Miehet voisivat tehdä naisille tilaa työmaailamssa vetäytymällä vuosiksi koti-iseiksi,
Nainen saa heikompaa palkkaa ja työllistyy heikommn kuin miehet
, koska miehet eivät tee tilaa naisille työmaailmassa. Jos mies ottaisi 6 vuoden isyysloman, niin asiat olisivat paremmin naisten kannalta.
Tällä vuosituhannella miehellä juurikaan tee mitään. Siittäminen on ainoa tehtävä ja vanhoillisten naisten elättäminen.
Itse en keksi mitään syytä hankkia miestä. Seksielämässä vaadin vaihtelua (sama tylsä kumppani ei käy)
Olen varsin tyytyväinen hyvin toimeentuleva yksinhuoltaja. Toki jos tahtoisin kotikasvatuksen lapselleni niin mies olisi saanut jäädä kotiin.
Harva mies siihen kuitenkaan alistuu ja minä en alistu. Työ on tärkeä henkireikä minulle.
Silti, en luota siittäjään kasvattajana vaan maksan mieluummin koulutetulle kasvattajalle hyvää korvausta hoidosta.
Minusta silti miestenkin tulisi osallistua lasten kasvatukseen vuosiksi. Vähintään sen toisen lapsen kohdalla, yhtä pitkäksi aikaa kuin ensimmäisen kohdalla vaimo jäi.
Ongelma on myös naisten ajattelussa. Moni nainen ei suostuisi "elättämään" miestään. Vaikka mies on elättänyt hänet ensimmäisen lapsen hoidon aikana.
Tälläinen vanhoillinen naisryhmä kuvottaa minunkaltaista modernia naista. Miehiä kuitenkin pannaan halvalla tasa-arvon puheilla. Heiltä vaaditaan paljon, mutta me naiset emme kuitenkaan kaikessa tule vastaan, kuten vaikkapa varusmiespalveluksessa. Itse olen käynyt armeijani.
T: YH
Kommentit (9)
Valittiin osittainen hoitovapaa, eli molemmat tekevät lyhyempää työviikkoa, hoidetaan lapsi kotona, saadaan kotihoidontuki ja palkkaa plus veroprosentti on pienempi. Rahallisesti ei ole isoa eroa, mutta elämänlaadullisesti huikea.
Mielummin mielekäs työ kuin kova palkka. Mun harrastukset (lukeminen, sienestys, kokkaus) eivät myöskään ole kalliita. Aina olen palkallani toimeen tullut.
Miehen ja sielunkumppanini tapasin aikoja sitten. Hänkin on unelma-alallaan, palkka ja vastuu on vaan vuosien myötä noussut hurjasti. Hänen lempiharrastuksensa on taasen melko hintava, mutta itsepä sen kustantaa.
Useiden vuosien yhteiselon jälkeen saimme lapsia ja yllätyksekseni viihdyn niiden kanssa niin hyvin, että olen kotihoidon tuella loppuun asti. Tämä on myös miehen mielestä paras ratkaisu. Meillä ei ole velkoja, yhdessä on omakotitalo maksettu. Rahaa jää säästöön joka kuukausi.
En ymmärrä ap:n aloitusta. Tasa-arvoisessa hyvässä parisuhteessa asioista päätetään yhdessä kenenkään alistumatta. Katkeruus paistaa läpi kun lasten isää kutsutaan siittäjäksi. Minun lapsillani on onneksi isä.
Niin ei tarvitse "alistua" kotiäidiksi. Tällöin on päivänselvää että mies jää kotiin hoitamaan vauvaa, kunnes hoitopaikka on selvä.
Meillä naisilla on yleensä tapana alistua. Myös jostain syystä mies on parisuhteessa aina se suurempi tuloinen. Eli ap:n tekstissä on selvää asiaa. Liian monissa parisuhteissa mies on suurempituloinen. Tämä aiheuttaa epäarvoa lastenhoidon suhteen.
Meillä mies on ollut kahteen otteeseen melkein vuoden hoitovapaalla, mulla vähän huonompi palkka, mutta toimeen on tultu. Tekee todella hyvää kaikille, erityisesti isän ja lasten suhteille. Mulla ei ole ollut mitään ongelmaa siinä, että käytännössä mun palkalla on noi ajat eletty eikä miehelläkään.
äiti nimenomaan itse haluaa jäädä kotiäidiksi, eikä anna sitä mahdollisuutta miehelle. Tästä ei mielestäni voi miehiä syyttää. Tunnen kyllä tapauksia, missä isä jäänyt kotiin ja äiti mennyt töihin, mutta yleensä se on niin, että äiti ei luota isän lapsenhoitotaitoihin niin paljoa, että antaisi isän jäädä kotiin, tai sit äiti itse haluaa lusmuta töistä vuosikaudet tai mikä yleensä syynä sit onkin.
Uskon, että useampi mies jäisi kotiin lapsen kanssa, jos vaan äiti antaisi.
Meillä mies on ollut kahteen otteeseen melkein vuoden hoitovapaalla, mulla vähän huonompi palkka, mutta toimeen on tultu. Tekee todella hyvää kaikille, erityisesti isän ja lasten suhteille. Mulla ei ole ollut mitään ongelmaa siinä, että käytännössä mun palkalla on noi ajat eletty eikä miehelläkään.
Oma vanhanaikainen mieheni ei suostuisi moiseen. Hän ei ole vaihtanut kertaakaan vaippojakaan. Ehkä tämä tästä vielä muuttuu.
Onneksi isällä on mahdollisuus katkaista napanuora. Se on fyysinen teko, mutta siinä piilee myös mahdollisuus ottaa vastuu hoitamisesta.
Isän on syytä hyökätä heti väliin, kun äiti toipuu synnytyksestä. Pienet asiat ovat avain. Kuka tahansa osaa pukea ja pestä vauvan. Mies syrjäytetään tästä hommasta jo varhain.
Olisi tärkeää työllistää mies jo heti synnytyslaitokselta käsin vauvanhoidon aakkosiin. Nämä ovat perusta modernille perheelle.
Onneksi isällä on mahdollisuus katkaista napanuora. Se on fyysinen teko, mutta siinä piilee myös mahdollisuus ottaa vastuu hoitamisesta.
Isän on syytä hyökätä heti väliin, kun äiti toipuu synnytyksestä. Pienet asiat ovat avain. Kuka tahansa osaa pukea ja pestä vauvan. Mies syrjäytetään tästä hommasta jo varhain.
Olisi tärkeää työllistää mies jo heti synnytyslaitokselta käsin vauvanhoidon aakkosiin. Nämä ovat perusta modernille perheelle.
Moderni nainen uskaltaa jättää lapsen miehelle että pääsee viettämään railakkaita tyttöjen iltoja. Siksi naisen olisi syytä miestä patistaa lasten hoitoon, jos mies arkailee. Mutoin äiti ei pääse koskaan bilettämään viikonloppuisin.
olen silti perinteiden kannalla jo uskontonikin takia.
Eli naisen paikka on kotona lasten ja ruuanlaiton parissa. Ei naisesta ole miestä elättämään, siksihän nykyään moni mies ja nainen käyvät molemmat töissä ja lapset hoidossa. Vauvatkin laitetaan heti hoitoon kylmästi.
Pohjimmiltaan ongelma on naisten kehittämä. Kukaan ei ole valmis tasa-arvoon. Jumala loi miehen ja naisen. Nainen hakee luonnollisesti perheelleen elättäjää ja on luontojaan vähän laiskempi työssään, kuin mies.
Mies hakee naisesta alistuvaa ja harvoin ottaa itselleen koulutetumman kumppanin. Tärkeä on pysyä tasapainossa sen kanssa minkä Jumala meille suunnitteli. Mies on perheenpää ja nainen kodinhenki.