Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kotiäitien pitää mennä lounasaikaan ravintoloihin...

Vierailija
28.09.2010 |

tai kahviloihin, missä työssäkäyvät ihmiset yrittävät rentoutua hetken lounastauolla. Tosi vaikeaa kun vauvat ja taaperot kirkuvat ympärillä ja äidin vaan turisevat. Pidän kyllä lapsista (omiakin on), mutta lounasaikaan haluaisin olla rauhassa hetken. Etteko voi treffata puistoissa tai kotosalla?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset ota eväitä ja syö töissä, jos noin korpeaa muiden ihmisten syöminen?

Vierailija
2/24 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maksan saman verran annoksestani kuin sinä? Mene itse jonnekin muualle syömään! Vaikka sinne työhuoneeseesi eväitä ja "rentoutumaan".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä mummoja ja pappoja, jotka menevät asioimaan pankkiin lounasaikaan vaikka olisi koko päivä aikaa.

Vierailija
4/24 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös kotiäidit syövät lounaan lounasaikaan.

Vierailija
5/24 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei olisi ollut edes varaa ravintolasyömisiin, kun olin kotiäitinä. Ja kyllä olen vaihtanut henkilösruokalatyyppisiin paikkoihin, jotta näitä elämäntapaäitejä ei tarvitse katsoa.

ap

Vierailija
6/24 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta näitä elämäntapaäitejä ei tarvitse katsoa.

ap

"elämäntapaäiti"

ihana termi :D

Vierailija
7/24 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei olisi ollut edes varaa ravintolasyömisiin, kun olin kotiäitinä. Ja kyllä olen vaihtanut henkilösruokalatyyppisiin paikkoihin, jotta näitä elämäntapaäitejä ei tarvitse katsoa. ap

Itse käyn lasten kanssa ravintolassa syömässä hyvin hyvin harvoin, mutta silloin juuri lounasaikaan, ennen lasten ja minun päiväunia..=)) Revi siitä!

Vierailija
8/24 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lounasaikaan, koska silloin on tapana... syödä sitä lounasta.

Olemme maksavia asiakkaita, siinä missä muutkin. Onneksi meitä kohdellaan aina kunnioittavasti, kuten asiakkaita kuuluukin kohdella. Pidän myös lapseni kurissa, joskus toki saattaa kuulua pientä melua tai lapsi itkeä hetken. Se on ihan normaalia ja kuuluu elämään. Tietysti, jos nyt sattuu joku karmea uhmakohtaus iskemään, lähdemme pois.

Aion jatkaa ihan samaan malliin.

Vierailija
9/24 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häiriikö pikku ap:ta kun maksavat ihmiset käy syömässä? No syö kuule työpaikalla ni ei tartte kestää muita.

Vierailija
10/24 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jälkiruokakahvit?

Meillä on ainakin tapana käydä kerran kuussa kaverin kanssa ravintolassa syömässä, lapset ovat yleensä silloin rauhassa kun on ympärillä kaikkea muuta ja itselleenkin se maisemanvaihdos tekee hyvää.

Miksei sitten kotiäiditkin saa nauttia pientä arjen luksusta, vaikkapa vain sillä että ei tarvitse tehdä ruokaa ja joku muu passaa?

Ei meidän budjetti kaadu siihen että mulla menee kerran kuussa noin 30e ravintolaan, moni muu käyttää enemmänkin vaikkapa alkoholiin.

Vierailija
11/24 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei olisi ollut edes varaa ravintolasyömisiin, kun olin kotiäitinä. Ja kyllä olen vaihtanut henkilösruokalatyyppisiin paikkoihin, jotta näitä elämäntapaäitejä ei tarvitse katsoa. ap

ravintoloita, niin mikäs ongelma tässä nyt on? Taidat vaan nyt pyrkiä ärsyttämään av:n kotiäitejä, siinä suuremmin onnistumatta. Ainakaan minua aloituksesi ei ärsyttänyt, vaan lähinnä pisti huvittamaan.

Vierailija
12/24 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän väliä kuulee valitusta ties mistä asioista ja aina äidit on tiellä ja vauvat/lapset hankaloittaa muiden olemista ja tekemisiä... Lapset nyt vaan kuuluu normaaliin elämään, joten sietää vaan sopeutua asiaan! En tietenkään tarkoita, että lapset saa käyttytyä miten vaan ja ettei äitien pidä pitää huolta jälkikasvustaan. Mutta jos nyt kyse on vaan siitä, että "äidit hörppii kahviaan", niin sitä ei kyllä voi keneltäkään kieltää tai edes pyytää, että tavatkaa puistossa tms! Lounasaikaan mennessä useat lapset äiteineen on olleet jo tunnin tai parikin ulkona ja siinä vaiheessa on vähintäänkin ok käydä kaffella ja huokaista.

Syöpä siis sinä ap työpaikalla eväitä tai mene työpaikkaruokalaan, jos ravintoloissa käyvät äidit ja lapset niin kovasti häiritsevät! Ei liene muiden ongelma, jos et pysty rauhoittumaan yleisessä ravintolassa olevien lasten takia (olettaen, että he käyttäytyvät).

Ja lopuksi tarkennettakoon, että minä en käy ravintoloissa lounasaikaan tai muutenkaan juuri ollenkaan.

Vierailija
13/24 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kanssa lounaalla ja jopa päivällisellä! Eikös se vasta olekin kamalaa, että joku lapsi tunkee ravintolaan illalla kun toiset yrittävät rentoutua!?

Oltiin just ulkomailla, ja palvelu oli ravintoloissa aivan loistavaa, myös taaperolle.

Täällä on kyllä paikoin pahasti mätää, jos ja kun suhtautuminen on ketjun aloittajan kaltaista. Jos hän nyt on edes ihan tosissaan...

Vierailija
14/24 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tukkivat Hulluilla päivillä Stockan käytävät. Se on sitä kotimammojen sosiaalista. Heille pitäisi järjestää laadukasta virikehoitoa verovaroilla.

Vierailija
15/24 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sinä saat kulkea vapaana

Vierailija
16/24 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tukkivat Hulluilla päivillä Stockan käytävät. Se on sitä kotimammojen sosiaalista. Heille pitäisi järjestää laadukasta virikehoitoa verovaroilla.

on pakko lähteä mukaan =D

Joten, voidaan me lykätä ne alta 2v. muksut tarhaan ja sit tulis nyyhkintää, kun nykyajan vanhemmat (=äidit) on niin rahan ahneita, tunteettomia ja itsekeskeisiä.

Vierailija
17/24 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravintolaa, jossa ei ole lastenhoitovessaan.

Moni sushiravintola ei ole mammojen mieleen, joten suosi sushia!

Lounasaikaan hinnat ovat edulliset, joten sopivat myös äitiyslomalaisten kukkarolle. Ja onhan se kiva istua siellä ajan kanssa, kun katsoo, kun toiset höseltää äkkiä ruokansa hetulaan ja juokseen sitten sinne sorvin ääreen...

Vierailija
18/24 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana provo, mihin on pakko lähteä mukaan =D

Joten, voidaan me lykätä ne alta 2v. muksut tarhaan ja sit tulis nyyhkintää, kun nykyajan vanhemmat (=äidit) on niin rahan ahneita, tunteettomia ja itsekeskeisiä.

...joka vie lapsensa turhan päiten hoitoon. Työssäkäyvä äiti on hyvä äiti ja hänenlaisilleen ne kunnalliset hoitopaikat on alun alkaenkin tarkoitettu.

Aikaisemmin mammat kokoontuivat vuoroin jonkun kaverinsa kotona kaffelle. Nyt pitää mennä syömään tapaksia ja sushia ja litkimään lattea tuntikausiksi kahviloihin.

Vierailija
19/24 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana provo, mihin on pakko lähteä mukaan =D Joten, voidaan me lykätä ne alta 2v. muksut tarhaan ja sit tulis nyyhkintää, kun nykyajan vanhemmat (=äidit) on niin rahan ahneita, tunteettomia ja itsekeskeisiä.

...joka vie lapsensa turhan päiten hoitoon. Työssäkäyvä äiti on hyvä äiti ja hänenlaisilleen ne kunnalliset hoitopaikat on alun alkaenkin tarkoitettu. Aikaisemmin mammat kokoontuivat vuoroin jonkun kaverinsa kotona kaffelle. Nyt pitää mennä syömään tapaksia ja sushia ja litkimään lattea tuntikausiksi kahviloihin.

Nykyajan äidit kehtaavat nauttia elämästään. Haaskaavat luuskat rahansa kahviloissa ja lapsille ei ole sitten varaa ostaa reimateccejä.

Kyllä Hyvä Äiti viihtyy vain kotona tai muiden lapsiperheiden parissa. Mielestäni Suomessa olisikin syytä aloittaa apartheid -tyyppinen toiminta: mummot, kotiädit ja lapset tulisi pitää erillään yhteiskunnan tuottavista jäsenistä. Hidastavat vaan tuottoisaa oravanpyörää, nuo turhat perkeleet.

Vierailija
20/24 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinulla on työssäkäyvänä ihmisenä oikeus rentouttavaan hetkeen kahvilassa/ravintolassa, mutta minulla kotiäitinä ei?? Meidän kotiäitien pitäisi pysyä pustossa/kotona ettei vaan häiritä ketään lapsinemme ja keskusteluinemme...

Minulle ainakin käyminen kahvilassa/ravintolassa on ihanaa vaihtelua siihen normaaliin arkeen jota vietän nimen omaan siellä puistossa/kotosalla. Kiva on mennä kaverin ja lasten kanssa kahville/syömään ulos ruokaa jota ei ole tarvinnut itse valmistaa ja pöytään jota ei ole itse tarvinnut kattaa. Lapsillekkin mukavaa vaihtelua päästä välillä muualle ja oppia sitäkin miten käyttäydytään kahvilassa/ravintolassa. Kyllä me kotiäidit saadaan muuallakin näkyä kuin puistoissa, kyllä mekin kaivataan vaihtelua!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan