Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh-äitien lapset kaverina lyhytaikaisia kun äidit löytävät uudet miehet, niin muuttavat

Vierailija
30.09.2010 |

Meidän lapsilla on useampikin kiva kaveri, joiden äidit ovat yksinhuoltajia. No nyt useampi tälläinen lapsi muuttaa, kun äidit muuttavat miesystävien kanssa yhteen. Kysessä ala-asteikäiset lapset.

Näyttäisi siltä että jos lapsi kaipaa pidempää kaverisuhdetta, niin kannattaisi kulkea muiden kuin yksinhuoltajien lasten kanssa.

Muut luokkakaverit eivät näytä muuttavan mihinkään, vaan ovat omakotitaloissaan pysyviä. Jos vanhempien avioero sattuu tulemaan, niin muutetaan kuitenkin saman alueen sisällä ja lapset säilyttävät kaverisuhteensa siihen asti kunnes se uusi löytyy.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan vitsin murjaisit ;))

Omat vanhempani (aviossa nyt jo 48 v.) muuttivat aikoinaan omistusasunnosta toiseen eri paikkakunnille parin vuoden välein.

terkuin yh + 3 lasta, joilla vakikaverit.

Vierailija
2/11 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtälailla ydinperhe voi muuttaa esim. miehen työn takia kun taas yh voi asua aina samalla alueella, ottaa miehen luokseen asumaan jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on aivan päinvastaisia kokemuksia: olen yh, asunut samassa talossa 6 vuotta emmekä muualle muuta. Lapset ovat valitettavasti menettäneet useamman kaverin - ydinperheessä tullut ero, talo jouduttu laittamaan myyntiin ja perhe muuttanut tahoilleen, yksikään ei ole pystynyt jäämään samalle alueelle.

Pitäisi siis harkita vain yksinhuoltajien lapsia kavereiksi niin saisi pysyvyyttä kaverisuhteisiin, näin ainakin meillä tuntuu olevan tilanne.

Vierailija
4/11 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinhuoltajia parjataan joka asiassa, nyt jopa heidän lapsiaan sitten syrjittäisiin?

Tuntuu niin kurjalta, itse olen kyllä kaksisteen lapseni kanssa, mutta haluan lapselleni ihan normaalin elämän.

Av:n mukaan edes miehet eivät halua yksinhuoltajaa, me emme saa kutsuja illanistujaisiin,viemme kuitenkin kaikkien miehet???

ja niin edespäin.

Lopettakaa jo tuo kiusaaminen, emme me itse tätä tilannetta valinneet, emmekä ole ihmisinä sen huonompia tai halua pahaa kenellekään.

tuntuu muutenkin jo tarpeeksi pahalta

Vierailija
5/11 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me miehen kanssa yhteen muutettiin mut ei kovin pitkälle....nimittäin viereiseen taloon =D

Vierailija
6/11 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon, että kaikista teistä normiperheiden äideistä tulee joskus yksinhuoltajia, sittenpähän näette millaista on elää inhottuna.

tosin tämä vaan tällä palstalla, ikinä en oikeassa elämässä ole kuullut pahaa sanaa siitä, että olen yh, päinvastoin, ihmiset kannustavat, eivät ilku ja vihaa niinkuin täällä.

Vierailija
7/11 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on muutettu ulkomaille ulkomaan komennuksen takia

Vierailija
8/11 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me miehen kanssa yhteen muutettiin mut ei kovin pitkälle....nimittäin viereiseen taloon =D

Eikait vaan exä muuttanu samalla ulos vieresestä talosta, sinä vokotteleva vamppi :)

Sanokaas YH:t kun mulla on yksi naispuolinen YH ystävänä jo pari vuotta (olen mies) ja yritän parhaani mukaan auttaa häntä hänen askareissaan ja arjessaan. Otan hänen eka ja tokaluokkalaisia lapsia hoitoon, leikin satunnaisesti niiden kanssa jos on lasten treeneissä, kyselen lasten ja äitin kuulumiset, olen korjannut pesukoneen/kaapin yms ja käynyt poraamassa reikiä seinään silloin tällöin. Lapset tykkäävät musta ja mun lapsista hirveästi ja ollaan hyvää pataa kaikin puolin. Kuitenkaan tämä ihminen ei koskaan kiitä eikä mitenkään ole ilmaissut että olisi kiitollinen minulle tästä asiasta. Koskaan ei esim. tarjoa kahvia tai mitään muutakaan kun olen siellä ollut auttamassa. Olen ajatellut että ehkä on vain nihkeän oloinen ja tyyliin haluaa olla omillaan tms niin siksi on mitä on. On myös luonteeltaan hirveän kiukkuinen ja välillä tosi töykeä minua kohtaan. Jollain tavalla kuitenkin ollaan samalla aaltopituudella mutta kieltämättä tulee myös satunnaisesti sellainen olo että käyttää vain hyväksi sitä että haluan auttaa ja olla ystävä.

Sanokaas mulle nyt suoraan että kummin se on. Pitääkö ton antaa elää omaa elämäänsä eikä välittää enään sen tekemisistä vai palkitseeko tämä ystävyys joskus itsensä?

Vierailija
9/11 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymys ihmisestä eikä siitä että hän on yh.

Eli et voi yleistää.

en ymmärrä miten joku ei kiitä avusta?

Vierailija
10/11 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan avioliitossakin!

Kun muutin 18-vuotiaana omaan kotiin, se oli minun 7. osoite!

Äitini on asunut ainakin 7 paikkakunnalla ja osoitteiden määrää en viitsi edes laskea.

Lasteni mummola on siis välillä tuolla ja toisinaan toisaalla. Yhdessä asunnossa en edes ehtinyt käymään :-D

Vierailija
11/11 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on kuitenkin raha-asiat retuperällä ja joutuvat jatkuvasti muuttamaan kun saavat häädön edellisestä asunnosta. Yhtä suuri fakta kuin ap:n esittämä.

Tiesitkö ap, että ala-asteikäisten kaverisuhteet muuttuvat muutenkin jatkuvasti? Ei se siitä muuttamisesta pahene. Usein on ihan hyväkin, että joku lähtee klikkiytyneestä porukasta pois niin pakka menee hieman sekaisin. Viestisi oli melko typerää yleistämistä.

Onneksi et voi kuitenkaan täysin määrätä sitä kenen kanssa lapsesi ystävystyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi