Apua! Vauva ulos nukkumaan räkäisenä?!
9-kuisella vauvalla nyt nuhaa (nenästä valuu räkää) ja vähän yskää. Ei kuumetta. Voiko laittaa ulos nukkumaan päiväunia? Sisällä häntä ei tahdo päiväunille saada...
Kommentit (12)
jos ei ole kuumetta.
Jos kovasti nuhainen ja yskäinen, voisi vaunujen makuuasentoa hieman kohottaa.
Mä en laittaisi ulos ennen kuin vasta terveenä.
Mutta jos nousee kuume, ÄLÄ vie ulos. Ei siltikään vaikka nykyajan modernit mammat kehottavat. Kuumeista lasta ei ihan maalaisjärjen perusteella viedä ulos. Ei aikuisellekaan ole miellyttävää olla ulkoilmassa kuumeisena.
Väärin, kuumeisenkin lapsen voi viedä ulos.
Olennaista on ettei kuumeista lasta RASITETA (ulkona tai sisällä). Mutta pihassa saa olla jos jaksaa, jos lähdetään kauemmas pihasta pitää huolehtia että jos lapsi väsähtää niin hänet joko kannetaan tai työnnetään rattaissa takaisin kotiin.
Ihan neuvolan tietoa.. Ei jotain nykymammailua.
7
Mutta jos nousee kuume, ÄLÄ vie ulos. Ei siltikään vaikka nykyajan modernit mammat kehottavat. Kuumeista lasta ei ihan maalaisjärjen perusteella viedä ulos. Ei aikuisellekaan ole miellyttävää olla ulkoilmassa kuumeisena.
Tulee vieläkin sairaampi olo kylmässä ulkoilmassa.
Minusta voisi ihan miettiä mitä itse toivoisi. Jos tykkäät maata ulkona nuhaisena viileässä ilmassa pistä toki lapsesikin sinne. Jos et tykkää, älä pistä. Ja tietysti sekin seikka pitäisi ottaa kuitenkin huomioon, kyseessä on pieni vauva, ei aikuinen.
Meillakin neuvolassa aikoinaan ja muuallakin on sanottu etta nuhaisen laspen on helpompi nukkua ulkona, ja tietysti jos on kauheen kylma ni laita joku ratti peittamaan hieman sita koppaa.
ja toiseksi, jos vauvalla on kuumetta niin niitahan pitaisi vilvoitella ei lammitella....
koska vaunuissa lapsen lämpötilaa on vaikea säädellä. Usein vaatetta tulee joko hieman liikaa tai liian vähän, koska tuuli/aurongonpaiste yms. vaikuttaa niin ettei sitä voi ennakoida. Ja luulisin, että kuumeiselle lapselle on huonoksi sekä liian kuumassa että liian kylmässä nukkuminen.
t. 3
toimi normaalisti. Kuumeisena palelee herkästi. Kylmä ilma ei tunnu kuumeessa hyvälle. Vaikka neuvolassa mitä sanottaisiin, ÄLKÄÄ viekö kuumeista lasta ulos. Sisällä vielä yksi päivä kuumeen jälkeenkin.
luulisin. Itse olen noita meidän kolmea "räkäpäätä" nukuttanut ulkona.
Helpompi hengittääkin kun saa raitista ilmaa.
Ja varsinkin jos vauvasi on tottunut ulkona nukkumaan niin ehdottomasti!
Uni on nyt tärkeää.