
8/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa rahantuhlausta kun tavallisilla rintaliiveillä ja paidoilla pärjäsi myös.

Vierailija
9/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei imetyspaitoja. Ja itse, kun olen rintava, niin imetysliivit ovat aivan välttämättömät. En todellakaan lähde kaivelemaan rintoja imetyksen koittaessa tavallisista liiveistä. Etenkin, kun ovat kuin vesi-ilmapallot. Imetysliivin hakasen kun avaa, niin rinta on helppo laittaa lapsen suuhun ilman ihmeellisiä kommervenkkejä.

Vierailija
10/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todellakin pakko olla itselläni imetysliivit.. isot rinnat ja aion kulkea myös muualla kuin kotona ja julkisesti en ala paidanhelmaa nostamaan..

imetspaitoja on 7kpl.. kotikäyttöön hankittu käytettynä 5kpl ja sitten julkikäyttöön pari paitaa.. maitoa tursuaa välillä niin että päivässä menee kolme paitaa pesuun.. tosin kotona käytän jo maitoisiakin paitoja..

jos olisin neljänseinän sisällä kokoajan niin silloin varmaan pärjäisin ilman imetysliivejä tai paitoja..

Vierailija
11/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt imettäessä kuin oli ennen raskautta ja raskauden aikana, joten normiliivit ei mahtuisi päälle tai olisivat ainakin hyvin epämukavat. Niin että tarpeen ovat ainakin täällä nuo imetysliivit.

Vierailija
12/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parit kalliimmat ja yhdet H&m.Liivit jäi vähemmälle käytölle, koska koin imetyksen "julkisilla" paikoilla hankalaksi, koska jouduimme sähläämään rintakumin kanssa monta kuukautta. Lapsi ei vain suostunut syömään ilman rintakumia...

Kaikkein eniten käytin H&M:n imetystoppeja, aivan loistavat kotioloissa ihan pelkästään tai toisen (avonaisen) paidan alla, vuoden imetyksen aikana kulutin 4 toppia aika loppuun:-)

Älä turhaan osta ennakkoon paljoa, et voi tietää mitä tarvitset. Ei voi minkälainen "tyyppi" sieltä tulee:-)..tai tuleeko sinulta maitoa kuinka kauan jne. Voi olla, että joutuu täysin pulloruokinnalle..koskaan ei voi tietää.

Mukavaa odotusta!

Vierailija
13/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannu, että tää riippuu vähän rintojenkin koosta. Mulla ISOT rinnat (kuppikoko J), enkä olis pärjänny ilman imetysliivejä. Mulla oli kolmet + iso läjä liivinsuojuksia, jotta pysyivät käyttökunnossa. Myös imetyspaidat oli must ja BOOB nimenomaan, jotkut muiden mallistojen (esim. H&M) imetyspaidat oli ihan käyttökelvottomia näin isojen rintojen kanssa, en millään saanu nänniä oikeelle kohdalle ja homma oli todellista säätämistä. Boobin paita peitti sopivasti ja silti pystyi ottamaan koko rinnan esille ilman säätämistä. Kotona tietysti oli milloin mikäkin väljä T-paita, jonka helman nostin ja kylään/kaupungille sitten imetyspaita päälle.

Vierailija
14/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöliivit ilman kaaritukea, kahdet kaarituella(toiset käytössä, toiset pesussa)

Vierailija
15/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen molempien lasten kanssa (imetysaikana) liikkunut paljon ja kotonakin on usein ollut vieraita. Ei olisi tullut mieleenkään leväyttää tissiä esiin normaalipaidasta. Myös minulla isot rinnat, sekin varmasti vaikuttaa asiaan?

Minulla oli kahdet imetysliivit (toiset pesussa, toiset käytössä) ja muistaakseni kolme tai neljä imetyspaitaa. Niissä paras malli oli sellainen, jossa aukko on vaakasuoraan.

Kotona toki käytin normaalipaitoja myös, siis silloin kun oltiin perheen kesken. Imetysliivejä pidin ekat viikot myös yöllä, kun maidontulon takia oli pakko käyttää myös liivinsuojia.

Vierailija
16/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kahdet erikokoiset imetysliivit. Isommat eivät alkuvaiheessa edes mahtuneet päälleni ja toiset oli hankittava rintojen koon pienennyttyä lapsen ollessa noin 6 kk. Joitakin tavallisia liivejäni käytin hätätapauksessa myös kotioloissa, jos niiden kuppiosan sai helposti rullattua rinnan alle. Kuppikokoni (norm. 70D) oli pahimmillaan 70H ja suurimman osan aikaa vaihteli E-G välillä, joten ehdottomasti oli hyvät liivit oltava!

Imetystoppeja ja -t-paitoja minulla oli muutama, mutta käytin myös kesäaikaan masutuubia tai narutoppia imetyksen apuna. Masutuubi tai narutoppi alle, löysä t-paita päälle ja sitten vain t-paidasta helmaa ylös imettäessä. Tosi kätevää, ei tarvinnut esitellä arpimahaansa eikä rintojaan julkisesti!

Vierailija
17/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut käytössä ainakin khdeksat imetysliivit, koko vähän vaihteli niin parit jättikokoiset oli pakko hankkia. Yhdet on ns. juhlakäyttöön, muut tavallisia. Imetyspaidoilla ei ole niin väliä, sama mistä ostaa, jos ovat enimmäkseen kotikäytössä (itse pärjäsin HM imetystopeilla ja mekolla, tavallisilla narutopeilla ja napillisilla paidoilla). Boobin paidat on käteviä jos usein imettää jossakin julkisella paikalla, ei tarvi erikseen miettiä mitä laittaa päälle ettei tiukkapipot häiriinny.

Vierailija
18/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tullut mieleenkään imettää julkisella paikalla.

Vierailija
19/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä pärjäs ja oli ihan käytännölliset mun mielestä.

Para imetyspaita oli henkkamaukasta ostettu musta imetyspaita. Oli tarpeeksi "löperö", että sai tissin esille. Se paita oli muutenkin ihan suosikkipaita, oli niin mukava päällä. Kalliimmpia imetyspaitoja mulla oli muutama mutta ne oli ihan turhia, oli jotenkin niin kireitä, ettei niitä viittinyt pitää päällä.

Vierailija
20/24 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enka tajua, miten vahemmalla parjaisi, jos on yhtaan mukavuudenhaluinen. En tosin sen puoleen ymmarra noita kommentteja, etta "kotioloihinhan kun ne vaan tulee" -tosissaanko jotkut nyhjaa kotona ekat kuus kuukautta tai enemman? Kolmanneksi, ei musta kotioloissakaan ole kivaa kiskoa koko paidan helmaa ylos tai venyttaa kaulusta/tissia tai muutenkaan paljastella koko rintamusta/mahaa/mita lie. Saatika ulkona viileassa. Ja viimeiseksi, ma ainakin koen rintavarustukseni tarvitsevan sita imetysliivien tuomaa tukea ja paitojen (etenkin Boob hupparin) lampoa ja mukavuutta.

Eli, mulla on n.

- 4-5 sopivat imetysrintsikat + parit vahan pieneksi jaaneet, voi olla etta tulee kayttoon pian uudestaan

- varmaan 4 imetys t-paitaa ja hihatonta toppia (niita just onkin kateva kayttaa minkavaan tavallisen vaatteen alla!)

- 2 boobin hupparia ja muutama pitkahihanen

-muutama Milkerin neule (loistavia kerrassaan!)

- yksi tunika boobilta, tata on vahiten tullut kaytettya

ja suunnitteilla ostaa viela pari neuletta lisaa talveksi ja ehka yks mekko, mulla kun ylaosia tosiaan kuluu puklailevan vauvan kanssa. Onhan naihin tullut investoitua, mutta kuten joku sanoi, on se kiva et on asianmukaiset vehkeet nainkin pitkalle ajalle, ja just se ettei tartte miettia missa kehtaa tai voi imettaa kun ei todellakaan tartte paljastella. Mulla kun viela on imetysaikana ihan hervottomat hinkit eika tosiaan mitaan kaunista katseltavaa.