Tilasin itselleni soft shell -takin. Miten sitä käytetään? Millä kelillä? Mitä alle?
Kommentit (7)
pari päivää sitten minulla oli softshell takin alla pelkkä hihaton eikä tullut edes vilu!Yllättävän lämmin, jonkin verran pitää myös vettä.
Juuri kaipasin sellaista pyöräillessä näillä keleillä.
Nyt tarkenee lyhythihaisella ja softshell-takilla, nollakeleillä alle urheilukerraston paita ja oman viluisuuden mukaan ehkä sitten vielä toinenkin. Itse käytän softshellia myös kovemmilla pakkasilla reippaassa liikunnassa (hiihtäessä ja juostessa), sekä housuja ihan kävellessäkin toppahousujen sijasta. Pitää tuulen ja tihkusateen. Saumat eivät yleensä ole teipattuja, joten kunnon sade tulee niistä läpi, sinänsä materiaali pitäisi kovemmankin sateen.
Todella hyvä ja monikäyttöinen materiaali. lämpimyyttä voi säädellä alle tulevilla kerroksilla, softshellin tuulenpitävyys hoitaa loput.
Poika on kyllä tykänny ja sanoo että on mukava päällä. Nyt kaikilla ilmoilla ja kaikessa tekemisessä on takki päällä ollut..=)
pari päivää sitten minulla oli softshell takin alla pelkkä hihaton eikä tullut edes vilu!Yllättävän lämmin, jonkin verran pitää myös vettä.
Eilen illalla tein iltalenkin (reilun kokoinen) softshell-takki päällä, alla oli hihaton toppi. Kaulan tosin olin topannut huivilla ja pipo oli päässä, mutta ei tullut kylmä seitsemän asteen lämmössä.
Mun iltalenkki on siis kävelylenkki, juosten olisi varmaan tullut kuuma suorastana.
Viime viikolla tein myös puolen toista tunnin metsälenkin kohtalaisessa sateessa, vaikka tuo ei täysin vedenpitävä olekaan, niin sen ajan kesti kyllä hyvin. Vasta sitten kotona, kun takki oli hetken ollut kuivumassa, totesin että sisäpinta on märkä. Tykkään kovasti, on mukava ja pehmeä päällä.
tarpeeseen takkia osta, kun et tiedä mihin sitä käytetäänkään... Mut itse käytän kyseisiä vaatteita ulkoillessa, mm. ratsastuksessa.
Aajattelin tarjeta niillä myös talvella lisäämällä alle vaan kalsarit. Nyt ne on ihanat paljaalla iholla