Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikuisuuskysymys. Paljonko rahaa häälahjaksi?

Vierailija
28.09.2010 |

Kyseessä serkun häät.

Meitä on 2 aikuista + 6- vuotias. Olen raskaana, joten minä ja lapsi lähdetään hyvissä ajoin kotiin, ei siis jäädä booleille :). Mies varmaan jää.

Kutsussa tilinumero, paljonko laittaisitte? Rahatilanne tällä hetkellä tiukahko.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

annat sen mukaan, mikä sinusta tuntuu hyvältä. JA muista, että vaikka rahaa pyydettäisiin, voit viedä jotain muutakin. Viidelläkympillä saa jo kivan lahjankin.

Vierailija
2/9 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-80€ vois olla vielä ihan fine, mutta sen alle en kyllä kehtais?

Mutta jos noi summat kuulostaa liialta tilanteeseenne nähden, niin sano reilusti serkulle, että meillä on nyt surkea rahatilanne, enkä voi antaa sitä summaa, mitä haluaisit - ja voithan kirjoittaa vaikkapa lahjakortin "tarjoan teille lempiruokaanne + sateenvarjodrinkkejä, ajankohdan saatte valita" - tyyliin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka eihän kutsuvieraat ole velvollisia kustantamaan hääjuhlaa. Mietin tuon summan siltä pohjalta kuitenkin mitä pitopalvelu teistä velottaisi.

Vierailija
4/9 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin alustavasti tuota 50€. Maksimissaan pystyisi ehkä sen 80,- laittamaan.

Kyllä nämä on vaikeita juttuja, miehen vaatteisiin meni jo satanen, lapsella ei ole oikein mitään päälle pantavaa, farkuissa tuskin kehtaa mennä. Lisäksi vielä tämä oma maha (rv 30), joka vaikeuttaa vaatetusta melkoisesti.

Ihanan kallista!

Ap

Vierailija
5/9 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti löydät jotain, mikä kelpaa? Esim. valkoinen t-paita on klassinen, eikä maksa uutenakaan paljon jossain tarjoustalossa tms.

Itsellesi Lindexiltä, Henkasta tai vastaavasta haet n. 10€ mustan ISON t-paidan/tunikan - jos sulla ei jo ole? -, mustat legginssit ja sidot rintojen alle jonkun siihen sopivan kangas/nahka/kimaltavan ehkä?vyön ja korviin pienet korvikset + mustat kengät. Raskaanaolevat saavat aina kyllä "anteeksi" vähän kummallisemmatkin asuvalinnat :)

Vierailija
6/9 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanyt tämän lahjattoman linjan siinä vaiheessa, kun kutsuihin tuli tilinumero pääsymaksun merkiksi.

Jos joku haluaa juhlia, mutta ei ole siihen varaa, niin sitten ei järjestä juhlia lainkaan tai ottaa lainan. Kerjääminen kutsussa ei ole sopivaa.

Menisin ja veisin lahjaksi kuultokudoksen. Lahjan antaja saa päättää, mitä vie.

Vierailija
7/9 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaapista löytyviä vaatteita ja ONNEKSI sieltä löytyi mekko jonka voisi päälleen sovitella häihin. Ja olen samaa mieltä, eiköhän raskaana olevaa ymmärretä vähän paremmin, vaikkei nyt ihan olisikaan vaatteet vimpan päälle.

Ja tuosta rahalahjasta, tässä tapauksessa luultavasti n. 90% häävieraista on "köyhempiä" kuin itse hääpari, joten sekin harmittaa...Itse joutuu laittamaan viimeiset roponsa likoon ja toisilla olisi ilman rahalahjojakin riittävästi millä mällätä...Että sekin vielä.

Ap

Vierailija
8/9 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoonkin kutsussa tilinumero. Se on toive ja toivoahan saa. Jos päädyt rahaan 50 euroa on oikein fine!

Ne ja te jotka rahaa toivotte hoitakaa se hienotunteisemmin! Ei tilinumeroa vaan kutsuun mainita että juhlapaikalla on lipas johon voi sujauttaa ropsia häämatka/sohva tms rahastoon. Sa koskee minusta myös muita kuin häitä. Vähävaraisen on kiusallista laittaa pienempää summaa tilille mutta lippaseen jokainen laittaa mitä haluaa, nimettömänä.

Vierailija
9/9 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoonkin kutsussa tilinumero. Se on toive ja toivoahan saa. Jos päädyt rahaan 50 euroa on oikein fine!

Ne ja te jotka rahaa toivotte hoitakaa se hienotunteisemmin! Ei tilinumeroa vaan kutsuun mainita että juhlapaikalla on lipas johon voi sujauttaa ropsia häämatka/sohva tms rahastoon. Sa koskee minusta myös muita kuin häitä. Vähävaraisen on kiusallista laittaa pienempää summaa tilille mutta lippaseen jokainen laittaa mitä haluaa, nimettömänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi