Apua, lapsen uudesta trikoopaidasta ei lähde tomaattikastikeläikkä pois,
paidassa jotain lycraa puuvillan lisäksi, joten siksi ehkä imenyt tahran. Pinkki väriltään, millä kokeilisin vielä puhdistaa?
Kiitos!
Kommentit (14)
odottaa, että tahra haalistuu:-(
ap
Tai jotain vastaavaa se oli,kebab-kastiketta.Heitin sitten paidan roskiin
sillä olen saanut vaikka mitä tahroja pois.
tai piirtäkää tekstiilitusseilla joku kiva kuva.
ja sellainen tulikivenkatkuinen reklamaatio. Jos ei muuta iloa tule niin kamalasti pesuainetta korvaukseksi...
Ja tuollaista paitaa en kyllä enää osta! Pitäiskö viedä Stockalle takas, kun on jo nyppääntynytkin tuo kallis trikoo?
ap
Kosteana ulos kuivumaan suoraan auringonpaisteeseen, kyllä lähtee tahrat pois. Itse ainakin saanut monet tahrat auringonvalon avulla pois.
Tomaatti-, porkkana- ym. punertavat tahrat haalistuvat auringonvalossa. Kokeiltu on monet kerrat, ja todellakin toimii!
Laita kunnolla Vanishia ja hankaa tahra KÄSIN. Kuulostaa tyhmältä, mutta käsin hankaamalla lähtee paremmin kuin koneessa. Ellei lähde 5 min hankauksen jälkeen, niin ei lähde millään. Mun kokemuksen mukaan edes liottaminen ei auta.
Huono puoli on että kädet kirvelee, mutta tahrat lähtee. Ei kukaan ota paitaa takaisin koska olet tahrinut sen. Ymmärrän harmituksen, jos on vielä uusi paita.
Kyllä mä luottaisin sappisaippuaan.
osta sille ruokalappu niin pysyy paidat puhtaina.
Saippuaa tahralle, hankaat kunnolla ja annat vielä vaikuttaa hetken ennen uutta pesua. Sitten vielä varmuudeksi ulos aurinkoon kuivumaan. Pitäisi lähteä. Jos ei niin sitten uutta paitaa kehiin ja vahna roskiin...
Heti likoamaan, vanishiä koneesen ja pesu 60 asteessa auttaa ellet ole jo pessyt paitaa kertaalleen. Sitten tahra ei irtoa enää kirveelläkään.